[Sony BDV-NF620] Geluid te zacht?

Pagina: 1
Acties:

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik heb pas geleden bovenstaande set aangeschaft. Is een 2.1 Home Cinema set van Sony met een 3D BluRay speler erbij.

Ook heb ik een 3 maanden geleden de Sony 40-HX750 tv aangeschaft. (3D, FullHD etc.)

Het volume van het audiosysteem kan ik dus regelen met de afstandsbediening van de TV en hier valt me wat op; Ik moet het volume op ongeveer 40 tot 50 zetten voor ik 'normaal' kan luisteren. Het kan tot 100. Dus het geluid staat dan op de helft ongeveer.

Op het audiosysteem gaat deze setting natuurlijk mee, maar dan in andere getallen. 40 op de TV staat gelijk aan 20 op de HC-set.

Zet ik het geluid (volgens de TV) op 10, dan moet ik zowat mijn oor tegen de luidsprekers van de HC-set aanleggen om iets te kunnen horen.

In de instellingen van de HC-set heb ik ingesteld dat ik +/- 3 meter van de TV vandaan zit. Zou dus goed moeten zijn.
Ik heb verder geen ervaring met HC-sets en weet dus niet of dit normaal is.

Wie kan me helpen? Het geluid klinkt prachtig, dus daar ligt het niet aan maar ik denk dat ik gewoon een instelling over het hoofd zie...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Sorry, maar wat is nu eigenlijk het probleem?

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-01 18:37
Vaak gaat het exponentieel hard omhoog. Bij mijn Yamaha receiver die begint bij -80dB en eindigt op +10dB ook niet veel tot -50dB (Dus standje 40 van 90 even makkelijk gezegd). Maar daarna gaat er een wereld voor je open. Bij -25dB is het al hard en -10dB standje actiefilm waar de buurman de film kan raden. Heb je hem al eens veel meer open gedraaid? Speelt hij op maximaal volume ook relatief zacht?

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
TomG88 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:36:
Vaak gaat het exponentieel hard omhoog. Bij mijn Yamaha receiver die begint bij -80dB en eindigt op +10dB ook niet veel tot -50dB (Dus standje 40 van 90 even makkelijk gezegd). Maar daarna gaat er een wereld voor je open. Bij -25dB is het al hard en -10dB standje actiefilm waar de buurman de film kan raden. Heb je hem al eens veel meer open gedraaid? Speelt hij op maximaal volume ook relatief zacht?
Op maximaal is het geluid gewoon 'hard' en zelfs voor de buren van 3 verdiepingen hieronder te horen :).

Ben nu nog eens aan experimenteren met een originele audio-cd en een concert van Adele op bluray; zet ik het volume op 30 dan kan ik het gewoon uitstekend horen.

Het lijkt dus of het geluid van TV uitzendingen minder hard wordt doorgestuurd. Ik gebruik een CI+ module icm digitale UPC tv...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik snap het nu, sorry. Ik heb ook volumeverschillen, echter dan tussen radio via mijn Humax ontvanger (heel hard) en gewoon TV. Ik heb er zelf niet echt last van, dus geen oplossing helaas.