windows 8 op mac mini 1,6 ghz met 1 GB geheugen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10 09:26
Ik heb in de vakantie een oude pc opgelapt en er windows 8 op gezet, dat werkt redelijk vlot, maar wel lawaaig, door de voeding.
nu leek het me een goed idee dan windows 8 op de mac mini te zetten. er wordt voor de 32 bit variant geadviseerd 1000 mhz, en 1GB geheugen, dus de mac mini zou voldoen, of gaat dit tegenvalen, omdat het toch een mac mini is?
ik heb ook de 64 bit windows 8 DVD gebrand, maar daarvoor wrdt 2 GB geadviseerd. is dat een harde eis, heeft het te maken met extra systeembelasting van windows 8 64 bit, of heeft het er mee mee te maken, dat wanneer je 64 gaat gebruiken, de kans groot is dat je ook zwaardere toepassingen zult gaan willen egbruiken?

ik heb gelezen dat installeren via bootcamp zou moeten, en er allerlei extra drivers geinstalleerd moeten worden.
ik was niet van plan een installatie USB stick te maken, maar de reeds gebrandde DVD met windows 8 te gebruiken.

ga ik dan tegen problemen aanlopen? ik heb wel howtos gevonden, maar deze gaan er bijna allemaal van uit dat je een USB stick maakt met de drivers en windows 8 erop, met behulp van bootcamp.

ik heb al een partitie vrij van 20 GB, dan is het denk ik voldoende om eerst via bootcamp de drivers te downloaden, vervolgens de installatie van windows 8 te starten via de DVD en daarna de drivers te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10 22:18
Windows 8 zal prima werken.

Ik zou zelf voor de 32-bit versie gaan omdat deze minder overhead heeft en 64-bit enkel nuttig is bij 4GB+.

Installatie zou makkelijk moeten zijn en Windows 8 heeft een hoop drivers. Zodra het geinstalleerd is kun je kijken welke drivers niet zijn geinstalleerd.

[ Voor 83% gewijzigd door Mentox op 07-08-2012 10:42 ]

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ehm, voor de volledigheid, het is geen supermoderne mac mini, het is de eerste generatie core duo 1,6 die er in macminis zaten volgens mij, en geen core 2 du, of nog nieuwer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10 22:18
engelbertus schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 10:42:
ehm, voor de volledigheid, het is geen supermoderne mac mini, het is de eerste generatie core duo 1,6 die er in macminis zaten volgens mij, en geen core 2 du, of nog nieuwer
Het zou moeten werken, mocht het te traag zijn kun je het altijd nog verwijderen.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Ik heb uiteindelijk weer boot camp zover gekregen dat hij de sik wilde partitioneren. Er stonden al 3 partities op, en de laatste twee moest ik eerst verwijderen voor ik verder kon. Ik heb maar een mac core duo 32 bit met 1 gb geheugen, en weet niet zeker wat voor optische drive er in zit.

Bootcamp dat bij leopard zit (snowleopard krijg ik er niet op vanwege slechts 1 gb geheugen)
doet dus niet aan drivers downloaden en opmcd of dvd branden.
Na het verdelen van de schijf in twee partities moet ik dus meteen opnieuw opstarten vanaf de dvd. Die in de drive gedaan, en op installeren oid geklikt.
Dan statt ie wel op van de dvd, maar vraagt dan cd rom boottype.
Ik kan kiezen tussen 1 en 2, maar ik kan niksnintype oid. Ik gebruik gewoon het usb toetsenbordndat er bij zit.
Ligt dit aan de installatieschijf van windows 8 32¿

of moet ik een nieuwere bootcamp installeren?
Als ik er een andere opstartbare cd in doe, dan start die wel op (gparted bijvoorbeeld)

ik kan dan het toetsenbord volgens mij ook gebruiken.

Doe ik er nu geen cd of dvd in, dan krijg ik de meldinb, geen bootdisk, en moet ik er een cd indoen en op een toets drukken, maar dat wil dan ook niet.

Misschien is het dan toch teveelgevraagd van mijn mac mini, maar toch zou ik hem dan iig weer als mac willen kunnen gebruiken....

Hoe krijg ik nu mijn mac weer werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 13:38
Opstarten met ALT (of eigenlijk Option) ingeduwd, dan krijg je een boot selectie schermpje. Als je daar je Mac schijf kiest dan start 'ie weer op. Vervolgens in Systeemvoorkeuren de opstart schijf weer even op je hardeschijf zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Ah, mooi, dan zal ik dat morgen maar ff proberen. Moet nu eigenlijk al wegijn. En hoe zou ik dan eventueel wel win 8 er nog op kunnen zetten?
Ik heb wel een externe dvd brander, maar ik heb soms het idee dat daarvan opstarten een soort van roulette is, ook krijg ik de mac niet zo gek om op die externe dvd iets te branden. Zal wel komen door de goedkope enclosure of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Ah.... leopard heeft geen ondersteuning voor win7 of win8.
handig, sls je daarvoor speciaal een memorystick haalt, en allerlei toeren uithaalt, en er veel tijd aan besteed, omdat gezegd word dat het prima moet werken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Het werkt ook gewoon goed. Start Bootcamp, laat het z'n ding doen, tot aan de windows installatie optie, dan bij het herstarten, doe je de Windows 8 DVD er in, en klaar.

Waarom? Daarom! Gewoon doen.

Bootcamp installeert een BIOS emulator voor niet-EFI systemen. Nu zou Windows 8 in theorie op EFI moeten werken, maar in de praktijk valt het tegen. Daarnaast zorgt bootcamp voor een padded GPT indeling, met een losse Bootcamp partitie, met de naam, BOOTCAMP. Je selecteert die partitie dus tijdens het installeren. Daarna kan je dus gewoon verder gaan als elke andere Windows installatie.

Je hoeft geen nare dingen te doen met driver package creators of vage USB sticks. Gewoon de normale installatie procedure volgen. Het is niet anders dan een andere multiboot opsteling. Apple's supported manier is alleen maar een end-to-end user-experience garantie. Die laat je dan maar ff lekker links liggen. Problem solved.

En wat dacht je van Snow Leopard, draait die niet gewoon op de Core Duo? Of moet die perse een C2D hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door johnkeates op 19-08-2012 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Zoals ik zei, leopard heeft boot camp 2.0, en geen 3.0
2.0 ondersteunt tot vista.

Snow leopard heeft wel bootcamp 3.0,?maar die kan ik niet installeren, omdat je daarvoor meer geheugen in je mac nodig hebt.

Ik was er achtergekomen idd dat bootcamp, niet zoals de howto,s gewoon een originele windows. Installatie cd wil om op te starten.
Ik heb een windows 8 dvd gebrand.. apple ondersteund win 8 nog nietwant die is nog niet officieel uit.

Je kunt win 8 installeren, als je bootccamp laat denken dat je een windows 7 installatie wilt doen. Bootcamp 3 kan zelf van een windows. 8 installatie dvd een dvd maken met daar ook op de (win 7) drivers voor bootcamp.
Zodat e.e,a wat makkelijker kan. Je kunt iov een dvd dan ook een usb stick gebruiken.

Met de windows 8 dvd werkt het in iedergeval niet icm een core duo 1.66, op basis van leopard.
Tijdens het opstarten met de dvd in de slot in drive van de mini vraagt ie om. Een boottype, en daar. Kkan ik dus niets intypen, dus einde installatie.
Gbruik ik de externe dvd speler om vanaf op te starten dan krijg ik na een hele tijd een lichtgrijs apple scherm, met in het midden een soort icoontje van een map, met daarop een vraagteken.

Ik kan de mac dan ook niet gewoon opnieuw rebooten, het werkt inderdaad wel alsik tijdens het starten van de mac op de alt knoo op hettoetsenbord druk ( dus, eerst de alt knoo indrukken, en dan op de powertoets drukken, en de alt knop gewoon ingedrukt hiuden.

Zo werkt dat bij snektoetsen tijdens het booten van de mac.
Met de alt knoo krijg je dan een keuzemenu, waar je kunt kiezen vanaf welke partitie je wilt opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:13

TheVMaster

Moderator WOS
Mentox schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 10:40:
Windows 8 zal prima werken.

Ik zou zelf voor de 32-bit versie gaan omdat deze minder overhead heeft en 64-bit enkel nuttig is bij 4GB+.

Installatie zou makkelijk moeten zijn en Windows 8 heeft een hoop drivers. Zodra het geinstalleerd is kun je kijken welke drivers niet zijn geinstalleerd.
Ehh.....het is tegenwoordig x64 tenzij....ik zou in geen enkel geval willen adviseren om een 32-bits versie te draaien, tenzij je dus te maken hebt met hardware of software die hier problemen mee hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTAuthority
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-10 14:32
Voor zover ik weet ondersteunt een Core Duo geen x86-64. Verder heb ik met Apple's BCM de ervaring dat het toetsenbord enkel op één specifieke USB-poort werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Nou, dan zal ik het nog een kans geven op de andere poorten.

Al is het wel raar dat het toetsenbord het dan wel doet om de sneltoetsen tijdens boot te gebruikrn, maar dat zal wel komen doordat tijdens boot je te maken hebt met een bios of efi driver of module, en tijdens bootcamp een "windows" bios usb driver het werk moet doen...

De core duo ondersteunt geen 64 bit idd. Het was de eerste core duo, na de core solo reeks. Daarna kwam volgens mij de conroe, die een stuk beter was en meer kon, en vanaf daar waren het core 2 duos

[ Voor 35% gewijzigd door engelbertus op 20-08-2012 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
Zover ik weet waren de Conroe's de eerste Core 2 Duo's.

Mijn oude Core 2 Extreme X6800 is Conroe en die is destijds gepre-ordered.
Pagina: 1