Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor fotobewerking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er zelf niet uit en hoop dat jullie mij een handje kunnen helpen!!!
Ik ben op zoek naar een laptop voor algemeen gebruik (office, internet) en voor fotobewerking, waarbij ik meerdere programma's tabbladen geopend heb. Dit zal mijn enige computer zijn. Nu weet ik dat fotobewerking niet ideaal is op een laptop, maar ik wil graag een mooi tv-scherm dat ik ook als extern scherm kan gebruiken. Mijn vraag: is dit een goed idee en zo ja welke uitgangen heeft de laptop nodig voor naar zo'n extern scherm? Ik denk er over om voor extern geheugen gebruik te maken van een nas. Dit betekent dat ik niet al mijn fotobestanden op mijn laptop hoef te zetten. Het zijn raw-files en dus behoorlijk groot. Dus het geheugen hoeft niet heel groot te zijn als de laptop maar wel snel genoeg is om soepel te draaien (ssd?). Ik gebruik de laptop thuis en buitenhuis (ook op vakantie). Schermgrootte het liefst 13 of 15 inch met een accuduur van min 5 uur liefst langer.
Ik wil er max zo'n 1300 euro voor uit geven. Het is een hoop geld dus het is de bedoeling dat ik wel een paar jaar met deze laptop ga doen, dus hij moet ook voorbereid zijn op de toekomst ;)
Ik heb de macbook air bekeken en vooral het touchpad en het scherm spreken me aan. Ook al is dit een gewoon tn scherm het is wel een van de mooiere. Waar ik wel mee zit is dat ik deze niet over 2 jaar kan upgraden en 4 GB RAM en 128 GB SSD is voor nu wel genoeg, maar misschien over twee jaar niet meer. Zijn er nog meer dingen waar ik op zou moeten letten? Videokaart? (Ik maak nauwelijks filmpjes)

Samenvatting laptop:
- Photoshop/lightroom naast elkaar kunnen draaien
- verder algemeen gebruik (Office, internet)
- goed scherm, liefst mat (kalibreerbaar?)
- poorten om een extern scherm aan te sluiten
- 13, 15 inch, min 5 uur accu
- max 1300 euro

Ik hoor het graag!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:47

JT

VETAK y0

Wat heb je zelf al gevonden?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Macbook Air: mooi scherm (wel tn geen ips) en mooie vormgeving en fijn werkend touchpad. Nadeel: de 4GB en 128 GB en met een update komt dit toch echt boven budget... En ik kan het er later niet inzetten. Verder nog geen andere laptop gezien met een mooi scherm... Heb ik iets gemist? Of zijn er gewoon weinig laptops met ips-schermen?

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:58

Releases

Ja maar!

EnnA, begin maar even met het bekijken van de pricewatch met jou zoekwaardes en check de Sony website gelijk even.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:47

JT

VETAK y0

Mooi scherm op de Air? Dan raad ik je aan om even te checken hoe het zit met kleurendekking op dat scherm ;)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-11 11:44
Als je een macbook zou gaan kopen en je zit nog op school dan kan je ook via back to school gaan kopen.Heb ik ook gedaan. Heb nu dus een MBA met 128 GB SSD en 8GB mem voor ~1240,- , nog goedkoper dan de 4GB versie in een normale winkel. Dan heb je een leuke MBA nog onder je budget! :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties! Ik vind dat de Air een mooi scherm heeft in vergelijking met andere tn-schermen, maar ik weet dat als je naar zo'n kleurenschema kijkt het niet beter is. Het scherm spiegelt wat minder en heeft een redelijk hoge resolutie. Maar ik heb liever een ips-beeldscherm of iets dergelijks :)
De pricewatch heb ik al wel bekeken, maar ik vind het lastig om te bepalen wat voor CPU etc ik nodig heb. Ik kom uit op Asus N53SN-SZ191V of de Asus N53SV-S1766V... En bij Sony op de VPCF24C5E (zelf samenstellen). Maar ik vind het in prijs nogal verschillen met de Air. Zeker de Asus. Waar zit dat in?

Verwijderd

Apple producten zijn nogal overpriced, je kunt beter een model uit de n56vz serie van asus kiezen aangezien de n53 aardig oud is en een minder scherm heeft. Volgens mij heeft de n56vz wel een glanzend scherm maar dat weet ik niet zeker. De n55sf heeft wel een mat scherm, die heb ik zelf ook, prima apparaat. batterijduur is wel iets minder (rond 4 u)

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 17:43:
Bedankt voor alle reacties! Ik vind dat de Air een mooi scherm heeft in vergelijking met andere tn-schermen, maar ik weet dat als je naar zo'n kleurenschema kijkt het niet beter is. Het scherm spiegelt wat minder en heeft een redelijk hoge resolutie. Maar ik heb liever een ips-beeldscherm of iets dergelijks :)
De pricewatch heb ik al wel bekeken, maar ik vind het lastig om te bepalen wat voor CPU etc ik nodig heb. Ik kom uit op Asus N53SN-SZ191V of de Asus N53SV-S1766V... En bij Sony op de VPCF24C5E (zelf samenstellen). Maar ik vind het in prijs nogal verschillen met de Air. Zeker de Asus. Waar zit dat in?
Uhmm kijk a.u.b. naar de Sony Vaio Z series... Deze hebben een veeeeeeeel beter scherm die voornamelijk dominant is op het gebied van kleurendekking. Zeker ten opzichte van de Air die echt een miskoop is ten opzichte van of de Asus zenbook of de Vaio Z... Als je het AIR scherm mooi vind, dan heb je duidelijk nog geen echt goede mooi scherm gezien. ;) Ook is deze Sony Vaio Z een hoop beter als je kijkt naar de CPU kracht, SSD snelheid, gewicht en de hogere resolutie.

De F serie van Sony ten alle tijden vermijden, is niet bepaald om over naar huis te schrijven.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt! Sorry, ik heb er gewoon niet zo veel verstand van... Ik weet alleen wat ik er mee wil doen! Ik zag alleen dat van de Sony Vaio beeldschermen de kleur rood meer als oranje wordt weergegeven. Dat zou niet heel handig zijn voor fotobewerking. Geldt dit ook voor de Z serie?

Verwijderd

De Z heeft de hoogste kleurdekking van schermen die je op dit moment kan kopen (met uitzondering van de W520 met B+RGled, elitebook en precision met RGBled IPS). Je hoort vooral mensen klagen dat het rood te rood wordt weergeven.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2012 22:46 ]

• Vinand
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 22:45:
De Z heeft de hoogste kleurdekking van schermen die je op dit moment kan kopen (met uitzondering van de W520 met B+RGled, elitebook en precision met RGBled IPS). Je hoort vooral mensen klagen dat het rood te rood wordt weergeven.
Mensen klagen over het scherm van de Z --> Dat moet je natuurlijk wel met een korreltje zout nemen. Die mensen zouden bij een normaal scherm over alle kleuren klagen. ;)

Maar de scherm waar je het over hebt die rood als oranje weergeeft is het scherm van de Vaio S15, die tevens behalve de kleurfout van rood ook 1 van de beste schermen is die je in het wilt rond de prijsklasse van 13" kan vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door Vinand op 06-08-2012 22:51 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

15", niet 13"

• Vinand

Pagina: 1