Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zit met een probleem, wat al vaker is voorgekomen. Ik heb momenteel Windows 8 Enterprise RTM, maar daar ligt het niet aan.

Wanneer ik "Deze Computer" open, geeft mijn harde schijf de volgende informatie: 354GB free of 452GB.
Dat zijn dus 98GB die in gebruik zijn op deze harde schijf.

Als ik de harde schijf open, heb ik daar 7 mappen staan. Program Files, Program Files(x86), Windows, etc.

Wanneer ik deze mappen bij elkaar optel, gebruiken deze 7 mappen in totaal 40GB aan ruimte.

Mijn vraag aan jullie is: wat is met de resterende 58GB gebeurd?

Met vriendelijke groet,

Max

• carnelain
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03-2025
Volgens mij kwam dit doordat je in eerste instantie niet alle bestanden selecteert (je hebt niet tot alles toegang). Bestanden als je pagefile en hyberfil kunnen erg groot zijn.
58 GB is echter erg veel. Ik meen me te herrinneren dat dat aan shadow copy's lag. Op grote schijven reserveert windows veel ruimte voor herstel gegevens. Misschien moet je daar even op googlen.

edit: Hier een linkje

[ Voor 16% gewijzigd door carnelain op 06-08-2012 17:07 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Die zitten in de verborgen bestanden zoals je pagefile, systeem herstelpunten etc. Als je insteld dat de verkenner verborgen bestanden weergeeft kom je er wel.

googel op

verborgen bestanden weergeven

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de tips.

@carnelein , ik zal het proberen, het ziet er behoorlijk ingewikkeld uit.
@reepje, ik heb 2 verborgen bestanden gevonden, maar deze zijn helaas maar 0,03gb

• Reepje
  • Niet online
download treesize, geeft een mooi overzicht van waar je data is.

Ik weet niet waar win8 zijn pagefile en hyber file heeft, maar die zijn toch snel meer dan 10 GB. Misschien is er wat veranderd in win8, misschien doe je toch iets niet goed.

Verwijderd

Topicstarter
http://i47.tinypic.com/htzdro.jpg

ik had hetzelfde probleem ook al met deze harde schijf toen ik vista gebruikte

EDIT: oke bedankt reepje, even proberen!

EDIT2: dit is het resultaat:

http://i46.tinypic.com/5u4kug.jpg

:(

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2012 17:31 ]

• Reepje
  • Niet online
Je bent niet ingelogd als administrator, en je hebt daarom beperkte rechten en geen toegang tot de systeem files. Daarom kan je ze ook niet zien.

Je zal dus moeten inloggen als administrator, en dan nog eens kijken.

(niet dat het wat uitmaakt, want aan de systeem files kan je niet veel doen. Daarom zijn ze dan ook verborgen voor computer guppies)

[ Voor 23% gewijzigd door Reepje op 06-08-2012 17:41 ]

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07-2025
Je moet even kijken of je ook de systeembestanden kan zien. Dit zijn niet dezelfde als de verborgen files....

Seriously? Nope, not a bit...

Pagina: 1