• ManiakNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-05 21:31
Hey iedereen ik ben gisteren een tijdje bezig geweest met het overclocken van mijn GTX 670 van Gigabyte.

Drivers: 304.79 (BETA)
Software (OC): EVGA Precision X
Software (Test): FurMark en Heaven
Overclocking tutorial: http://www.overclock.net/...overclocking-master-guide
Temperatuur: altijd onder de 70 laten houden door mijn GPU Fans hard aan te zetten

Mijn hardware: gallery: ManiakNL

Dit zijn mijn resultaten (Precision X instellingen):
Memory en GPU appart
Memory Clock Offset + 650
GPU Clock Offset + 126

En gezamenlijk
Memory Clock Offset + 590
GPU Clock Offset + 112

Totaal (gezamelijke overclock):
GPU 1228 MHZ
Memory 3596 MHZ

Gezamenlijk is het resultaat dat de display drivers niet meer crashen.
Als ik verder dan dit overclock dan beginnen mijn display drivers te crashen en Heaven knalt er dan ook uit met elke keer een andere fout melding. Vaak ook Direct X 11 gerelateerd. (Denk dat dat gewoon komt omdat die op dat moment waarschijnlijk ergens mee bezig was en opeens geen toegang had tot de videokaart omdat de videokaart drivers op de neus gingen)

De videokaart drivers weten zichzelf wel elke keer te herstellen en het programma wat veel van de GPU vraagt is dan gestopt (gecrashed)

Ik dacht oké best redelijk maar toen las ik dit:
http://www.hardwarecanuck...ndforce-oc-review-19.html

Ik zie hier dat hij een boost clock van 1356 heeft kunnen halen, ik kom nog niet eens in de buurt van de 1300 en mijn nvidia display drivers beginnen al keihard te crashen.
Ik snap dat niet elke kaart even goed presteert maar over de 100 mhz lijkt mij wel een net iets te groot verschil. Ik heb geen idee dat ik iets verkeerd doe… Ik hoop daarom ook dat jullie mij wat hulp kunnen bieden.

Alvast bedankt! Mochten jullie meer informatie nodig hebben, dan hoor ik dit graag.

Screenshots: Deze zijn genomen terwijl ik furmark aan had staan met de volgende instellingen
Resolutie: 228 x 228
AA: 8X MSAA
De instellingen voor FurMark heb ik uit de gebruikte tutorial gehaald

• ManiakNL
Oudere drivers geprobeerd, niet echt veel verschil Nvidia 301

Denk dat er niet meer uit mijn kaartje te vallen haalt helaas :(

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:42
Je kan het voltage wat ophogen, kom je waarschijnlijk wel verder.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• ManiakNL
Hoe doe ik dat? Precision x laat mij de voltage niet verder ophogen dan dat je nu ziet en als ik een voltage instel overschrijft die hem ook na een paar secondes. Als heaven draait springt die naar de maximale instelbare voltage op precision x. Als er een manier is om dit op te kunnen schroeven wat zou een veilige voltage zijn? Alvast bedankt!

• haarbal
probeer het anders eens met msi afterburner, of misschien is er een gigabyte tooltje.

• pizzaislekker
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06 15:14

pizzaislekker

1 pizza maakt nog geen zomer

Laat je niet gek maken door andere overkloks. De ene kaart komt verder dan de andere zoals je zelf al zegt en ja dat kan echt meer dan 100MHz schelen. De ene keer heb je mazzel met een kaart, de andere keer heb je pech, En zo slecht is je stabiele resultaat toch niet?

Zelf heb ik altijd msi afterburner gebruikt om het voltage van verschillende videokaarten te verhogen. Soms is er wel een trucje vereist, maar dat zal dan via google te vinden zijn. je bent tenslotte niet de enige met deze kaart die graag een verhoging van het voltage ziet :) Daar wel mee uitkijken trouwens, want de temperaturen kunnen dan flink omhoog schieten. Succes!

• haarbal
ja, de ene kaart is de andere niet, ik had eerst een gtx470 met stock koeler waar ik 3dmark op 860 mhz kon draaien, nu heb ik een andere met een accerlero extreme erop die niet over de 800 komt, maar goed, nog steeds een redelijk end boven stock en nu tenminste stil in plaats van oorverdovend luid.

• ManiakNL
Ahh thanks! Ik zal MSI afterburner eens proberen straks. Moet wel zeggen dat ik blij ben met mijn kaartje want hij is wel lekker stil.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee