Sports Car GT alternatief?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:56
Beste tweakers,

Zoals de titel zegt; ik zoek een alternatief voor Sports Car GT. Misschien kennen sommigen van jullie deze game nog?

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?nomobile=1&v=5o7wNAdhauo]

Deze game komt uit 1999, en ik zou hem graag weer spelen, maar zoals enigszins verwacht werkt dit niet op Windows 7. ;)

Nu, de echte simulatie-racegames worden naar mijn idee steeds schaarser. Ik zoek een racegame met:
1. Geen arcade rijdstijl. Ik hoef echt geen 500km/h te rijden, zoals in Need For Speed Hot Pursuit (2010). Het gaat me vooral om het realisme.
2. Raceauto's, een geen Formule 1-stijl auto's. Gewoon, BMW M3's en Porsche's, bijvoorbeeld. Ik heb een hekel aan Formule 1(-achtige) auto's.
3. Racebanen, en dus geen banen in een stad waar je langs verkeer moet razen. Gewoon op een racebaan.
4. Tijdraces. Als dit niet meer bestaat is het jammer, maar dan zij dat zo. Ik bedoel dus dat je als doel opkrijgt 25 minuten lang te rijden, en zie maar in die tijd eerste te worden, in plaats van 5 rondes de tijd te krijgen.
5. Een leuke 'carrière' modus. Dus een carrière waarin je auto's mort kopen, verbeteren, en races moet doen. Vooral auto's kopen en verbeteren is voor mij een belangrijk aspect.

Nu heb ik een beetje research gedaan, maar ik heb gewoon weinig ervaring met recente, dergelijke games. Ik heb wel titels als NFS: Shift (2), GTR Evolution, Split Second, DiRT, en wat al niet meer langs zien komen, maar ik heb totaal geen ervaring met een van deze games. Ik ben een heel lange tijd niet actief geweest op racegames, en heb een hoop gemist, en uit een YouTube-filmpje haal ik niet het gevoel. Vooral bij NFS en DiRT zitten de zwabberende auto's nog diep in mijn geheugen gegrift, maar ik weet niet hoe dat met Shift zit. DiRT heb ik nog nooit gespeeld, en GTR en Split Second heb ik nog nooit van gehoord.

Kent iemand een game die aan zoveel mogelijk van mijn eisen voldoet? Uiteraard moet de game werken op Windows 7, maar ik deins niet terug voor wat patchen, omdat het een XP game is. Graphics maken ook weinig uit, het gaat alleen om de gameplay en het gevoel.

Kan iemand mij op (de) weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GTR Evolution komt het dichts in de buurt en is het meest recent. Tenminste, wel met de uitbreidingen die erbij gelanceerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:21:
GTR Evolution komt het dichts in de buurt en is het meest recent. Tenminste, wel met de uitbreidingen die erbij gelanceerd zijn.
Maar mist hij ook een van mijn punten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:41

ResuCigam

BOFH

Volgens mij is NFS altijd meer op arcade gebaseerd geweest. Heb je hier al eens gekeken, volgens mij is dit wel echte simulatie 8)

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
ResuCigam schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:25:
Volgens mij is NFS altijd meer op arcade gebaseerd geweest. Heb je hier al eens gekeken, volgens mij is dit wel echte simulatie 8)
Dat ben ik wel met je eens, maar het rijden was in de eerste delen (NFS3/NFS4) toch wel echt een stuk beter dan de recentere delen. Tegenwoordig kun je een Murcielago met een Punto verslaan. riiight... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Ik kan mij herinneren dat ik in de NFS reeks altijd snellere rondetijden reed door heb in die ene nauwe bocht hard tegen de reling te ketsen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
ResuCigam schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:30:
Ik kan mij herinneren dat ik in de NFS reeks altijd snellere rondetijden reed door heb in die ene nauwe bocht hard tegen de reling te ketsen :?
Hangt er vanaf hoor, in NFS4 stond je dan meteen stil. En bij Most Wanted lijkt het wel alsof er een magneet in je motorkap zit die zich aan welk mogelijk materiaal aan de zijkant van de weg vastpakt. Maar in de meest recente is dat inderdaad het geval. Gewoon vol gas de bocht in, de reling doet het stuurwerk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
GTR2 of rFactor al geprobeerd? Dat zijn toch wel de race sims om te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of Forza 4 op XBox / Gran Turismo 5 op PS.
Op PC speelde ik altijd DTM2, dat was een van m'n favorite realistische race games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
Misschien handig om erbij te zetten; alleen PC.

DTM2 heb ik ook gespeeld, DTM3 ook, moest ik ook proberen. Maar daar was iets mee wat ik minder leuk vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:02
Game Stock Car 2012! :)

Op een van de laatste versies van de gMotor engine en men is er in het algemeen ronduit positief over :)
http://www.game-stockcar.com.br/en/index.html

YouTube: Game Stock Car 2012 Release Promo - Disponível Agora / Available now!

edit:
Als hij het niet erg vnid maandelijks een klein bedrag te betalen, vind ik iRacing een zeer dikke aanrader als je van allerlei klassen auto's en tracks houdt. Ook het hele manier waarop je met mensen van je eigen niveau samenkomt beviel me heel goed :)

[ Voor 94% gewijzigd door Schuey op 06-08-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

En wat vind je van het spel iRracing dat ik in mijn post aangaf? Is dat niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39
Sports Car GT, die heb ik compleet grijs gespeeld. Prachtig en mijn eerste ervaring met een race game. Leuk om de Youtube weer eens te zien. GTR of GTR evo komt dichtbij.

[ Voor 3% gewijzigd door e.looijenga op 06-08-2012 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 22:56
Ook ik heb op mijn 98 (of toch nog 95?) bakkie dit spel compleet grijs gespeeld. Dit heb ik toen gratis gekregen bij een Logitech race-stuur. Geweldig!

Wat het dichtst in de buurt komt is GTR2 of GTR-Evo. Ook realistisch. Het enige dat je hier niet hebt is de fincance, welke je in SC-GT wel voor een klein gedeelte had.

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
ResuCigam schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:54:
En wat vind je van het spel iRracing dat ik in mijn post aangaf? Is dat niks?
Jawel, maar ik ben niet van plan een maandelijkse bijdrage aan een game te besteden.

Inmiddels ben ik GTR Evo aan het overwegen. Overigens wil ik er nog even bij zeggen, ik heb een goede ISO gevonden voor Sports Car GT, en het enige probleem wat deze op WIndows 7 geeft, is een flitsend beeld (beeld, zwart, beeld, zwart, etc. op 60Hz als je het mij vraagt) en hij geeft aan geen CD te kunnen vinden. Verder nog geen patches o.i.d.

[ Voor 38% gewijzigd door naarden 4ever op 06-08-2012 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
Main Menu

Auto kiezen...

And AWAAAAY!!

Moet alleen nog wat voor die artifacts vinden. Ik weet dat je een 3Dfx kaart kan simuleren, daarmee moet het lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Geef toch de nieuwere sims een kans zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
Schuey schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:48:
Geef toch de nieuwere sims een kans zou ik zeggen :)
Tuurlijk, maar het is toch heel gaaf dat het werkt. NFS4 werkt niet... :/ dus mijn hoop was een beetje gaan varen. Maar dit is wel een hele oppepper. :)

[ Voor 14% gewijzigd door naarden 4ever op 06-08-2012 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Mis je daar wat aan dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
Aan NFS4? Zeer zeker. blijft mijn favoriete NFS, een van de weinige NFS's die ik ook graag nog eens wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Kan je niet rechter muisklik -> compabiliteitsproblemen oplossen?

Kan je programma's laten draaien van Vista (SP0, SP1, SP2), server 2003/2008 (beide SP1), XP SP2/3, 2000, NT4 SP5, 98, ME, 95.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:43

Koenvh

Hier tekenen: ______

Race Injection.. Geen carrière, wel echt racen op racenbanen die echt bestaan, met een zelf te kiezen klasse... Eigenlijk bedoeld als WTCC/STCC game, maar wel realistisch en leuk. Veel mods, dus genoeg keuze..pricewatch: Race Injection, PC

Trouwens, in bijv NFS The Run kun je door de zijkanten heenrijden, dus NFS begint realistischer te worden...

[ Voor 18% gewijzigd door Koenvh op 06-08-2012 16:15 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:33

DutchDevil79

I race, therfore I am

Sports car GT is origineel gemaakt door imagespaceinc (Isi) Die studio heeft later nog aardig wat games uitgebracht. Sports car GT was leuk in zijn tijd maar is nu wel erg achterhaald.

Als je graag van die studio spel wil zou ik rFactor aanraden. De basis content van die game heeft al aardig wat banen en verschillende auto's. Van GT's (Panoz GT) tot Formule auto's. Maar daarnaast zijn er enorm veel mods voor te downloaden. De een wat beter dan de ander maar er zitten zeker wat leuke dingen tussen.

Het spel is op hun site te downloaden (kost 35 Euro):

http://imagespaceinc.com/

En voor een goede GT mod kan je hier zijn:

http://www.enduracers.com/downloads.html

rFactor 2 is ook te kopen echter is die nog in beta fase dus is nog niet echt verstandig voor een nieuwkomer.

Games van andere studio's zou ik dan GTR evolution aanraden dat zijn mensen die eerder mods uitbrachten voor IsI games en nu dus op die engine eigen games aanbieden.

Iracing is aan te raden als je vooral online wil rijden want er is geen andere racesim waar meer mensen online racen en waar je elk moment van de dag wel een race kan vinden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:33

DutchDevil79

I race, therfore I am

Trouwens wel grappig om te die plaatjes van Sportcar Gt te zien. Dacht meteen al van verek IsI heeft hun menu toch niet enorm veel aangepast over de jaren heen. rFactor en rFactor 2 werken nog met ongveeer dezelfde menu layout.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:30

Vos

AFCA

Dat spel heb ik ook grijs gespeeld :). Vooral het upgraden was natuurlijk leuk. En dat is het punt wat 'echte' simulatie spellen vaak missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-09 22:57
Je kan mn playstation 3 overnemen met grand turismo 5 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:08

Cheezus

Luiaard

Als je geen die-hard SIM wil maar wel enigzins realistisch wil rijden lijkt racedriver GRID ook een goede keus, dat heeft bijna alles wat je wil:
- kruising tussen sim en arcade, realistische schade/snelheden maar vereenvoudigde handling
- gewone race-auto's
- racen op een circuit (sommige wel door de stad, vergelijkbaar met monte-carlo)
- aan het eind van het 'race-seizoen' kun je meedoen in de 24-uurs van le mans, dus zover als je kunt in 24 minuten :P (wel met dag en nacht).
- carriere modus met auto's kopen, sponsors vinden en een teamgenoot zoeken.

Het overgrote gedeelte is racen op een circuit met een sport/race auto maar er zitten een paar races bij die je misschien niet kan waarderen:
- Een formule 2000 oid klasse, geen f1 dus maar wel een open-wiel klasse. Enkele races in de carriere.
- Japanse stijl racen op een openbare weg met 1 tegenstander en (licht) verkeer, ook enkele races.
- Een paar events met driften
- en een paar Demolition derby's

Je hoeft de races niet te winnen om verder te komen in je carriere en ik vond het zelf op zich wel leuke afwisseling maar goed, het lijkt me wel de moeite waard om te kijken.
Het is ook een wat ouder spel dus online is het geloof ik niet meer te spelen mocht je dat ook willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-09 21:38

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Volgens mij kan Need For Speed : Shift aan bijna al je voorwaarden voldoen
- career mode met auto's kopen en tunen (niet pimpen)
- echte circuits
- geen F1, maar alleen maar echte auto's. als jij wil ook een oude Datsun... Maar ook een heftige Lambo.
- geen pure sim, maar bij lange na geen arcade. Flink realistischer dan Grid (wat ik ook een leuke game vind, maar dan voor op LANs)
- tijdraces zijn er ook bij

enige wat ik rot vind zijn de drift-races. maar die heeft Grid ook.
waar ik het voor speel is rondetijden verbeteren op de ring :P

En Dirt met z'n vaatdoek/zweefauto's.. bleagh. Shift is echt anders!

[ Voor 13% gewijzigd door powerflux op 06-08-2012 18:15 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven Enthoven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-11-2016
o man Sports car GT wat een spel! Ook werkelijkwaar grijs gespeeld!
Laatst weer aan de praat gekregen op mijn ouders PC(Ben zelf overgestapt op de xBox incl FM3/4), en weer even een carriere begonnen! was toch wel erg leuk maar ook wel een beetje tegenvallend als je de hedendaagse graphics gewend bent! Ook de besturing is dan heel wat anders en toch ook wel een beetje zwabberig. Kan ook nog wel aan de instellingen liggen wou eigenlijk meer spelen dan met de instellingen kloten.

GTR evolution zou ik inderdaad ook even naar kijken als ik jou was

Xbone GT: sv3nnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 19:53

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

GTR Evolution komt aardig in de buurt inderdaad, maar verwacht geen hedendaagse graphics kwaliteit. Gok ook niet dat je daar naar op zoek bent.

Als je de volgende 3 aan zou schaffen heb je zelfs het gehele Race07 pakket compleet (incl WTCC en STCC en overige uitbreidingen):

GTR Evolution
Race Injection
Race On / Race07

Voor iets meer dan € 60,- Gegarandeerd voor heel wat uren raceplezier ;)

[ Voor 4% gewijzigd door floriske.nl op 08-08-2012 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Er is momenteel maar één echte goede sim en dat is iRacing. :)

Dikke aanrader! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 19:53

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Dat is waar, maar je bent niet zo vrij als met de Race07 serie mbt offline racen en je betaald er dik geld voor in vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaasje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:54
iRacing is naar mijn mening erg overrated. Ik heb gebruik gemaakt van de 6 maanden free promo maar ik heb geen enkel gevoel met de weg met de verschillende auto's (Fanatec GT3 RS v2 hier). En dan moet je nog gigantisch veel geld neer leggen voor relatief weinig content...

Ik ben persoonlijk een grotere fan van rFactor (1 en zeker nu ook 2, welke nog in beta is) en netKar Pro, welke op physics vlak simpelweg zwaar superieur zijn aan iRacing. Mocht dit te hardcore zijn dan is inderdaad de Race07 serie een goede instap sim met een redelijke actieve multiplayer community.

Daarnaast is inderdaad Game Stock Car 2012 aan te raden.

Aan het einde van het jaar komt Asetto Corsa uit (van de makers van netKar Pro) waar erg veel van wordt verwacht.

Titels als GRID/Dirt of Shift zijn (naar mijn mening) niet serieus te nemen, leuk voor op de console voor een avondje met vrienden maar voor de echte sims moet je toch op de PC zijn. :)

Zoals je ziet heb je als simracer meer dan genoeg keuze. Het is denk ik verstandig om met de Race07 serie te beginnen wat een aantal mensen hierboven ook al hebben gezegd. Als dit bevalt kan je ook eens gaan kijken naar rFactor en de andere titels.

Daarnaast is een fatsoenlijk stuur wel aan te raden, ik weet niet waar je op dit moment mee rijd?

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Jeroen de Wit schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 13:37:
Ik ben persoonlijk een grotere fan van rFactor (1 en zeker nu ook 2, welke nog in beta is) en netKar Pro, welke op physics vlak simpelweg zwaar superieur zijn aan iRacing.
Dit is naar mijn mening grote onzin. Ze kunnen beter aanvoelen, dat is namelijk erg persoonlijk, maar de techniek erachter is een ander verhaal. In het geval van rFactor 1 en NKPro wordt dat ook bevestigd door de makers.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
naarden 4ever schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:13:
[...]

Jawel, maar ik ben niet van plan een maandelijkse bijdrage aan een game te besteden.
Daar sla je imho de bal wel mis. Ik vind iRacing helemaal geen "game", namelijk. En ik was er in het begin ook zeeeeeeeeeeer sceptisch tegenover, maar ik zou zeggen: maak gebruik van zo'n 3-for-1-promo waarbij je 3 maanden krijgt voor de prijs van 1 en geef het een kans. Een betere (virtuele) race-ervaring vind je m.i nergens.

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaasje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:54
Caddillac geeft i.s.m. iRacing nog steeds een 3 maanden gratis promo uit met de Caddillac CTS-V en een tweetal banen. Ik heb hier zelf een tijdje terug ook gebruikt van gemaakt.

Registreer je via onderstaande link en je krijgt de promo code in je e-mail. Scheelt weer 13 euro :).

https://cadillaccupracing.com/registration

Persoonlijk vond ik het onmogelijk om, ongeacht de instellingen van het stuur, enig gevoel in de auto's te krijgen, maar wellicht dat de Fanatec stuurtjes met iRacing wat minder ondersteund worden (geloof dat 80% zo'n beetje met een Logitech G25/G27 rijdt daar).

Maar ik zal zeggen oordeel zelf. Kan nooit kwaad om het een keer te proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visblegamer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-09 19:30
Als je zo graag nfs spelen doet

Instaleer dan XP in een virtuele machine opgelost

Of tik een oude pc op de kop en richt die in voor die spellen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:40

Metalfreak

Hoije woh!

floriske.nl schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 13:02:
GTR Evolution komt aardig in de buurt inderdaad, maar verwacht geen hedendaagse graphics kwaliteit. Gok ook niet dat je daar naar op zoek bent.

Als je de volgende 3 aan zou schaffen heb je zelfs het gehele Race07 pakket compleet (incl WTCC en STCC en overige uitbreidingen):

GTR Evolution
Race Injection
Race On / Race07

Voor iets meer dan € 60,- Gegarandeerd voor heel wat uren raceplezier ;)
Die set heb ik onlangs in de steam sale voor 9,99 aangeschaft... 60 euro vind ik dus wel stevig aan de prijs ;)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Pagina: 1