Toon posts:

OnlineKeyStore - Russische Modern Warfare 3 Key

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gisteren een russische key gekocht voor Modern Warfare 3 voor op steam te activeren. Voor 15 euro kreeg ik de key, na een betaling met Ideal, en verificatie door middel van een sms-code, toegestuurd op mijn mail adres. Het was een afbeelding van een key, dit leek niet op een scan of foto van een manual aangezien het lettertype en dergelijk daar niet op leek, meer op een print screen van een tekst op Word. Ik heb de key kunnen activeren door middel van het gebruik van een VPN in st. Petersburg in Rusland. Dit verliep goed en ik sluitte na activatie steam, de games stonden (ongeïnstalleerd) in mijn steam lijst. Ik heb steam opnieuw opgestart met de VPN uit, ik was dus volgens Steam "weer" in Nederland terug. Ik heb de game volgens de gebruikelijke wijze geïnstalleerd, in de lijst stond hij niet aangegeven als RU of RUS, gewoon zoals het hoord Call of Duty Modern Warfare 3 + -multiplayer. Terwijl bij activatie wel stond dat het spel Call of Duty Modern Warfare 3 (RU), was geactiveerd. Na de installatie kon ik het spel openen nadat hij klaar was met het gebruikelijke installeren van directx etc., het spel starte gewoon op en ik kreeg direct alles zoals het hoort in het engels. Het downloaden van language packs was niet eens nodig.

Ik wist na dit alles nog niet dat wat ik had gedaan, via de VPN, niet was toegestaan volgens de steam regelementen. Ik kreeg dus een beetje paniek aangezien ik het spel geïnstalleerd had op mijn main account waar al mijn andere spellen etc. op staan. Ik ben nu dus een beetje bang dat mijn gehele account wordt verwijderd of dergelijk.

Nu mijn vragen:

-Wat kan er nu gebeuren met zowel mijn steam account en spellen?
-Is het mogelijk dat de website OnlineKeyStore contact met Steam opneemt en zegt dat "hun" account gehackt is en kunnen bewijzen met de physiche key en eventueel box dat het account van hun is, aangezien de key aan het account gekoppeld is?
-Hoe kan het dat dit spel volledig in het engels is en waarom heb ik geen language packs nodig?
-Waarom kan ik geen enkel spoor in de bestanden in de Steam folder of in de library zien dat dit spel eigenlijk met een russiche key is geactiveerd?

Ik hoop dat iemand mij deze zaak kan verhelderen en mij tot rust kan stellen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:20
Tsja, ik heb zelf ook MW3 via OKS gekocht, maanden geleden. Inmiddels honderden uren erop staan en de game staat nog steeds op mijn account, geen ban of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 11:35
Ik heb niet veel toe te voegen dan dat ik ook een russian key heb en al sinds een jaar speel zonder problemen. Correctie, ik speel het niet meer maar de laatste keer dat ik het spel opstartte ondervond ik geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-02-2022
Heb ook diverse grijze keys via Steam m.b.v. VPN geactiveerd en nog nooit last van gehad. Dit was wel VOOR de recente wijziging in de EULA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Jullie denken ook niet dat OKS de "echte" key gaat gebruiken of aan iemand geven die later mijn account kan opeisen? En Steam verwijderd bij het ontdekken alleen het spel of zullen ze je account sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-02-2022
Zoals ik in dit topic heb aangegeven bestel ik nooit meer wat bij OKS, maar dit heeft te maken met de zeer belabberde service die ik heb ondervonden nadat ik een gebruikte Skyrim key had ontvangen.

Mocht het je interesseren dan verwijs ik je graag door naar mijn ervaring, die je HIER kan nalezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:20
Het blijft allemaal theoretisch maar:
Ik betwijfel dat Steam je hele account zal sluiten. Zolang je dingen blijft kopen, is het omzet voor Steam. Maar als je iemands account sluit, waar er misschien wel honderden 'gewoon' gekochte games op staan, zullen ze je wantrouwen en mogelijk niks meer bij je kopen. Plus hoe vaker het gebeurt, hoe meer mensen het aan hun vrienden vertellen, hoe minder snel mensen geneigd te zijn iets bij je te kopen.

En OKS heeft ook een reputatie hoog te houden. Als ze keys dubbel zouden verkopen of iets dergelijks krijgen ze een boel negatieve reviews en daardoor zullen veel mensen wantrouwig zijn om bij ze te kopen. Op de lange termijn zeker geen goede strategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk merk je niks, maar pas ermee op: http://steamunpowered.eu/...ifts-from-usa-and-russia/

Steam is nu serieus bezig om mensen die keys/gifts uit andere regio's halen omdat het goedkoper is, aan te pakken.
Pagina: 1