(Best buy guide) Core systeem Ram past niet

Pagina: 1
Acties:

• jelmew
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-01 17:16
Hoi mensen,

Ik post hier niet vaak, maar nu zit ik toch wel met een probleem waarbij ik advies nodig heb.
Naar aanleiding van de best buy guide heb ik daarvan het core systeem gekocht en was ik vrolijk aan aan het in elkaar zetten gegaan. Nu was ik bij het ram gedeelte aangekomen, alleen stuite ik hierbij op een probleem. Ik krijg de ram met geen mogelijkheid diep genoeg geduwd dat de clipjes dicht gaan. Als ik aan een kant alle kracht zet wil een clipje er wel in gaan, maar is de ander er onmogelijkheid in te krijgen. En bij gelijkmatig duwen gaan deze er gewoon echt niet in, hoeveel kracht ik ook zet. Heeft iemand advies of tips? Het type hardware is zoals beschrijven in de best buy guide.

Groetjes,
Jelmew

Edit:

De inham zit echt goed, dit was namelijk het eerste waar ik naar keek. Het nokje is echt niet de reden dat ik hem er niet in krijg.

[ Voor 7% gewijzigd door jelmew op 06-08-2012 16:16 ]

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-02 08:22
Je weet dat ze er maar op 1 manier in kunnen?
Er zit namelijk een nokje in slot en stick die niet in het midden zit.

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:02

Multensor

wtf

Heb je hem wel goed om zitten? Er zit op 2/3 van het bankje een inham aan de onderkant. Op het slot op het moederbord zit hier een uitstulping. En je raadt het al..... je moet de inham op de plek van de uitstulping krijgen ;). Dus even je bankje 180 graden draaien.

edit: Wat double-x-l zegt dus.... :)

[ Voor 7% gewijzigd door Multensor op 06-08-2012 16:11 ]

erhmm.

• jelmew
Het nokje is niet het probleem, dat zit aan de goede kant samen met de inham, ze schuiven mooi over elkaar. Hij wil gewoon echt niet diep genoeg erin om te klikken.

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:02

Multensor

wtf

ze ' klikken' ook niet altijd hoor. Als je hem er niet uit kan halen zonder aan de pinnetjes aan de zijkant te moeten zitten dan zit hij wel vast. Ook als je deze eventueel nog met de hand dicht zou moeten doen zitten ze goed. Mits ze helemaal dicht gaan. Het kan volgens mij niet voorkomen dat ram bankjes niet ' passen' , maar ik kan het mis hebben. Toch maar even wachten anders op iemand met iets meer kennis hierover,

erhmm.

• jelmew
Multensor schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:39:
ze ' klikken' ook niet altijd hoor. Als je hem er niet uit kan halen zonder aan de pinnetjes aan de zijkant te moeten zitten dan zit hij wel vast. Ook als je deze eventueel nog met de hand dicht zou moeten doen zitten ze goed. Mits ze helemaal dicht gaan. Het kan volgens mij niet voorkomen dat ram bankjes niet ' passen' , maar ik kan het mis hebben. Toch maar even wachten anders op iemand met iets meer kennis hierover,
Ik kan de pinnetjes niet volledig dicht krijgen en op zijn dichts kan ik hem nog steeds eruit wrikken. Wel lijkt hij redelijk stevig vast te zitten en contact te maken. Ik ga de rest er dus in zetten en even kijken of het werkt.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
De eerste keer dat ik memory plaatste, stond ik versteld van de kracht die je moest zetten (misschien ben ik gewoon niet sterk, maar toch).

• jelmew
Reepje schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:56:
De eerste keer dat ik memory plaatste, stond ik versteld van de kracht die je moest zetten (misschien ben ik gewoon niet sterk, maar toch).
Het moederbord begint te kraken bij de kracht die ik uitoefen en mijn vingers beginnen over te klappen. Meer kracht durf ik niet te zetten omdat ik bang ben dingen te slopen. Heeft iemand ervaring met hoeveel kracht er gezet moet worden.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:27

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Geheugen kan best wat kracht hebben (zolang je de DIMMs niet gaat buigen ;) ), en inderdaad is het vaak zo dat je ze stevig in de sloten moet drukken. In principe zou je zelf wel gewoon de haakjes aan de zijkant zelf dicht moeten kunnen drukken. Probeer ze in ieder geval zo goed mogelijk er in te krijgen en probeer dan op te starten, je merkt snel genoeg of ze wel of niet contact maken :)

Rail Away!

• Reepje
  • Niet online
Soms veel kracht. Als je voorzichtig bent, en langzaam de kracht opvoert, kom je niet.

Maar het kan natuurlijk dat er bij jouw wat krom zit, en dan maak je het kapot.

De eerste keer had ik het bord al in de kast zitten, dan lukt het nooit. Eenmaal uit de kast, op een vlakke tafel, dan met een felle ferme druk zit het erin.

• jelmew
Reepje schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 17:15:
Soms veel kracht. Als je voorzichtig bent, en langzaam de kracht opvoert, kom je niet.

Maar het kan natuurlijk dat er bij jouw wat krom zit, en dan maak je het kapot.

De eerste keer had ik het bord al in de kast zitten, dan lukt het nooit. Eenmaal uit de kast, op een vlakke tafel, dan met een felle ferme druk zit het erin.
Dankjewel, het is gelukt. Hartstikke bedankt.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:28

Bolletje

Moderator Harde Waren
jelmew schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 18:10:
[...]

Dankjewel, het is gelukt. Hartstikke bedankt.
Het was dus wel dat je te weinig druk zette?

Of was het een ander probleem? :)

• jelmew
Bolletje schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 18:15:
[...]

Het was dus wel dat je te weinig druk zette?

Of was het een ander probleem? :)
Ik bouwde de druk te langzaam op. Het snel opbouwen van druk, ofwel het erin rammen, hielp.

• Reepje
  • Niet online
Vandaar, ram.

(weet je dat ook weer ;) )

Maar echt, je bent niet de enige. Het is gewoon normaal dat je een beetje voorzichtig bent. Maar als je eenmaal weet hoe het gaat, dan valt de kracht die je moet zetten eigenlijk best wel mee.

Verwijderd

Ik had net het zelfde probleem 4 jaar geleden toen ik mijn pc bouwde. je moet inderdaad redelijk hard door drukken en als de slotjes niet in het gleufje springen ze zelf toe doen. Ik heb het ook wel eerst moeten vragen, want had ook geen zin om iets te slopen
Pagina: 1