geluid van tv naar denon receiver

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views

• dedennis81
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-12-2024
Goedemorgen,

Misschien dat jullie mij er mee kunnen helpen, ik kom er namelijk niet uit.
Ik heb staan als receiver een Denon AVR 1611 en tot voor kort zat de tv voor het geluid aangesloten dmv een tulp kabel.

Nu hebben we echter een nieuwe tv namelijk een Samsung UE40ES5500 LED TV.
fijne tv, aangesloten op internet en alles werkt goed maar er is geen audio uit via tulp aanwezig alleen digitaal.

Maar volgens mij heeft de Denon ook alleen een digitale uitgang en geen ingang....... :(

Kortom ik weet voor het eerst niet waar ik welke kabel moet hebben.

Alvast bedankt,

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-01 14:54

FeaR

In GoT we trust

dedennis81 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 10:17:
Maar volgens mij heeft de Denon ook alleen een digitale uitgang en geen ingang....... :(
En waarom denk je dat? Heb je überhaupt in de handleiding en/of op internet gekeken? Want daar staat dat de Denon gewoon een optische en digitale coax ingang heeft. Even de receiver omdraaien had ook gekund...

Voor zoiets een topic openen is wel erg makkelijk om eerlijk te zijn. Op GoT verwachten we namelijk wel iets van eigen inzet en initiatief en dat mis ik in dit topic. Zie daarvoor ook AUD beleid en Het algemeen beleid.

Edit:
En mocht je analoog willen blijven gebruiken dan is het een kwestie van een DAC aanschaffen en die tussen de TV en de receiver plaatsen. Maar ik zou simpelweg een optische kabel halen.

[ Voor 42% gewijzigd door FeaR op 07-08-2012 10:32 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Volgens Hardware.info UK heeft hij een digitale, optische uitgang (dat hebben vrij veel tv's tegenwoordig). Jouw Denon heeft zo'n ingang bovenaan zitten aan de achterkant, er staat "Optical TV" bij.

Edit: ben het trouwens wel met FeaR eens dat je dit natuurlijk vrij eenvoudig had kunnen zien a.d.h.v. de handleidingen van beide apparaten. Bij je Denon staat er nota bene bij "Digital IN: Optical (TV)" en op je tv staat letterlijk "Digital Audio Out (Optical)". Hoe is dat onduidelijk?

[ Voor 49% gewijzigd door Grrrrrene op 07-08-2012 10:26 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Dit topic is gesloten.