Blauw scherm na windows updates

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroye
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-10 14:41
Ik heb een Acer Aspire met 4gb RAM. Het probleem is begonnen nadat ik world of warcraft geinstallerd heb. Daarna kwam mijn computer met windows update. Hierdoor computer opnieuw opgestart en daarna nadat hij met het windows 7 logo kwam met daaronder windows starten daarna is hij gekomen met een blauw scherm met error code 0x0000050. Hiermee naar een computer winkel gegaan hun zeggen het is een software fout en misschien dat ik iets verkeerd geinstallerd heb. Nu heb ik hem vandaag terug gehad. niets mee gedaan en even op internet gezeten . niets geinstallerd en 5 minuten nadat de computer aanstond gaf deze aan dat er updates einstallerd waren en dat ik de pc opnieuw moest opstarten. Heb ik dus gedaan en op precies het zelfde moment geeft hij nu weer een blauw scherm met code 0x0000050. Komt dit door de windows updates of heeft dit misschien te maken met de bekabeling en misschien monitor?

PS: bij de winkel hebben ze ook nog een stresstest gedaan en hier is bij hun niets uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:56
Zit er een grafische kaart in ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Systeemherstel met je recovery disc gaat zeker werken :)

Edit: n.a.v het lezen van dit topic: http://www.sevenforums.co...39665-bsod-0x0000050.html
Check met memtest86+ of je RAM geheugen nog wel helemaal in orde is..

[ Voor 62% gewijzigd door Strunkie op 06-08-2012 17:46 ]

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-09 00:21
Ik denk dat ze in de winkel de video drivers hebben verwijderd (de update)

Nu jij thuis weer op internet zit update die hem automatisch weer.
Probeer een in veilige mode op te starten,
En verwijder je videokaart drivers eens helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroye
binbero schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 17:53:
Ik denk dat ze in de winkel de video drivers hebben verwijderd (de update)

Nu jij thuis weer op internet zit update die hem automatisch weer.
Probeer een in veilige mode op te starten,
En verwijder je videokaart drivers eens helemaal.
hoe doe ik dat na de pc 3 kwartier uit te laten staan doet hij het weer. Heb gekeken bij update geschiedenis en daar staat bij de helft van alle updates stond mislukt.
Dit probleem met de blue screen is vanaf 26 juni en ik vond dit op internet: http://www.security.nl/ar...eroorzaakt_problemen.html

Sindsdien het probleem

[ Voor 31% gewijzigd door destroye op 06-08-2012 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroye
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 13:36
Kijk anders even met Nirsoft BlueScreenView wat er nu precies aan de hand is; dan kan je wat gerichter zoeken. BlueScreenView kun je hier downloaden:
http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

De kans dat Microsoft je nieuwe drivers "opdringt" is natuurlijk best wel aanwezig. Gebeurt helaas wel vaker :{

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Op de support site van Microsoft wordt gesproken over een fout in een .sys bestand (TCPIP.SYS). Misschien als je de minidump bestanden hebt uitgelezen dat deze melding naar boven komt.
Ook word er op andere bronnen gesproken over drivers van b.v. je videokaart die moeilijk doen, of corrupt geheugen. Maar dat lijkt mij sterk aangezien hij in de winkel het wel goed deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
kroegtijger schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:49:
De kans dat Microsoft je nieuwe drivers "opdringt" is natuurlijk best wel aanwezig. Gebeurt helaas wel vaker :{
Drivers via Windows Update hebben altijd de status "optioneel". Ze zullen niet zomaar geïnstalleerd worden. Enige uitzondering is als je voor het desbetreffende stuk hardware nog geen driver geïnstalleerd had, maar dan wordt het via de wizard nieuwe hardware via Windows Update binnengehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 13:36
CMD-Snake schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 13:03:
[...]

Drivers via Windows Update hebben altijd de status "optioneel". Ze zullen niet zomaar geïnstalleerd worden. Enige uitzondering is als je voor het desbetreffende stuk hardware nog geen driver geïnstalleerd had, maar dan wordt het via de wizard nieuwe hardware via Windows Update binnengehaald.
Was dat maar waar... Heb helaas al meer dan eens mee gemaakt dat routeringen die we hadden gezet plots weg waren, omdat Microsoft plots een nieuwe driver er doorheen gepushed heeft van de NIC, en daarom de drivers die van de fabrikant afkomstig waren plots waren vervangen door de drivers van Microsoft -O- je wilt niet weten hoe lang we daar naar hebben gezocht :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

PS: bij de winkel hebben ze ook nog een stresstest gedaan en hier is bij hun niets uitgekomen.
Hoe kan de winkel een stresstest doen als jij amper de laptop opgestart krijgt? Misschien informatief om ze even te bellen, te vragen wat ze precies getest hebben en hoe ze de blauwe schermen steeds omzeild hebben.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1