Toon posts:

Internet via HTTP maar niet HTTPS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit op een computer op mijn werk waar ik verbinding krijg met iedere website via http of ftp. Als ik echter https probeer krijg ik bij geen enkele website meer verbinding, waar het vroeger wel ging. (gmail, google, enz...)
Het netwerk maakt hier gebruik van een proxy en bij mijn collega's treedt dit probleem echter niet op. Daarom denk ik dus dat dit iets computer-specifiek moet zijn.
Ik vraag niet om de proxy te omzeilen want dat heeft hier toch geen zin :P . Ik vraag enkel waar het aan kan liggen dat ik alles kan bereiken, behalve https?
Virusscan met AVG wijst ook niets uit.

Indien je meer informatie nodig hebt vraag je het maar ;)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Browser resetten naar defaults.

• Elcappucino
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-07-2024
Ik zou denken HTTPS verbindingen via je browser accepteren, werkte bij mij tenminste :>

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Heb je in de je browser wel voor SSL verbindingen de proxy ingesteld?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Systeembeheer bellen?

Verwijderd

Topicstarter
Kan bij internet opties niets instellen. Gaat allemaal via een policy. En aangezien iedereen dezelfde policy krijgt lijkt het mij sterk dat het hier aan ligt.
Bij FF heb ik wel geprobeerd het handmatig in te stellen maar ook daar geen verbinding ;)

@Radiant: Systeembeheer gaat niet echt helpen.. We zitten hier maar met 10 man en "systeembeheer" is nog thuis :P

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Tja, als je systeem dichtgespijkerd is, dan moet je wachten op systeembeheer. We geven hier geen tips om dat te omzeilen 8)

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag ook niet om het te omzeilen... helemaal niet... ik kan trouwens zelf wel wat bedenken om de proxy eruit te halen maar dat werkt simpelweg niet.
Mijn enige vraag is hoe het komt dat bij mij https niet werkt en bij al de rest wel ;)

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:29
poort 443 dicht ofzo?

verder lijkt me dit in een werkomgeving echt iets voor systeembeheer...

[ Voor 64% gewijzigd door Prulleman op 07-08-2012 09:49 ]

Strava

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

"Did you try restarting your computer?"

Serieus, hoe kunnen wij dit nu vertellen. Als jij denkt dat het een computergerelateerd iets is, dan kan je dat testen door op een andere PC te kijken of het daar wel werkt.
Als het daar ook niet werkt, dan is het een gebruikersinstelling. Of je hebt het recht niet meer, of er is gewoon wat foutief ingesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Op een andere computer op hetzelfde netwerk werken alle websites wel. Staat ook in TS. Policy is hier niet gebruiker specifiek dus daar ligt het niet aan. Ik heb niets aangepast aan mijn instellingen want gisteren werkte het ineens niet meer.
Indien het een gebruikersinstelling is zal iemand het hier wel weten neem ik aan en aangezien ik het niet vindt stelde ik de vraag hier maar. Daarvoor dient een forum ook.
En om te antwoorden op jou vraag. Natuurlijk heb ik de computer opnieuw opgestart... Enkele keren zelfs.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als het geen user policy is, kan het een computer policy zijn, een proxy instelling, een firewall instelling etc.
Je zit werkt in een managed omgeving, die naar alle waarschijnlijkheid afgespijkerd is. Je moet dan gewoon écht bij systeembeheer zijn, die moet je pc checken, want zelf kun je weinig.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-12 22:32
Heb jij ook al op een andere computer ingelogd met jouw credentials? Dan kun je uitsluiten of het in jou profiel zit of niet.

Carpe Diem

Pagina: 1