Toon posts:

[Win8RTM] laptop scherm wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• scartissue
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik heb zojuist de RTM versie van Windows 8 op mijn laptop geïnstalleerd. En ik loop tegen een vreemd probleem aan. Zodra Windows is opgestart kan ik alleen beeld krijgen op een extern beeldscherm.
Het scherm van de laptop wordt gewoon weg niet gezien door Windows.
In de veilige modus heb ik wel gewoon beeld op mijn laptopscherm. Met de consumer preview die ik 2 maanden terug geprobeerd heb deed dit probleem zich niet voor, in Windows 7 ook niet...Heeft iemand anders hier ook last van?
Of goede ideën over hoe het op te lossen?

Edit: Het gaat om een MSI CR640 laptop

[Voor 9% gewijzigd door scartissue op 06-08-2012 14:24]

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:21
Het functie knopje schakelen tussen extern/intern scherm op je notebook al geprobeerd?

[Voor 9% gewijzigd door ResuCigam op 06-08-2012 14:11]

We do what we must because we can.

• scartissue
  • Niet online
Ja, sorry ik ben er vergeten bij te zetten wat ik zelf al heb geprobeerd.

-Uiteraard de knop om van beeldscherm te wisselen. (als je dat doet met het externe scherm aangesloten flikkert het beeld even 1 seconde)
-beeldscherm en grafische driver verwijdert uit de componenetemn lijst. (worden na een herstart weer keurig geïnstalleerd helaas met hetzelfde resultaat)
-veilige modus (wel beeld)
-windows 7 (wel beeld)

Tijdens de post en het starten van Windows heb ik ook gewoon beeld. Zodra je bij het loginscherm komt gaat het mis.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:37

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Misschien handig om ook even te vermelden welke laptop met welke grafische chip je hebt.
Heb je ook geprobeerd drivers te downloaden van de fabrikant van de laptop en/of grafische chip?

• scartissue
  • Niet online
Heb het erbij gezet in de topic start. Het gaat om een MSI CR640 laptop met Intel HD 3000 graphics.
Niets exotisch dus.
De windows 7 drivers van intel willen niet installeren. Maar Windows 8 herkent hem wel gewoon.

[Voor 37% gewijzigd door scartissue op 06-08-2012 14:27]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-02 22:22

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En zonder je extern scherm aangesloten?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• scartissue
  • Niet online
Dan gaat het scherm op zwart net voordat je in het loginscherm terecht zou moeten komen.

• scartissue
  • Niet online
Ik kom er net achter dat zodra ik de driver vervang door de Microsoft Basic display adapter driver, de laptop wel standaard op zijn eigen scherm opent. alleen mis ik dan alle hardware versnelling zoals te verwachten was...

• Gero71
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
Welke driver gaat het fout op dan?

Intel heeft Win8 drivers voor de HD Graphics, en Nvidia ook voor de GT mobile kaarten. (AMD waarschijnlijk ook wel)

Misery and hate will kill us all.

• scartissue
  • Niet online
Het gaat fout met zowel de Windows 8 Intel driver van de website van Intel. als met de ingebouwde standaard microsoft driver voor Intel Graphics family... Het rare is ook dat in de device manager maar 1 monitor te zien is. terwijl je zou zeggen dat op het moment dat de externe monitor is aangesloten op HDMI er 2 zouden moeten zijn.

• scartissue
  • Niet online
Okee, ik heb dus een work-around gevonden. Als de laptop aanstaat en ik zet hem op stand-by om en ik maak hem weer wakker, dan werkt het laptopscherm opeens en staat deze ook in de device lijst. Zodra ik weer herstart kan die het scherm weer niet vinden totdat ik het bovenste weer herhaal...

• bobberg
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-01 13:36
Hier bij een reparatie bedrijfje. Heb hetzelfde probleem. Hier betreft het een laptop met een Radeon HD 5xxx. Al van alles geprobeerd, tot beta drivers aan toe. Ik ga je workaround proberen.

Edit: werkt ook niet. Wordt of met die driver van Microsoft werken of weer downgraden.

[Voor 33% gewijzigd door bobberg op 19-09-2015 14:27]

http://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/75064_10151473769436004_241124342_n.jpg

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee