Kan dit een probleem veroorzaken?

Pagina: 1
Acties:

• bramp4421
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-01 22:44
Ik heb een computer besteld met een xfx amd hd radeon 6870 videokaart. Er staat op de site dat deze minimaal een 550W voeding nodig heeft, dit staat op de website van Afuture. Ik kwam er vandaag pas achter en gisteren heb ik mijn computer besteld. Ik heb een corsair voeding CX500 V2, 500 watt dus. Gaat dit problemen veroorzaken of zal het wel meevallen?

Alvast bedankt,

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:21

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dat hangt ook van de rest van je systeem af dan (grensgeval)...wat voor systeem draai je?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:56
Zolang je er geen processor bij hebt die 300W verbruikt gaat dat prima.
(bv een overgeklokte amd fx serie, dan wordt het misschien wat krap)

Compleet lijstje zou gewenst zijn voor het beste advies.

Edit: intel i5 3450 zie ik in ander een topic van je, dan gaat het gemakkelijk.

[ Voor 52% gewijzigd door mitsumark op 06-08-2012 22:47 ]

• bramp4421
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2yzcufl.png

• Shadoxfix
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-05 23:49
Met dit systeem gaat een 500W voeding prima.

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 15:03
Zo te zien gaat dat geen probleem worden. De rest van je systeem vraagt niet veel energie, en je hebt een degelijke merkvoeding.

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-05 23:11
Agreed. Je werkelijke verbruik zal waarschijnlijk max nog onder de 150W zitten ook tijdens gamen.

Alleen als jij keihard gaat lopen benchen, of gewoon burn-in programmas gaat zitten gebruiken zal het erboven zitten.

Verwijderd

Je hebt ook wel meters die het aantal watt kunnen meten toch? Ik weet uit ervaring dat het niet altijd duidelijk is of je voeding te weinig watt heeft. Ik weet niet hoe dit zit met desktops. Maar ik heb een 120w laptop met een 90watt voeding en als ik mijn voedings stekker van 90 watt erin stop dan wordt mijn hele laptop gelijk trager. Eerst wist ik niet eens dat dat kon!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:56
BastiaanCM schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 22:49:
Agreed. Je werkelijke verbruik zal waarschijnlijk max nog onder de 150W zitten ook tijdens gamen.

Alleen als jij keihard gaat lopen benchen, of gewoon burn-in programmas gaat zitten gebruiken zal het erboven zitten.
Naja, tijdens gamen zal het toch al gauw naar de 250W kunnen gaan, maar alsnog is deze voeding met 408W op de 12V lijn ruim voldoende.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Bram, hier had je geen nieuw topic voor hoeven te openen. ook ik heb je aanschaftopic in de gaten gehouden en wij hebben zelf die cx500 aanbevolen. Dat gaat gewoon prima werken.

Fabrikanten melden zowiezo vrij zware psu voedingen, omdat zij, net als wij hier weten dat de ene 500 watt voeding de andere niet is. Voor de fabrikant is het dan makkelijker om een zware psu te melden, ipv. bij te gaan houden welke psu wel en welke niet voldoende is.

De CX500 zit aan de goede kant van het lijntje, ruim aan de goede kant.

[ Voor 14% gewijzigd door Madrox op 06-08-2012 23:49 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• bramp4421
Ja, ik vergeet die topics elke keer, sorry, kan iemand die samenvoegen voor mij. Alsnog bedankt Madrox
Pagina: 1