Zijn deze temperaturen normaal ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al sinds de aanschaf ( januari 2011) mijn imac,model eind 2010, 2,93 Ghz en 12Gb bezig met de " traagheid " en het spontaan uitvallen van mijn systeem. Hij is al 3 maal bij apple geweest en zij kunnen niets vinden. Ze hebben al wel een keer het moederbord en 2 maal de harde schijf vervangen, maar alles helaas zonder succes. Hij valt nog regelmatig uit en is vaak niet vooruit te branden. Nu was ik zojuist mijn vakantiefoto's aan het exporteren met lightroom en ineens begon er duidelijk een fan te draaien. De bovenkant van de mac was zo heet dat ik er mijn hand niet op kon leggen. Dus meteen ff een programmatje gedownload om de temps uit te lezen . Zie afbeelding

Lijken me geen normale temperaturen wanneer alleen maar lightroom " druk" bezig is ?

Afbeeldingslocatie: http://www.smugmug.com/photos/i-Fq3XhT6/0/L/i-Fq3XhT6-L.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:13
Dat ziet er warmpjes uit inderdaad. Weet je zeker dat 'ie niet vol met stof zit en dat er sowieso een beetje koele lucht in kan komen (staat 'ie niet in een kast ofzo)?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee hij zit zeker niet vol met stof en hij hangt aan de wand , vrij aan de muur. Maar ik vind dat hij sowieso moeite heeft met wat zwaardere taken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Wat mij opvalt is dat de heatsink 20°C kouder staat dan de cores... Sluit die wel goed aan op de CPU?

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-08 16:48
Big Womly schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:40:
Wat mij opvalt is dat de heatsink 20°C kouder staat dan de cores... Sluit die wel goed aan op de CPU?
Ik denk ook dat dit het probleem is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je moet de heatsink wel óp de CPU zetten hè :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:37

Koenvh

Hier tekenen: ______

Smultie schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:47:
Je moet de heatsink wel óp de CPU zetten hè :+
Oh, ik dacht dat die op de Optical Drive moest :+

Ik vraag me af waarom ze er niet achter kwamen bij Apple btw

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-08 14:57
Big Womly schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:40:
Dat is vrijwel altijd zo he... Is bij mijn PC ook.

Zoek maar eens op tjunction en tcase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdkleijn
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-08 17:19
Als je voeding tegen de 70 graden aanzit, en je harddisk tegen de 60 gaat er toch iets niet goed. Mijn harddisk temperatuur komt nooit hoger dan 50 graden, daar zou het punt moeten liggen waarna de koeling harder gaat werken. (Ik heb ook een iMac 2010 i7) Traagheid zou goed kunnen komen door bv. vastslaan van de HDD ter voorkoming van overhitting o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix11
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-09 22:28

marnix11

AFCA ★★★

De temperaturen zijn zeker aan de hoge kant. Misschien heb je wat aan de app smcFancontrol, daarmee kan je zelf de snelheid van de fans regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist ff met handbrake een film voor mijn ipad aan het omzetten. Dan wordt de imac nog heter !!!
Ook is er dan niets anders meer mee te beginnen.

Afbeeldingslocatie: http://www.smugmug.com/photos/i-6NHWtNJ/0/X3/i-6NHWtNJ-X3.jpg

Wat denken jullie ? toch heatsink er opnieuw opzetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppTux
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik vraag me af hoe hard de fans draaien. Draaien die op volle snelheid met deze temperaturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl15
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-04 19:05
61 graden voor een harde schijf is ook extreem hoog, geen wonder dat hij al 2 maal vervangen is. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-08 21:50
Ik heb dezelfde tempraturen, al jaren. Niets aan de hand, alles werkt nog steeds perfect! Zowel bij mijn iMac als Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AppTux schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 13:38:
Ik vraag me af hoe hard de fans draaien. Draaien die op volle snelheid met deze temperaturen?
Ja, die hoor ik dan flink tekeer gaan.

in rust ( bedoel als ik bijvoorbeeld allen de browser gebruik)zijn de cpu core's zo'n 45 graden. en de Harddisk zo'n 52 graden . Ik weet niet of dit gebruikelijk is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdkleijn
Nog even mijn temperaturen (bij conversie met HandBrake / Circa 95% CPU belasting) ter vergelijking:

HD: 52 graden
CPU: 67 graden
Ambient: 18 graden
GPU heatsink / diode: 48 graden
Mem controller: 48 graden
Optical: 37 graden
PSU-2: 59 graden

-------

Fans:
Optical: 1000 rpm
Hard Disk: 1100 rpm
CPU: 1375 rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 22:42:
[...]

Ja, die hoor ik dan flink tekeer gaan.

in rust ( bedoel als ik bijvoorbeeld allen de browser gebruik)zijn de cpu core's zo'n 45 graden. en de Harddisk zo'n 52 graden . Ik weet niet of dit gebruikelijk is ?
Omdat een fan veel lawaai maakt wil uiteraard niet zeggen dat deze ook goed werkt.
Al eens aan gedacht om de fan te laten vervangen of in eerste instantie misschien toch eens extra zuiver te maken? De temp van al je componenten lijken me nogal aan de hoge kant namelijk...

@vdkleijn: met welk systeem haal je deze temps? Exact hetzelfde als de TS?

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdkleijn
Darkstar schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 12:44:
[...]

Omdat een fan veel lawaai maakt wil uiteraard niet zeggen dat deze ook goed werkt.
Al eens aan gedacht om de fan te laten vervangen of in eerste instantie misschien toch eens extra zuiver te maken? De temp van al je componenten lijken me nogal aan de hoge kant namelijk...

@vdkleijn: met welk systeem haal je deze temps? Exact hetzelfde als de TS?
Idd, exact hetzelfde systeem (overigens al genoemd in een vorige post ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 11:10
Mijn macbook pro uit 2008 wordt vanaf het begin ook al zo warm bij hevig gebruik (zoals Handbrake).
Volgens mij is dit vrij normaal want op internet is veel te lezen over de warmte van Apple computers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-09 09:07
bij mij lopen de temperaturen ook aardig op maar 85-86 graden heb ik nog niet gehaald.
net nog even gechecked en cpu zit op 70 graden. heatsink op zo'n 55 graden.

heb aardig wat programma's openstaan en de laptop staan nu op een m-stand + extern scherm.

misschien heb redelijk wat stof in je fans zitten. keertje goed schoonmaken doet soms wonderen...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
koentjuh1987 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:37:
misschien heb redelijk wat stof in je fans zitten. keertje goed schoonmaken doet soms wonderen...
dan zou ik mijn mac dus open moeten maken ... de garantieperiode is toch al voorbij dus kan wel een poging wagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-09 16:58

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 18:39:
[...]

dan zou ik mijn mac dus open moeten maken ... de garantieperiode is toch al voorbij dus kan wel een poging wagen
je hebt nog 4 maanden..

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 20:53
Om mijn ervaring even te delen:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/9396368/plaatjes/TempsEncoding.png

85 graden vind ik dus niet heel erg heet.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 12:02
Opzich is het niet heel warm wat je hebt?
Mijn MBA 2012 draait met alleen internetten dit:

Afbeeldingslocatie: http://img835.imageshack.us/img835/3153/schermafbeelding2012090.png
Pagina: 1