Toon posts:

Dualboot (2x Windows7 64bit), black screen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn laptop heeft 2x een Windows7 64 bit installatie, beide op een apparte harddisk (i.p.v. DVD drive heb ik dus een extra schijf). 1 installatie is voor mijn werk (geen admin rechten) en de andere gebruik ik prive.
Nu is het al diverse malen voorgekomen dat bij het opstarten ik het windows logo zie en daarna een zwart scherm met een mousepointer die ik kan bewegen, daar blijft het bij. Dit scherm krijg ik meestal nadat chckdsk de disk probeert te repareren waarbij ik bij gigantisch veel files de volgende melding zie:
“Replacing invalid security id with default security id for file xxxxxx”. Ik heb het idee dat chkdsk de andere schijf probeert te repareren en dat gaat blijkbaar fout.

Ik heb vanuit mijn prive schijf al gezorgd dat ik de drives op de andere hdd niet zie, dit lijkt iets te helpen maar nog niet genoeg. Windows restore krijgt mijn prive schijf weer aan de praat maar bij de schijf die ik voor m'n werk gebruik helpt alleen de helpdesk van mijn werk (en die kennen mij al van gezicht dus zegt genoeg).

Internet staat vol van de problemen met het beruchte black screen met bewegende mousepointer maar een goede oplossing om dit te voorkomen kan ik niet vinden (wel om het te repareren als dit probleem voor komt).

Hoe kan ik dit definitief oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik weet niet wat voor laptop je hebt maar kun je de hdd's niet makkelijk 'los halen'?
Dus pas op het moment van gebruik de juiste HD aansluiten?
Of hou je dan nogsteeds dat irritante zwarte scherm?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het telkens wisselen van harddisks is niet echt een oplossing omdat dit vrij lastig is.