DTS icm optical out

Pagina: 1
Acties:

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01 14:03
Ik heb de volgende setup:
  •  Onkyo TX-NR606
  •  Media PC via ATI 5770 HDMI naar Plasma
  •  LG Plasma 60" PK550 via optical out naar HDMI
  •  HDMI 1.3 kabel en reguliere optical
  •  3.1 audio setup
  •  VLC media player (laatste versie)
  •  Atci Catalist drives (laatste versie)
Ik ben bang dat mijn (2ehands gekochte) Onkyo stuk is, want ik krijg geen beeld via HDMI (lees op internet ook dat dit een zwak punt is).

Zodoende lus ik mijn PC HDMI signaal naar mijn TV door en omdat ik op de TV geen HDMI-out heb, gebruik ik een optical naar mijn versterker. Ik heb helaas geen rechtstreek optical out.

Ik speel graag 1080p h.264 films af en daarbij is DTS-(HD?) bij een goede geluidsinstallatie een verademing. Als ik de digitale output bij VLC kies (bij de DTS audio stream), heb ik geen geluid. Bij Dolby Digtal (die audio stream kan ik soms ook kiezen weer wel. Nou lees ik dat DTS niet via optical kan, en daar is met deze configuratie de bottleneck. Zodoende vroeg ik mij af of er toch mogelijkheden zijn om DTS met de huidige configuratie af te spelen?

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
DTS kan gewoon via optical, maar HD volgens mij niet. Ik denk dat je TV geen DTS via optical out doorgeeft.

Waarschijnlijk dus een kwestie van de bron optisch/via HDMI rechtstreeks aan de versterker hangen.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 16:22
Zoals te lezen op Wikipedia: TOSLINK

Audio signal

Digital audio bitstream. Originally limited to 48 kHz at 20 bits. Extended to support all modern formats, except Dolby Digital Plus, TrueHD, and DTS HD audio streams

Maar krijg je wel geluid op je hdmi aansluiting? Daarnaast kun je ook nog kijken of jou tv ARC Audio Return Channel ondersteund.

[ Voor 18% gewijzigd door muppet99 op 07-08-2012 12:54 ]

Carpe Diem

• Carel
Ik weet niet zeker of bij een HD film er standaard DTS-HD bij zit.

HDMI splitsen (TV het beeld en reciever het geluid) of beiden beeld en geluid is dus dan mogelijk een optie?

Als ik je stelling mag geloven, zou dat betekenen dat met een PC icm eigen optical out (onboard mobo) het wel zou werken. Is het wel logisch dat de TV Dolby Digital doorgeeft?

@Muppet, dat zou ik moeten proberen, maar is wel lastig, want ik heb dan in mijn geval geen beeld.

[ Voor 19% gewijzigd door Carel op 07-08-2012 12:57 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:54

FeaR

In GoT we trust

TX-SR606 heeft geen HDMI ARC, TX-SR606 is nog een receiver met HDMI 1.3. Defect HDMI-board is van Onkyo en met name deze series inderdaad een zeer groot issue. Door de vele warmte die de Onkyo genereert houden de HDMI boards het na enkele jaren al voor gezien. Onder garantie kon het vervangen worden, maar aangezien we al weer een jaar of drie - vier verder zijn zal die reeds verlopen zijn. Ik zou zelf dan ook liever naar een nieuwe receiver kijken: kan je en alles via HDMI versturen (dus beeld en geluid) en qua versterking ga je dan ook op vooruit.

TV's die Dolby Digital 5.1 doorgeven zijn er al wat meer dan eerst. DTS is en blijft een zeldzaamheid. Veelal wil het nog wel eens lukken via een Interne CI-card, maar DTS doorsturen vanaf externe bronnen zie je haast nooit.

Goedkoopste optie is een simpele geluidskaart kopen (mits die niet onboard zit) en dan die aansluiten via optisch. Ben je voor een paar tientjes klaar en je hebt zeker DTS en Dolby Digital. Of je moet per se DTS HD en Dolby TrueHD willen hebben. Al is dat laatste naar mijn mening behoorlijk overrated.

[ Voor 33% gewijzigd door FeaR op 07-08-2012 13:02 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 16:22
HDMI splitsen gebeurd op je versterker. Die laat het signaal binnenkomen en stuurt het beeld door naar je tv. Wat heb je allemaal geprobeerd om te controleren of je hdmi aansluiting kapot is? Krijg je een handshake error te zien?

Edit: Als hij blijkt kapot te zijn dan moet ik mij ook aansluiten bij de mening van fear. Vervangen is meestal goedkoper en beter dan repareren.

[ Voor 24% gewijzigd door muppet99 op 07-08-2012 13:01 ]

Carpe Diem

• Carel
muppet99 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 13:00:
HDMI splitsen gebeurd op je versterker. Die laat het signaal binnenkomen en stuurt het beeld door naar je tv. Wat heb je allemaal geprobeerd om te controleren of je hdmi aansluiting kapot is? Krijg je een handshake error te zien?

Edit: Als hij blijkt kapot te zijn dan moet ik mij ook aansluiten bij de mening van fear. Vervangen is meestal goedkoper en beter dan repareren.
Ik heb geen handshake error, simpelweg geen enkele vorm van beeld. Zelfs het menu krijg ik er niet uit, heb naar mijn weten vrijwel elke mogelijk instelling danwel combinatie geprobeerd.

@Fear, in mijn geval kan ik dan beter een ander mobo kiezen, ik heb mATX en heb drie sloten nodig (WLAN en 2 slots PCI-E). Ik begrijp je redenatie qua versterking niet helemaal, volgens mij is er niets mis met het RMS vermogen.

[ Voor 14% gewijzigd door Carel op 07-08-2012 13:24 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Carel schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 13:21:
[...]
Ik begrijp je redenatie qua versterking niet helemaal, volgens mij is er niets mis met het RMS vermogen.
Met het opgegeven vermogen inderdaad niet, het echt geleverde vermogen is om te huilen van die series. Tot de TX-SR806 kakt het vermogen heel erg in. De TX-SR806 doet het wel goed, maar kakt in bij het gebruik van zeven kanalen. Geloof dat een TX-SR606 ergens op de 38 Watt per kanaal lag. Voor gemiddeld gebruik (meer) dan genoeg, maar als je wat lastigere speakers hebt (lage gevoeligheid) of lagere impedantie dan ga je op hogere volumes controle missen. De TX-SR306 had net 25 Watt per kanaal geloof ik.

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 21:14
Ik weet niet hoe handig je bent met een soldeerijzer ;)
Maar het HDMI board is vrij makkelijk zelf te fixxen door de condensatoren te vervangen.

Ben je misschien twee a drie tientjes voor de onderdelen kwijt.

http://www.avsforum.com/t...rboard-repair-for-dummies

[ Voor 5% gewijzigd door cypher21 op 07-08-2012 13:41 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Carel
FeaR schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 13:33:
[...]

Met het opgegeven vermogen inderdaad niet, het echt geleverde vermogen is om te huilen van die series. Tot de TX-SR806 kakt het vermogen heel erg in. De TX-SR806 doet het wel goed, maar kakt in bij het gebruik van zeven kanalen. Geloof dat een TX-SR606 ergens op de 38 Watt per kanaal lag. Voor gemiddeld gebruik (meer) dan genoeg, maar als je wat lastigere speakers hebt (lage gevoeligheid) of lagere impedantie dan ga je op hogere volumes controle missen. De TX-SR306 had net 25 Watt per kanaal geloof ik.
Duidelijk, is bijvoorbeeld een SR508 dan al veel beter? Ik ben zeer benieuwd naar deze bron?
Ik heb helaas 200 euro voor een defecte amp betaald, die beste man was ook nog eens audio technicus dus die wist wel meer.

Ik heb ook nog een Logitech Z5500 liggen, mogelijk heeft deze zelfs dus meer RMS vermogen? Helaas ik heb wel een actieve es250p JBL sub, dat maakt dit scenario wat lastig

@ Cypher, ik heb onvoldoende soldeerkunsten ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Carel op 07-08-2012 14:41 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Carel schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:38:
[...]
Duidelijk, is bijvoorbeeld een SR508 dan al veel beter? Ik ben zeer benieuwd naar deze bron?
Ik heb helaas 200 euro voor een defecte amp betaald, die beste man was ook nog eens audio technicus dus die wist wel meer.
Vanaf de TX-SRxx8 series is het beter geworden inderdaad. Cijfers komen van stereoplay.de.

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 10:48
Nog even los van het mobo-probleem met de oudere series: als ik het goed lees heb je het geluid nu via je TV doorgelust. Meestal kan een TV wel geluid doorsturen, maar alleen in stereo. Feitelijk dan geen DTS dus.

Als je wel gewoon surround (DD/DTS) wilt zul je alles direct op de receiver aan moeten sluiten. Het geluid van de TV zelf kan/moet wel gewoon via toslink naar de receiver. Dat is geen HD, maar dat is ook totaal niet boeiend (aangezien uitzendingen toch maximaal in Dolby Digital worden uitgezonden). Als het bronapparaat geen hdmi heeft kan dat ook via optisch of coaxiaal (maar dan wel naar de receiver).

[ Voor 33% gewijzigd door HarmoniousVibe op 07-08-2012 17:25 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Pagina: 1