Zoek "gamebare" Laptop max 900,-

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus op zoek naar een laptop van max. +-900 euro.

Ik weet dat ik voor dit bedrag geen echte gaming laptop kan halen maar het belangrijkste is dat hij toch wel een beetje kan presteren met games; maakt me niet uit wat voor merk, hoe zwaar, hoe luid of hoe lelijk het design is. :O

Ik ga em vooral gebruiken voor Guildwars 2 en ik ben benieuwd of ik met 900 euro een laptop kan kopen die resolutie en specs en alles op ze hoogst kan draaien met redelijke FPS.

De reden dat het een laptop moet zijn is omdat ik ook nog wel is reis en dan is het toch echt fijn om een laptop te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als iemand mij dus op weg kan helpen zou ik dat erg op prijs stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcanic
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-07 15:53
Wat dacht je van de Toshiba Satellite L870-141? i7 processor, 8GB RAM en een Radeon HD7670M Videochip.
Een nadeel kan wel de grootte zijn (17.3 inch).

Blijkbaar is er over de system requirements nog niet veel bekend van Guild Wars 2, maar volgens game-debate.com zijn dit de vereisten:
  • Core 2 Quad Q6400 2.13GHz/Phenom 9650 Quad-Core
  • GeForce GTS 450 2GB DDR/Radeon HD 5670 1024MB
  • 4 GB RAM
  • Win 7 64
  • 25 GB HHD ruimte
De laptop is ruimschoots voldoende om Guild Wars vloeiend te kunnen draaien.

[ Voor 3% gewijzigd door Vulcanic op 06-08-2012 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik houd van mijn nieuwe asus n56vz, heeft een prima grafische kaart en ik hoop er ook goed guildwars 2 op te kunnen spelen :D. De gt650m grafische kaart is goed, maar om alles op zijn hoogst te draaien zal met een laptop in deze prijsklasse denk ik niet lukken, daar zul je echt richtig de 1600 euro voor moeten. Hoog zal je wel komen, zeker als je de particle effects uitzet (dat scheelt, ik weet het nog van de eerste beta, maar dat terzijde). Bij campusshop is deze voor €930 te krijgen, ik weet niet of ze moeilijk doen over de "studentenkorting", maar ik ga niet eens in nederland studeren en mij is verder niets gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het je niet uitmaakt hoe zwaar, luidruchtig en lelijk de laptop is: inspiron 17R SE. Met Dell Waardebonnen Topic - Deel 2 €100 onder je budget, daar schaf je een Dell Waardebonnen Topic - Deel 2 voor aan.

Anders: N56VZ, of nog goedkoper in het 15.6" segment: de inspiron 15R SE met HD 7730m. De toshiba hierboven is behoorlijk.. overpriced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Max 900 euro?

Hoef ik niet over na te denken, dat is gewoon deze:

pricewatch: Lenovo Y580-M772LMH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan nog kan je beter €100 besparen met de inspiron, en die overclocken. Het is immers dezelfde kaart. Geen idee of de koeling dat gaat trekken overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online

Omni

Waf.

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 09:24:
Dan nog kan je beter €100 besparen met de inspiron, en die overclocken. Het is immers dezelfde kaart. Geen idee of de koeling dat gaat trekken overigens.
Het is pas in principe dezelfde kaart als de GT650M in de Inspirion GDDR5 heeft in plaats van GDDR3 wat bijna iedere GT650M lijkt te hebben. Is dat wel zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De inspiron heeft GDDR5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online

Omni

Waf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Omni schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:57:
[...]
Het is pas in principe dezelfde kaart als de GT650M in de Inspirion GDDR5 heeft in plaats van GDDR3 wat bijna iedere GT650M lijkt te hebben. Is dat wel zo?
De bouw kwaliteit schijnt wel behoorlijk matig te zijn van de Lenovo Y series.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online

Omni

Waf.

Vinand schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 12:33:
[...]

Daarover zijn de meningen erg verdeeld, de een kraakt het af, de ander vindt het mooi. Wel kan hij aardig warm worden. Of dat met de Inspiron ook zo is, is mij niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mono-oXide
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-09 13:58
Staat niet specifiek op de NL site maar Amerikaanse site:

Your ultimate Full HD entertainment center.
Get 3rd Gen Intel® Core™ processors, built-in Skullcandy™ speakers, and expansive 17.3" Full HD display options for a total entertainment experience.
Intel® 3rd Generation Core™ processors
Windows® 7 Home Premium Edition
2GB of NVIDIA® GeForce GT 650M GDDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chriskonijn in "[Ervaringen] Dell Inspiron 17R Special Edition"
Vinand schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 12:33:
[...]

Check. Maar doet de inspiron dat veel beter? Ik zou ze op dezelfde hoogte zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 12:39:
[...]

Chriskonijn in "[Ervaringen] Dell Inspiron 17R Special Edition"

[...]

Check. Maar doet de inspiron dat veel beter? Ik zou ze op dezelfde hoogte zetten.
Nee maar de Asus N56 doet dat wel weer een stuk beter.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt. Maar de asus heeft GDDR3 dus minder overclock headroom, en is €130 duurder bij campusshop. (inspiron = €804 met i7, 723 met i5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
Na uitgebreid ervaringen gelezen te hebben lijkt het er wel op dat de koeling en geluidsproductie van de N56/76 een stuk beter is dan die van de Inspiron. Laatstgenoemde heeft dus wel een iets betere performance qua GPU, maar daar moet je wel een luidruchtige en warme laptop voor op de koop toenemen.

En dan laat ik de bouwkwaliteit nog buiten beschouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
kellhus schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 15:00:
Na uitgebreid ervaringen gelezen te hebben lijkt het er wel op dat de koeling en geluidsproductie van de N56/76 een stuk beter is dan die van de Inspiron. Laatstgenoemde heeft dus wel een iets betere performance qua GPU, maar daar moet je wel een luidruchtige en warme laptop voor op de koop toenemen.

En dan laat ik de bouwkwaliteit nog buiten beschouwing.
Zelf vind ik de koeling prestaties van de Asus N56/76 series gewoon "matig" op zijn best...
Als je echt goede koelingprestaties zoekt: Vaio S15... Kun je tevens ook gemakkelijk overklokken zonder de problemen boven de prestaties van de Geforce 650m.. Je zou het nog zelfs verder kunnen klokken... Tevens heeft deze tenminste ook nog eens een IPS beeldscherm en een lager gewicht... Verder is deze wel een stuk duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-09 22:43
Wat ik zelf van de lenovo heb gelezen, is dat hij kwalitatief wel wat beter is dan de dell, maar je hebt dan wel een glimmend scherm, en ik weet niet of je daar heel gelukkig van wordt (reden dat ik hem niet kocht)

Zelf heb ik maandag een Dell inspiron 17r SE aangeschaft, kostte 800 euro (mits shopkorting zijn deel doet) met i7, 650M GDDR5.

Maarja je kunt altijd nog voor de Asus N56 VZ van de campusshop gaan, DDR3 ipv GDDR5 scheelt idd wel wat, maar volgens mij is het niet extreem veel (benchmarks van sites verschillen nogal). De bouwkwaliteit van de Asus kun je vervolgens in ongeveer iedere computerwinkel bekijken, omdat bijna iedereen de N56VM in zijn winkel heeft (scherm in de VZ is overigens een klein beetje slechter)

[ Voor 3% gewijzigd door M4gick op 07-08-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kellhus schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 15:00:
Dat is koffiedik kijken zonder reviews van de 17R.

Vergelijken met de 15R SE kan ook niet: die heeft een heel andere GPU en zuinigere CPU (niet veel, maar ach..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Vinand schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 15:05:
[...]

Zelf vind ik de koeling prestaties van de Asus N56/76 series gewoon "matig" op zijn best...
Als je echt goede koelingprestaties zoekt: Vaio S15... Kun je tevens ook gemakkelijk overklokken zonder de problemen boven de prestaties van de Geforce 650m.. Je zou het nog zelfs verder kunnen klokken... Tevens heeft deze tenminste ook nog eens een IPS beeldscherm en een lager gewicht... Verder is deze wel een stuk duurder...
Waar baseer je dat qua gedeelte qua goede koeling voor de Vaio S15 op? Keek net even snel, maar die heat outlet ziet er nogal klein uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
kellhus schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 15:16:
[...]

Waar baseer je dat qua gedeelte qua goede koeling voor de Vaio S15 op? Keek net even snel, maar die heat outlet ziet er nogal klein uit?
Heb je al gekeken naar de materiaal waarvan de koeling is gemaakt? Oftewel koper...

Hier een voorbeeld van het overklokken bij het iets kleinere broertje met een iets mindere koeling dan de S15: productreview: Sony Vaio SV-S13A1C5E (BTO) review door ejdvandenberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinand schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 15:30:
[...]

Heb je al gekeken naar de materiaal waarvan de koeling is gemaakt? Oftewel koper...
Brakste beargumentering ever. Alsof de koeling van de N56 niet van koper is. Hell, zelfs mijn studio 15 gebruikt koper (al dan niet in combinatie met iets zilverkleurigs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Mja, ik weet nu even niet meer wat waar is. Ik las namelijk ook redelijk wat positieve ervaringen op de notebookreview.com fora, waar mensen nogal te spreken waren over de koeling van de N56.

Voor mij is dit een heel belangrijk punt, aangezien ik aan beide kanten van het spectrum gezeten heb (een Asus G53 met geweldige koeling en een XPS 17 die echt heel warm kan worden met bijbehorende fan noise...en dan zal ik mijn ervaringen met de Dell Studio XPS 16 in het verleden maar niet noemen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extremezz
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 15:11:
[...]

Dat is koffiedik kijken zonder reviews van de 17R.

Vergelijken met de 15R SE kan ook niet: die heeft een heel andere GPU en zuinigere CPU (niet veel, maar ach..)
Welke is eigenlijk de beste voor games,de N76VZ of de 17r se ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De inspiron vanwege GDDR5. Maar het verschil is niet gigantisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extremezz
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 19:13:
De inspiron vanwege GDDR5. Maar het verschil is niet gigantisch.
Ik las wel ergens dat de bouwkwaliteit niet was is en nogal luidruchtig en warm wordt ,of is dat onzin ik dacht dat dell redelijk was en toch beter dan hp :/,en je kan er 2 schijven insteken ?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HP maakt sowieso misser na misser.. Je bedoelt vast asus. Hoewel er nog geen reviews van de inspiron 17R SE zijn kan je er wel van uitgaan dat de N56/76 beter is. Asus heeft gewoon een erg goede notebook op de markt gezet. Voordelen van de inspiron zijn dell (garantie), de prijs, en GDDR5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extremezz
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 19:19:
HP maakt sowieso misser na misser.. Je bedoelt vast asus. Hoewel er nog geen reviews van de inspiron 17R SE zijn kan je er wel van uitgaan dat de N56/76 beter is. Asus heeft gewoon een erg goede notebook op de markt gezet. Voordelen van de inspiron zijn dell (garantie), de prijs, en GDDR5.
Nog een vraagje,ik kan in de asus n76 toch gewoon een ssd steken hee,en is de 650m zoveel minder snel dan de 670m ?
ps is de n76 al gewoon te koop hehe,das toch een recent model hee en wat kost die?
De n76 met ssd zal toch wel even snel zijn als de r17 hoop ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 15:39:
[...]

Brakste beargumentering ever. Alsof de koeling van de N56 niet van koper is. Hell, zelfs mijn studio 15 gebruikt koper (al dan niet in combinatie met iets zilverkleurigs)
Ach, de resultaten liegen er niet om, en daar gaat het om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-09 08:58

Qon

pricewatch: Medion Akoya P6815 laptop

Medion, moet ook goed zijn volgens mij.

Is alleen ddr3 videogeheugen.

[ Voor 8% gewijzigd door Qon op 08-08-2012 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02:12
de inspiron heeft een beter overclockbare GPU dus zal het wat beter trekken
daarintegen moet je wel van het design houden

Mijn eigen ervaring qua koeling van de n56vz is vrij goed te noemen.
De sluif aan de zijkan komt natuurlijk lekkere warme lucht uit maar de laptop zelf ook bij zwaardere games heeft mij nog nooit weten te irriteren zowel aan de onderkant als aan de palmrests niet

Tot slot verkies ik(persoonlijk) het uiterlijk van de n56 boven de inspirion

Prijs technisch is de inspiron dan weer wat goedkoper met de nodige kortingen

qua accu duur kan ik niks zeer over de inspiron maar de n56 met wat lekker gamen is als je hem goed draait toch na 1,5 uur wel weer leeg getrokken maar bij internetten en films kijken en dergelijke gaat de accu toch wel 4 uur mee

De inspirion (15r se) komt voor mijn broertje er ook binennkort aan dus daar komt ook ook snel wat meer ervarignen over

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie zich afvroeg hoe goed de koeling van de inspiron 17R SE is. We hebben een review.
http://www.notebookcheck....720-Notebook.79255.0.html

Omgevingstemperatuur van 27.6°, en geen throtteling (nu ja, tot de stock clocks. Maar vooruit). Prima te overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:04:
Klopt. Maar de asus heeft GDDR3 dus minder overclock headroom, en is €130 duurder bij campusshop. (inspiron = €804 met i7, 723 met i5)
Als je wilt overclocken moet je vooral een laptop nemen. Die hebben sowieso al vaker problemen om alle hitte af te voeren.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hangt er vanaf welke je kiest. Sommigen hebben problemen, en andere hebben nog een lading headroom. Zoals de inspiron hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laptop chips zijn meestal juist erg goed over te klokken , als je goede koeling hebt tenminste. Heb nog een oude 425m die gewoon 35 % overclockt is.

425m klikt trouwens erg langzaam maar is gewoon exact hetzelfde als de 540m en de 630m. Vraag me af of iedereen die nu een nieuwe laptop met 630m koopt snapt dat ze gewoon een meer dan 2 jaar oude chip krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Veel mensen @ NBR draaien de GT650m van de N56 overigens ook 20% sneller, zonder noemswaardige stijging van de temperatuur.

Een member van het forum aldaar, welke een heel erg uitgebreide review heeft gemaakt van de N56VZ, gaf het volgende aan toen ik hem vroeg over de koeling van de laptop:
The design on the inside is still the most interesting. The cooling solution draws in air through an intake at the underside towards the front, as well as through the small laser-perforation on the front, into the keyboard surface. Meanwhile, none of the internal components lead heat into either the plastic chassis bottom, or the aluminium top (or the underside of the keyboard well, as is unfortunately very common). The heat is instead going through an isolated plastic channel towards the exhaust, not completely unlike on Asus' ROG gaming laptops.

So even on heavy load, after the heatsinks reach high temps (where they transfer heat most effectively), the temperature in the keyboard and the bottom chassis is more or less completely unchanged, in spite of both aluminium and plastic (in relatively cheap manufacture) having very low heat-capacity. This is good planning and excellent design that has escaped most if not all laptop-makers so far, that enables more powerful components to be placed in "entry-level" laptops.
Yes, more like the rog-laptops than anything else. I haven't opened it up too much yet. But it seems that they've isolated the heat with some sort of air-channels, and lead the heat out with those. Similar to the g-series. Works really well. Meaning it doesn't get hot in the chassis, almost no matter what. Just played through The Witcher 2, with a +20 core +100 memory overclock - at the worst times, the gpu temp is 81 degrees. And then the surface of the laptop is still the same, except near the exhaust, where the aluminium get slightly hotter than the rest. The fan is less noisy than the one on my Eee, if that says something. It's a single 90mm (I think) magnetic fan. Don't really hear it when idling. Not annoying when it revs up either. Only problem is that the trip-limits in the bios are set up by an Asus guy who hasn't the faintest clue how any of the functions work. So the fan will go to max pretty much right away. Not that big of a problem, but like everything else in the bios, it could have been tweaked better..

Was one guy on the forum who had a leak in the cooling assembly - then the surface got hot. Basically, as hot as on other laptops.. So yeah.. this is the reason why I picked this laptop. Insanely good cooling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie informatie!
Vanwege een goeie deal die ik heb mogen maken ligt mijn budget nu 300 euro hoger..
Nu zit ik er echt aan te denken om nog eventjes te wachten een door te sparen voor een alienware17x of een asusG75VW.. :o
wederom kan ik niet echt kiezen ><

tips iemand? :D
Pagina: 1