Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[C#] Zelf software schrijven: Ja, of nee?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.366 views

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hier zit ik met een probleem dat wel meerdere mensen kennen. Mijn DVD-collectie begint uit de klauwen te lopen. Op dit moment zit ik op ongeveer 300 films, en stijgende. Pasgeleden heb ik (bijna) een film gekocht die ik al had, en omdat ik soms films cadeau krijg, weet ik niet altijd meer welke films ik wel en niet heb.

Er zijn zat programma's, van gratis tot duur, om DVD-collecties bij te houden.

Ze hebben echter allemaal één probleem: ze zijn debiel groot, met tientallen, zo niet honderden functies, peoples databases, en sommigen gaan zelfs zo ver dat ze bijhouden in welk type doosje een DVD zit. Veel van deze programma's hebben een eigen database bij de fabrikant, waar zeer veel films die ik heb niet eens in voorkomen.

Met andere woorden: het interesseert me niet welke DVD ik heb (Steel Case, Collectors Edition, Standaard Edition), ik hoef offline geen informatie over acteurs en foto's op te vragen. Uiteindelijk wil ik gewoon weten of ik een film wel of niet heb, en snel kunnen zoeken op dingen als jaartal, titel, genre, enzovoorts. De informatie die ik in de database wil hebben is die van IMDB.

Er is één programma wat dit kan: Eric's Movie Database (EMDB). Het werkt prima, maar op sommige punten zit het niet in elkaar zoals ik zou willen en werkt het niet zoals ik wil. Tevens weet ik niet welke database er wordt gebruikt. Nu kan ik natuurlijk de developer (het is een Nederlander) gaan naggen om dingen te wijzigen, maar eigenlijk heb ik daar geen zin in: het is immers zijn programma.

Het enige "extraatje" dat me wel leuk lijkt is een overzicht van statistieken, zoals een grafische weergave van hoeveel films er in welk genre of in welk jaar zitten, en dat heeft EMDB zo te zien juist niet.

Aangezien ik informaticus ben (software engineer) en daarin ook afgestudeerd ben, is het voor mij niet lastig om zelf een programma te schrijven.

Ik denk hier aan een C#-programma met een SQLITE3 database eronder. Omdat geen kritieke performance is vereist zoals in een embedded systeem zie ik niet het nut ervan in om puur C++ of C te gebruiken en al mijn geheugenbeheer etcetera zelf te gaan doen, en het programma hoeft niet crossplatform te worden.

Een IMDB-scraper hoef ik al niet te maken: die heb ik al gevonden, en die werkt prima. Ik hoef hem alleen aan te passen. Uiteraard moet ik het CRUD-gedeelte (create, read, update, delete) maken, en natuurlijk een user-interface.... die schrikwekkend dicht bij EMDB in de buurt zal liggen, net zoals de functies vergelijkbaar zullen zijn.

Ik heb echter weinig ervaring met C#, omdat ik me normaal bezig houd met het schrijven van de "engine" van sites in PHP, of met embedded software in C. Dingen zoals localization en dergelijke (bijvoorbeeld) in PHP kan ik makkelijk maken, maar in C# / .NET heb ik daar geen ervaring mee. In embedded software speelt zoiets zelden een rol omdat het aansturende software is. Met user-interfaces heb ik nog minder ervaring, en degene die ik heb stamt uit de tijd van Delphi 7: mijn programmeer- en ontwerpwerk bevindt zich dus veelal niet in het gebied van desktopapplicaties.

Wat zeggen jullie:

"Vraag de developer van EMDB om dingen aan te passen of als optie beschikbaar te stellen."
"Doe ervaring op met C#, userinterfaces en desktopapplicaties, en schrijf je eigen programma."

Poll: Zelf software schrijven of niet?
Ja
Nee
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=382179&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 17% gewijzigd door Katsunami op 06-08-2012 20:55 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan. Zelf bouwen is een vele malen leukere uitdaging, en geeft veel meer voldoening als je tot het eindproduct komt.

En, GoT-style ofcourse: Omdat je het kan!

Ey!! Macarena \o/

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35

Reptile209

- gers -

Eigenlijk is je vraag: hoe lang mag het duren? Mag je een jaar (YMMV) aan dit programma werken voordat je besluit of je 'klaar' bent of niet? Of wil je komen weekend gaan beginnen met je collectie in te voeren? Heb je tijd en zin om die nieuwe ervaring op te gaan doen, met het risico dat je halverwege afhaakt en toch iets kant-en-klaars pakt?
Ik zou zeggen: zelf doen, maar stel een beetje een planning vast voor jezelf wanneer je een go/no-go besluit neemt om verder te gaan. Of maak meteen een importer voor EMDB, dan kan je daar gaan beginnen met invoeren totdat je eigen brouwsel klaar is :).

Zo scherp als een voetbal!

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-11 21:36
Misschien een hele domme vraag, maar als je wel ervaring hebt met PHP, waarom maak je er dan niet lekker een web applicatie van, dan ben je gelijk platform onafhankelijk, en kan je als je in de winkel staat met je smartphone bekijken of je een film al hebt.

• Katsunami
  • Niet online
RaZ schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 20:35:
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan. Zelf bouwen is een vele malen leukere uitdaging, en geeft veel meer voldoening als je tot het eindproduct komt.

En, GoT-style ofcourse: Omdat je het kan!
Hah, waar. Vroeger was programmeren een van mijn grootste hobbies. Nu het mijn werk is, moet ik zeggen dat dit wel danig veranderd is en besteed ik mijn tijd thuis aan andere dingen....
Reptile209 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 20:36:
Eigenlijk is je vraag: hoe lang mag het duren? Mag je een jaar (YMMV) aan dit programma werken voordat je besluit of je 'klaar' bent of niet? Of wil je komen weekend gaan beginnen met je collectie in te voeren? Heb je tijd en zin om die nieuwe ervaring op te gaan doen, met het risico dat je halverwege afhaakt en toch iets kant-en-klaars pakt?
Dat is het hem juist. 3/4de van mijn collectie zit al in EMDB. Het invoeren heeft me een paar uur gekost; als ik er nog een uurtje, misschien 2, er tegenaan gooi, dan kan ik EMDB gebruiken. Wel moet ik indien nodig later alles opnieuw invoeren in mijn eigen programma. Het hoeft niet per se morgen af, maar ik heb het gevoel dat dit schrikbarend veel tijd gaat kosten (in uren), en verdeeld gaat worden over een lange tijdspanne: misschien zelfs maanden, omdat ik niet zo heel veel tijd heb.

Mijn gebrek aan ervaring met C# en userinterfaces zal die tijd nog veel langer maken.
Ik zou zeggen: zelf doen, maar stel een beetje een planning vast voor jezelf wanneer je een go/no-go besluit neemt om verder te gaan. Of maak meteen een importer voor EMDB, dan kan je daar gaan beginnen met invoeren totdat je eigen brouwsel klaar is :).
Ik weet niet welk DB-formaat EMDB gebruikt; het zit in een ".dat"-file, en dat kan natuurlijk van alles zijn. Hoewel ik het kan navragen bij de ontwikkelaar, zal het maken en testen van een importer meer tijd kosten dan het opnieuw handmatig invoeren van mijn huidige collectie.
eXcyle schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 20:36:
Misschien een hele domme vraag, maar als je wel ervaring hebt met PHP, waarom maak je er dan niet lekker een web applicatie van, dan ben je gelijk platform onafhankelijk, en kan je als je in de winkel staat met je smartphone bekijken of je een film al hebt.
Klopt, dat is een optie. Ik wil dit programma in de toekomst misschien gratis op internet gooien (misschien zelfs onder GPL versie 2 of 3 ofzo, met source en al) en wil dan niet dat mensen een webspace moeten hebben met SQL en al om het te kunnen gebruiken. Het is toch een stukje technischer dan gewoon een mapje met de EXE en bijbehorende files ergens uitpakken.

Wel zou dit programma een export-functie moeten krijgen, minimaal naar een tekstfile met titels gesorteerd op alfabet.

===

Op dit moment zie ik dat de stand al 6-1 is in het voordeel van zelf schrijven. Eigenlijk niet raar in een subforum zoals dit... :P

Hetgeen ik nog het meest bang voor ben is dat er een uiterst brak programma uit gaat rollen omdat ik wellicht dingen in C# doe die veel sneller, anders, of beter hadden gekund, zoals het schrijven van een class daar waar C# een equivalent heeft waar ik niet vanaf weet en niet tegen ben gekomen tijdens mijn zoektocht (dat gebeurt me zelfs onder PHP nog wel eens met functies...)

[ Voor 8% gewijzigd door Katsunami op 06-08-2012 20:51 ]

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:52
Hetgeen ik nog het meest bang voor ben is dat er een uiterst brak programma uit gaat rollen omdat ik wellicht dingen in C# doe die veel sneller, anders, of beter hadden gekund, zoals het schrijven van een class daar waar C# een equivalent heeft waar ik niet vanaf weet en niet tegen ben gekomen tijdens mijn zoektocht (dat gebeurt me zelfs onder PHP nog wel eens met functies...)
Dat is nou juist een reden om het WEL te doen. Je leert er van en je hebt je dvd collectie in een stuk software zitten wat helemaal op jou eisen en wensen aansluit. Dus wat wil je nog meer. Wat is er leuker dan in een weekend / week / noem een periode uit te zoeken hoe je wat gaat doen en om dat vervolgens om te zetten naar een werkend stuk software?

offtopic:
ik heb even zitten kijken in dat progje en een ding dat zeker beter kan is de UI ;)

Strava | AP | IP | AW

• Katsunami
  • Niet online
Webgnome schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:02:
Dat is nou juist een reden om het WEL te doen.
Misschien wel ja.
Je leert er van en je hebt je dvd collectie in een stuk software zitten wat helemaal op jou eisen en wensen aansluit. Dus wat wil je nog meer. Wat is er leuker dan in een weekend / week / noem een periode uit te zoeken hoe je wat gaat doen en om dat vervolgens om te zetten naar een werkend stuk software?
Dat klopt. Bijna 20 jaar terug (rond mijn 14de :X ) heb ik samen met een vriend een muisgestuurd, grafisch frontend voor PKZIP / PKUNZIP en ARJ geschreven. Dat is nog ooit op een freeware DVD van een lokaal computerblad terecht gekomen en werd uiteindelijk heel veel gebruikt hier in de buurt. Dat was best cool. Als ik er nu op terug kijk, was het me wel een gedrocht van een programma..... :X (Intern dan.)
offtopic:
ik heb even zitten kijken in dat progje en een ding dat zeker beter kan is de UI ;)
Ik vind de UI op zich wel prettig, alleen verspillen de banner en de knoppen teveel ruimte. Het simpele concept spreekt me wel aan. Gewoon een deel voor een lijst met films, en een deel voor de info, waarbij je dan filters op de lijst kunt zetten. De meeste van die programma's werken zo, linksom of rechtsom, alleen met meer/minder informatie op het scherm of anders ingedeeld.

Stand: 10-1 @ zelf schrijven....

Lijkt erop dat ik niet te voorbarig was met het herinstalleren van C# Visual Studio Express 2010... (Ik heb er wel énige ervaring mee, maar dat was in het schrijven van een engine voor een bordspel. De GUI heb ik toen niet gemaakt.)

[ Voor 14% gewijzigd door Katsunami op 06-08-2012 21:13 ]

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:37
Ik zou het ook gewoon in PHP doen, vooral omdat je het dan overal gewoon kan bekijken. Dus wat eXcyle zegt, lekker op je phone die lijst bekijken, maar ook op je laptop/pc/pc van je vrienden. Of ga je steeds alles exporteren/importeren/rond sturen?

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:25

Mavamaarten

Omdat het kan!

C# of VB.Net is easy. Je moet de taal niet helemaal beheersen om iets als een movie database te maken. Met wat research kom je al heel ver. Ik zou zeggen, Google the fuck out of it en GAAN! :D

Android developer & dürüm-liefhebber

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Mijn 1e idee zou zijn : stuur eerst een mailtje naar emdb. Nee heb je en ja kan je misschien krijgen.

Ik bedoel als jij een >90% kloon van emdb zelf gaat maken zonder UI-ervaring etc dan ben ik bang dat het een langdurig traject gaat worden en dat ondertussen emdb jouw wensen al heeft ingebouwd vanwege vragen van anderen ;)

Alhoewel zelfbouwen een leuk project op zich is, en het veel leerervaring geeft denk ik dat je het doel in het oog moet houden. En bij een >90% kopie van een progje zou ik vragen of hij het aan kan passen, of wellicht dat je het mag forken oid. Dan bereik je het doel 100x zo snel als dat je het zelf moet gaan bouwen vanaf nul.

Is je doel leerervaring op te doen dan wordt het iets anders. Maar zoals jij het beschrijft heb ik het idee dat je heel veel tijd gaat besteden aan het enkel maar maken van een kloon.

• Katsunami
  • Niet online
Mavamaarten schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:35:
C# of VB.Net is easy. Je moet de taal niet helemaal beheersen om iets als een movie database te maken. Met wat research kom je al heel ver. Ik zou zeggen, Google the fuck out of it en GAAN! :D
Dat gevoel heb ik ook een beetje inderdaad... er is niet heel veel voor nodig. Als de CRUD-zooi geïmplementeerd is, dan is het al half af.
Gomez12 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:43:
Is je doel leerervaring op te doen dan wordt het iets anders. Maar zoals jij het beschrijft heb ik het idee dat je heel veel tijd gaat besteden aan het enkel maar maken van een kloon.
Klopt; het opdoen van wat ervaring met C# en .NET is ook wel een doel ja, want ik weet er echt heel weinig van (in elk geval van de controls en het .NET framework; ik kan wel programmeren in C# zelf, dat is het probleem niet).

De GUI van het programma is overigens al bijna af :X (Grootste verschil met EMDB is op dit moment dat de knoppen door menu's zijn vervangen en elementen wat anders zijn gearrangeerd en anders heten.)

Tja, ik was gisteren al begonnen. Ik denk dat ik morgen even de rest van mijn collectie in EMDB knal en dat zo lang gebruik, en dan met mijn eigen programma doorga en zie wel zie waar het schip strandt.

In het slechtste geval komt er geen programma maar heb ik wel veel geleerd. In mijn schooltijd heb ik duizenden regels code geschreven die na het eind van het vak de prullemand in gingen, met als énige doel om iets te leren.

En eigenlijk lijkt het me wel cool om weer eens een keer een eigen programma in gebruik te hebben, zoals vroeger met dat PKZIP / ARJ frontend (en wat andere kleine utilities die ik vroeger in de DOS-tijd voor eigen gebruik heb geschreven in Pascal, als vervanger voor batchfiles. Nou ja, als je 12-15 bent en net begint, boeit robuustheid en "mooie code" enzo natuurlijk geen zak :D).

[ Voor 3% gewijzigd door Katsunami op 07-08-2012 02:53 ]

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Katsunami schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 23:03:
[...]
Ik denk dat ik morgen even de rest van mijn collectie in EMDB knal en dat zo lang gebruik, en dan met mijn eigen programma doorga en zie wel zie waar het schip strandt.
Kleine tip : Die "Database" van emdb is gewoon een text-file met iets wat op csv lijkt. Kan nooit al te moeilijk zijn om daar een converter voor te schrijven.

Oftewel je kan gewoon alles in emdb invoeren (voorlopig) en dan gewoon converteren naar je eigen db voor test etc. totdat je eigen progje 100% klaar is en dan is het eenmalige convert en je kan emdb de deur uit doen. Je hebt dus geen dubbele invoer nodig.

[ Voor 22% gewijzigd door Gomez12 op 06-08-2012 23:25 ]

• Katsunami
  • Niet online
Gomez12 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 23:24:
Kleine tip : Die "Database" van emdb is gewoon een text-file met iets wat op csv lijkt. Kan nooit al te moeilijk zijn om daar een converter voor te schrijven.

Oftewel je kan gewoon alles in emdb invoeren (voorlopig) en dan gewoon converteren naar je eigen db voor test etc. totdat je eigen progje 100% klaar is en dan is het eenmalige convert en je kan emdb de deur uit doen. Je hebt dus geen dubbele invoer nodig.
Je hebt gelijk; ik ben net thuis, en heb de dat-file eens in een teksteditor gesleept. Het lijkt erop alsof het een regelgebaseerde record file is, al is het formaat niet al te duidelijk:

code:
1
2
3
4
5
6
7
55-00-01-01-01-ES--275148
Aliens|
1986;5;137;USA;0;5;720x576 (PAL DVD);;-1;4;1;1;1;2;6
AVST;0090605;20120805;R;1;

41,49,50,51,52,53,54,55,56,57
Fifty seven years after Ellen Ripley survived her disastrous ordeal, her escape vessel is recovered after drifting across the galaxy as she slept in cryogenic stasis. Back on earth, nobody believed her story about the "Aliens" on the planet LV-426. After the "Company" orders the colony on LV-426 to investigate, however, all communication with the colony is lost. The Company enlists Ripley to aid a team of tough, rugged space marines on a rescue mission to the now partially terraformed planet to find out if there are aliens or survivors. As the mission unfolds, Ripley will be forced to come to grips with her worst nightmare, but even as she does, she finds that the worst is yet to come.

Ik weet (nog) niet wat de nummers betekenen. Sommige dingen zoals de titel en het jaartal zijn wel te zien natuurlijk; de records tussen twee films lijken gescheiden te worden door twee witregels. De acteurs en directors staan onderaan in de file in eigen secties.

Echter, EMDB slaat sommige dingen niet op die ik wel wil opslaan:
1. Ik wil graag de extra art die IMDB weergeeft, zoals screenshots foto's ook opslaan, gewoon omdat ik dat mooi vind om erin the hebben, terwij lhet nauwelijks extra werk kost. Het is immers toch al gescraped.
2. De resolutie van de covers moet wat hoger worden Deze is in EMDB best laag c.q. niet zo mooi geresized. Ik ben van plan om zowel cover_small (of cover_large, moet even naar het formaat kijken) en cover_full (mits aanwezig) op te gaan slaan.

Natuurlijk kan ik een db-update doen achteraf of iets dergelijks.

Ik ga wel zien wat ik precies ga doen. De GUI vordert al aardig.

Vooral het Add-dialoogvenster wil ik anders hebben. In EMDB krijg je een keuze van films die het programma heeft gevonden, en dan moet je maar gokken. Als je de verkeerde film kiest, moet je alles resetten en opnieuw zoeken. Ik wil het opzoeken van een film + de editprocedure achteraf combineren in één (en kleiner) dialoogvenster, zodat je films een voor een links in een lijst kunt aanklikken en direct rechts de details kunt zien (en editen), zonder dat je de gevonden films verliest.

Het Edit-venster wordt natuurlijk gewoon hetzelfde, maar dan zonder zoekdeel aan de linkerkant. De informatie komt dan uit de database in plaats van uit IMDB, en er wordt een Update uitgevoerd in plaats van een Add.

Oh, en het zoekvenster wil ik ook anders hebben. Als je naar films gezocht hebt, lijkt het erop dat je het zoekvenster niet kunt resetten. Je moet dan een "lege" zoekactie uitvoeren. (Of ik kijk erover heen....)

[ Voor 6% gewijzigd door Katsunami op 07-08-2012 02:54 ]

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:10

Matis

Rubber Rocket

Kijk eens naar YAMJ, dat is ook een opensource film crawler (Java), welke adhv bestandsnamen op diverse movie databases zoekt.
Werkt echt heel goed. Misschien kun je eens spieken hoe zij die data parsen.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Katsunami
  • Niet online
Data parsen / extracten gaat gewoon via regex; is geen probleem. Ik heb een IMDB-extractor in C# gevonden die prima werkt wat dat betreft. Hij zoekt alleen niet zoals ik wil: die extractor zoekt de film via Google en gaat ervan uit dat het eerste Google resultaat de juiste film is, wat niet altijd het geval is.

Ik ga dat stuk uit die extractor halen, en vervangen door een stuk code dat het zoekresultaat van IMDB te grazen neemt (zoals EMDB dus doet) zodat je uit de lijst met films kunt kiezen.

Het extracten van de filmpagina zelf werkt wel prima (alles wat je maar zou willen wordt correct teruggegeven), dus de regexes die daarover gaan laat ik lekker zo :)

[ Voor 16% gewijzigd door Katsunami op 07-08-2012 00:29 ]

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:23
Ik snap het probleem niet eigenlijk. Je wil je eigen DVD/BlueRay collectie bijhouden, met statistieken met genre per jaar? Leuk, maar het praktisch nut ontgaat me eigenlijk. Is het misschien niet leuker om een barcode scanner te combineren aan een database, die dan weer de info uit EMDB haalt? Dus scan je DVD collectie met een barcodescanner, laad het in in de database, trek de info uit emdb/imdb, met een mooi lijstje. En laat daarover de eventuele statistieken gaan. gerne per jaar etc.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Katsunami
  • Niet online
Ik heb een tijd terug een programma gekocht dat dit zou moeten kunnen: Movie Collector, van Collectorz.com. (Ik heb zelfs een barcodescanner.)

Het werkt ook, maar heel veel films staan niet in hun database. Dan heb je bijvoorbeeld een überbekende film, zoals Gladiator, maar dan heb je hem met een EAN/UPC-code die de database van Collectorz.com niet kent, omdat het een of andere speciale director's cut ofzo is. Of je hebt een film die in Nederland nauwelijks bekend is, zoals de "Samurai"-serie over Miyamoto Musashi. (Deel 1: IMDB: Miyamoto Musashi (1954))

Resultaat?

*meeep*
"Deze film zit nog niet in onze database."

En in plaats van de optie om de informatie uit IMDB te trekken en die te gebruiken (want dat zou verboden zijn....) moet je de hele film handmatig zelf invoeren. Daar zit je dan.

DVD-Profiler en andere programma's die op dezelfde manier werken hebben hetzelfde probleem heb ik gemerkt. Daarom wil ik nu gewoon een programma dat het spul op basis van titel uit IMDB haalt, zoals EMDB, maar dan naar mijn eigen smaak opgezet. En 83% van de stemmers denkt dat een goed idee is :P (Overigens: een barcodescanner werkt niet met IMDB omdat niet alle EAN / UPC-codes opslaan waaronder een film wereldwijd is uitgekomen.)

[ Voor 33% gewijzigd door Katsunami op 07-08-2012 01:02 ]

• evolution536
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06-2024

evolution536

besh besh

Je kunt gemakkelijk beginnen met C#. Ik vind ook dat je een doel moet hebben om goed te leren programmeren. Als je een programma wilt schrijven komt je problemen tegen, dingen die niet werken en dingen die je niet snapt. Als je op die momenten de oplossing voor je probleem zoekt leer je het beste programmeren.

Ik ben begonnen in C#. C# is nu te makkelijk voor me en er zit geen uitdaging meer in. Ik ben begonnen aan C/C++ zonder enige voorkennis van de taal specifiek. Ik heb een aantal kleine stukken code geschreven en ik snap nu best al heel aardig hoe C++ in elkaar zit en waarom. De volgende stap zal misschien wel een klein beetje assembly zijn.

Ik kan alleen maar zeggen, ga aan de slag met een klein UI ontwerpje en probeer je programma in elkaar te draaien. C# is een abstracte taal. Dat betekent dat een heleboel functionaliteit ingebakken zit in de programmeertaal. Daarnaast hoef je programma niet optimaal op snelheid gemaakt te zijn, omdat de compiler dat toch wel voor je doet.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:37
evolution536 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 08:46:
[...] Daarnaast hoef je programma niet optimaal op snelheid gemaakt te zijn, omdat de compiler dat toch wel voor je doet.
Als jij de verkeerde datastructuur neemt gaat die compiler niets doen voor je hoor. Dat is in C# hetzelfde als in c++.

Verwijderd

Wees realistisch en zie je jezelf zoiets bouwen, of zal het na tig uur op een verlaten mapje staan ergens op je schijf? Sinds ik fulltime als developer werk maak ik ook bijna geen project thuis meer af. Zonde van je tijd dan :)

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:55

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Katsunami schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 00:56:
Daarom wil ik nu gewoon een programma dat het spul op basis van titel uit IMDB haalt, zoals EMDB, maar dan naar mijn eigen smaak opgezet.
Dan zou ik eens beginnen met programmeren. Ik ga dit topic in ieder geval sluiten. Wanneer je tegen een probleem aan loopt met het ontwikkelen zie ik een topic graag verschijnen, maar dit topic is niet nuttig meer. We verwachten in de Devschuur voornamelijk directe code-gerelateerde problemen, niet theoretische discussies of je nou wel of niet zelf moet gaan programmeren (het heet niet voor niets de Devschuur). Lees ook ons Devschuur® Beleid

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.