Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer,

Ik ben zelf nooit zo van het vragen op forums maar naar een paar weken zoeken ben ik wel een beetje lam geworden.

Ik zit met het volgende probleem. Wij hebben 2 stores 1 exchange server(mailbox mgt server) en een antispam server. Op deze server staat forefront exchange protection 2010. Echter valt constant de edge subscription weg. Als ik deze opnieuw aanmaak en via de shell een resync force werkt het weer. Als ik Forefront verwijder werkt het ook weer zonder een edge resync.

Ik heb het eventlog afgespit maar kan niets vinden. Er komen geen edge errors voor, geen forefront errors helemaal niets. Dus ik dacht het kunnen ook DNS records zijn die krot zijn. Deze heb ik weg gegooid en op alle mailservers ipconfig /registerdns gedaan.

Echter komt het erg vaak voor en kan ik geen aanknopingspunt vinden waar dit door komt. Het enige wat ik me kan voorstellen nu nog is dat de BITS service issues geeft dus deze heb ik op automatic gezet. Als iemand nog ideeën heeft hoor ik het graag.

Gr.

Sebza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:06
Misschien edge subscription logging eens verhogen, en wachten tot het weer voor komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook geprobeerd maar er wordt niets in gezet de mails blijven uit het niets in de submission queue hangen tot je of de edge subscription rebuild of forefront removed zo vaag..