Workgroup niet benaderbaar via AccesPoint

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

In mijn woning heb ik de standaard Ubee router van Ziggo via een Lan port naar Lan port verbonden met een TP-link router.

De TP-link router fungeert als een AP, ik heb namelijk dezelfde SSID + wachtwoord, encryptie ingesteld op de router (ander channel) en vervolgens de DHCP op de TP-link (het accespoint) uitgeschakeld.

De internetverbinding werkt naar behoren. Nu heb ik een workgroup (genaamd Media) die op twee pc's staat ingesteld.

Als beide pc's met de TP-Link staat verbonden werkt dit prima en kan ik van beide pc's de gedeelde mappen/bestanden bekijken.

Maar bij de volgende configuratie gaat het mis:

PC 1 staat draadloos verbonden met de ziggo router (DHCP aan)
PC 2 staat draadloos verbonden met de TP-link router (AccesPoint)

Via deze configuratie kan ik niet langer van PC1 de gedeelde mappen van PC2 zien en andersom ook niet.

Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Alvast bedankt voor uw reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:54

lier

MikroTik nerd

Het zou goed kunnen dat het te maken heeft met de router functionaliteit van het Ubee modem. Ik ken modem/router combi's die draadloos en bedraad niet transparant zijn.

Je zou het kunnen testen door een van de PC's draadloos met de TP-Link te verbinden en de andere pc bedraad met het Ubee modem. Ben benieuwd of dat wel werkt...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie, het probleem is inmiddels (deels) opgelost.

Ik heb uitgevonden de netwerkmappen via het adres (bijv: \\G:\) te benaderen en dit werkt wel.