Langzaam WiFi internet

Pagina: 1
Acties:

• Nickvandelaar
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 15:39
Beste,

Ik heb thuis een TP link wr1043nd router en heel erg langzaam internet.

Het langzame internet loopt via de kabel en wifi. De channels van de buren heb ik al gecheckt en ik zit daar niet bij in de buurt(minimaal 2 channels verschil).

Ik heb DD-WRT software erop staan omdat ik denk dat dit beter werkt dan de standaard firmware.

Echter haal ik een download snelheid van 200Kb en is mijn upload hoger dan mijn download. Ik heb al speedtest gedaan en ook daarbij komt hetzelfde uit..

Heb ik mijn laptop direct op het modem aangesloten haal ik wel mijn download snelheid..

Zou dit een fout zijn in mijn router? (hardware)

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:35

lordsnow

I know nothing

Wie is de ISP, en welk merk + model modem heb je?

Is het mogelijk om in DD-WRT de WAN poort snelheid in te stellen, bv op 100Mbps?

• Nickvandelaar
Via de kabel is het weer normaal maar wireless houd ik prblemen.

ik ga zo even kijken voor het modem en uitzoeken of die mogelijkheid er is binnen dd wrt. Een eerste blik zegt me van niet..

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 19:21
Je kunt proberen om een ander kanaal in te stellen, of je zet je router een poosje alleen op g-modus.

Is het voorheen wel sneller geweest?

• Nickvandelaar
ja voorheen is het wel sneller geweest. Verder heb ik ook al geprobeerd om een tweede ssid uit te zenden maar ook dit is niet de snelheid die het zou moeten zijn.

Zoals je al kunt zien heb ik de channels(kanalen) al aangepast naar de omgeving.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Snelheid via wifi is van heel erg veel factoren afhankelijk.
En blijkbaar is er wat gewijzigd in jouw omgeving.

Via InSSIDer kun je zlef keurig zien hoe je wifi landschap er op dat moment uitziet.
Wat je niet ziet zijn dect telefoons, babyfoons, en alle andere apparaten die van die 2.4 GHz band/frequentiegebied gebruik maken.

Probeer stap voor stap te testen en dingen uit te sluiten.
Weet je zeker dat het niet aan je ISP ligt?
Heb je ook bekabeld getest?
Heb je ook op andere plekken in huis draadloos getest?

Wat heb je zelf al gevonden over dit probleem? (aangezien het wel vaker hier besproken wordt)

Abort, Retry, Quake ???

• Nickvandelaar
Ik heb nu ook weer problemen met het bedraad netwerk.. Intern gaat met 8 mb per seconde.. Paar liedjes geprobeerd..

Nu patch aan het downloaden die gaat met 140 kb

• Nickvandelaar
Modem is van UPC, een Arris.

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:44
Je kunt vaak ook nog wel winst boeken met het beter bepalen van de plaats in huis. Heb gisteren mijn router verplaatst waardoor ik nu 80/50Mbit haal ipv 30/30. Had ik eerst de router opgehangen in de meterkast, nu hangt ie in de woonkamer en dat scheelt dus nogal. Terwijl ik nog steeds op 150Mbit verbind en soms zelfs "maar" op 120/135Mbit. Daarmee is het denk ik duidelijk dat de router de laptop beter hoort nu en dus minder vaak pakketjes opnieuw hoeft te sturen. Misschien kun je met een verlengde coax van een goede kwaliteit je modem verplaatsen en daarmee een beter bereik halen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je moet minimaal 5 channels verschil hebben wireless G en N gebruiken een breedte van 5 (wireless-b) kanalen. de geijkte kanalen om te gebruiken zijn 1,6, en 11.

Kijk met inssider wie er allemaal in zit

Iperf

• Nickvandelaar
Ja dit heb ik gedaan, ik heb het zo ver mogelijk van andere geplaatst en staat nu op 9, verder heb ik er via de kabel ook last van.

ik kom niet hoger dan 200 kb per seconde.

Verder kijk ik bij speedtest.net en zie ik dat mijn upload 1.5 is en mijn download haalt nog geen 1Mb.. vreemd?

Verder heb ik alle devices herstart..

• Nickvandelaar
Verder verbind ik met een G netwerk terwijl er wel N netwerk wordt uitgezonden en ook een N netwerk kaart aanwezig is.. Zijn daar nog instellingen voor?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als je bekabeld ook dat probleem hebt zou ik naar de router kijken. even resetten naar default en anders originele/andere firmware

Iperf

• Nickvandelaar
je bedoelt met resetten een hard reset neem ik aan?

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11 14:11
Ga eens terug naar af.
Sluit je laptop rechtstreeks aan op je modem, met kabel. Als het dan ook langzaam is, kun je je router uitsluiten en is het een probleem met UPC.
Nog steeds probelemen?

Heb je al gedaan. Sorry niet goed gezien in eerste instantie

Probeer eerst bekabeld met je router tot een oplossing te komen,
- schakel liefst wifi uit
-probeer eens zonder DHCP op je router en laat Arris IP-adressen uitdelen
- standaard firmware router wel goede snelheden?
- default settings DD-WRT wel goede snelheden? (Geen port forwards, virtuele servers etc)
-probeer andere UTP kabels

Als je bekabeld stabiele en goede snelheden haalt probeer dan je wifi op te tuigen. Er zijn best wat apps voor je mobiel om te kijken welke wifi kanalen vrij zijn of het minst gebruikt zijn. Dat kan je helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door TheMe op 11-08-2012 10:20 ]

There is no place like 127.0.0.1

• Nickvandelaar
Na het terug zetten van de stock firmware doet de tp link router weer goed zijn werk. Nu functioneert hij als AP en switch!
Pagina: 1