Pc loopt telkens ~1 seconde vast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-10 16:05
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een tijdje het probleem, dat als ik bijvoorbeeld muziek aan het luisteren ben dat de computer kort vast loopt. Het klinkt ongeveer hetzelfde als het geluid dat je krijgt, als je een BSOD krijgt. Maar dit geluid is heel kort, rond de 1 seconde.

Ik heb al wat op google gezocht, kon 1 goed topic vinden van iemand die ongeveer hetzelfde probleem heeft. Dit probleem wordt daar echter niet opgelost.

-Op dit moment ben ik mijn HDD aan het defragmenteren, in de hoop dat het probleem dan oplost.

-Laatste drivers van videokaart (12,6) zijn geïnstalleerd. Bij apparaatbeheer geen onherkenbare apparaten. (op 2 usb controllers na usb 3.0) :o

-Computer is virusvrij, meerdere malen gescant met malwarebytes

Hebben jullie enig idee waardoor deze korte "freezes" kunnen optreden? :+

Weet niet zeker of dit in de juiste sectie is gepost

[ Voor 8% gewijzigd door -Bas op 06-08-2012 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:39

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Welk OS staat geinstalleerd, en is deze volledig gepatched?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:36

Mavamaarten

Omdat het kan!

Heel soms gebeurt het hier ook, alleen als het RAM aan de volle kant zit en mijn CPU usage heel hoog is.
Wat zijn je specs?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Specs staan in mijn signature, van cpu + ram. Verder is er Windows Ultimate 64 bits op geinstaleerd, netjes met alle patches inclusief servicepack 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 13:20

painkill

Pain(k)(ill)

90% zeker harde schijf, misschien in combinatie met slechte drivers..

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
painkill schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 12:55:
90% zeker harde schijf, misschien in combinatie met slechte drivers..
Ik ga even kijken hoe het defragmenteren uit gaat pakken, duurt natuurlijk wel even, want de meeste tweakers, netzoals ik, defragmenteren harde schijven nooit 8) Defragmenteren duurt nog 6 uur.

Ik houd jullie op de hoogte, in ieder geval bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 13:56
Klinkt flauw, maar heb je al eens op standard cpu clocks geprobeerd?

smile an everlasting smile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:43
Staat hij bij energiebeheer op hoge prestaties? Als dit niet zo is, dan kan je dat nog eens proberen. Heb ik zelf ook al een aantal keren gehad, en blijf het vreemd vinden dat het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
reiniero schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:08:
Staat hij bij energiebeheer op hoge prestaties? Als dit niet zo is, dan kan je dat nog eens proberen. Heb ik zelf ook al een aantal keren gehad, en blijf het vreemd vinden dat het daar aan ligt.
Ja daar staat hij op aangepast, vanwege standby met een ssd.

@roon
Ik denk niet dat het aan mijn clocks ligt, hij is namelijk met de standaard bios overgeklokt van mijn asus moederbord. Het begint erop te lijken dat het defragmenteren zijn vruchten begint af te werpen. Tot nu toe heb ik er geen last meer van en het defragmenteren is pas op 40% 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:15
Ik heb het vermoeden dat het aan de schijf ligt of aan de controller die de schijf aanstuurt.
Stuurprogramma schijfcontroller bijwerken?
Schijf staat op AHCI/RAID modus?

andere ideeen:

Het kan ook een temperatuur monitoring programma zijn, dat heb ik al eens gehad met geluid dat het geluid ging haperen op het moment dat het programma de temp ging uitlezen.

Een ander probleem dat ik wel eens heb gehad is dat een schijf die ik niet gebruikte op standby ging waarna de pc vastliep, en de schijf eerst weer op toeren moest komen voordat het vastlopen weg was. dat heb ik toen opgelost met hoge prestaties instelling, maar dat is niet 1 seconde.

Van gare/goedkope sata kabels kun je ook rare problemen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
bastian433 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:27:
Ik heb het vermoeden dat het aan de schijf ligt of aan de controller die de schijf aanstuurt.
Stuurprogramma schijfcontroller bijwerken?
Schijf staat op AHCI/RAID modus?

andere ideeen:

Het kan ook een temperatuur monitoring programma zijn, dat heb ik al eens gehad met geluid dat het geluid ging haperen op het moment dat het programma de temp ging uitlezen.

Een ander probleem dat ik wel eens heb gehad is dat een schijf die ik niet gebruikte op standby ging waarna de pc vastliep, en de schijf eerst weer op toeren moest komen voordat het vastlopen weg was. dat heb ik toen opgelost met hoge prestaties instelling, maar dat is niet 1 seconde.

Van gare/goedkope sata kabels kun je ook rare problemen krijgen.
De schijf staat in AHCI modus, ook vanwege mijn ssd. Tempratuur monitor programma's heb ik wel geïnstalleerd maar niet aanstaan als hij het geluid maakt. Verder heb ik ook de laatste chipset drivers geïnstalleerd, dus dat zou het probleem ook niet moeten zijn.

Ik zet mijn pc nooit op stand-by eigenlijk en de hoge prestaties instelling gebruik ik al. Het zou natuurlijk kunnen door de sata kabels, maar dit lijkt mij niet een heel sterk punt, omdat hij het pas sinds een maand of 2 doet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb precies het zelfde probleem. Merkte dat dit gebeurde ongeveer 3 dagen geleden, zelfs bij het opstarten van de PC, voor dat ik me in me Windows account kan aanmelden, freezed het hele scherm soms. Heb ook Windows 7 Ultimate 64bit. Zag dat er 3 dagen gelden de volgende windows update was geïnstalleerd: Definition Update for Windows Defender - KB915597 (Definition 1.131.1307.0)

Installation date: ‎03/‎08/‎2012 22:57

Installation status: Successful

Update type: Important

Install this update to revise the definition files used to detect spyware and other potentially unwanted software. Once you have installed this item, it cannot be removed.

More information:
http://www.microsoft.com/...tware/about/overview.mspx

Help and Support:
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=52661

Daarvoor al een aantal dagen geen Windows update binnen gekregen, kan alleen die update niet meer verwijderen :(

Security Essentials + Malwarebytes al laten draaien maar niks gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 20:26:
Heb precies het zelfde probleem. Merkte dat dit gebeurde ongeveer 3 dagen geleden, zelfs bij het opstarten van de PC, voor dat ik me in me Windows account kan aanmelden, freezed het hele scherm soms. Heb ook Windows 7 Ultimate 64bit. Zag dat er 3 dagen gelden de volgende windows update was geïnstalleerd: Definition Update for Windows Defender - KB915597 (Definition 1.131.1307.0)

Installation date: ‎03/‎08/‎2012 22:57

Installation status: Successful

Update type: Important

Install this update to revise the definition files used to detect spyware and other potentially unwanted software. Once you have installed this item, it cannot be removed.

More information:
http://www.microsoft.com/...tware/about/overview.mspx

Help and Support:
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=52661

Daarvoor al een aantal dagen geen Windows update binnen gekregen, kan alleen die update niet meer verwijderen :(

Security Essentials + Malwarebytes al laten draaien maar niks gevonden..
heeft niet veel geholpen want ik houd dezelfde klachten. :/
Dat is de enige update die ik gewijgerd heb, verder heb ik wel alle updates geïnstalleerd. Het defragmenteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Ik heb het probleem gevonden, mijn ram draait op 1,5 volt dit is waarschijnlijk te weinig voor 1600mhz. Iemand enig idee hoeveel voltage ik kan "increasen", zonder dat mijn kingston valueram kapot gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-10 13:12

henri8096

BIM is not a software!

-Bas schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 17:37:
Ik heb het probleem gevonden, mijn ram draait op 1,5 volt dit is waarschijnlijk te weinig voor 1600mhz. Iemand enig idee hoeveel voltage ik kan "increasen", zonder dat mijn kingston valueram kapot gaat?
baby steps, gewoon voorzichtig met kleine stapjes omhoog en testen (p95 en memtest)
is je geheugen wel geschikt voor 1600mhz btw?

(heb op pricewatch zitten zoeken of 1600mhz valueram modules van 4gb te koop waren, vooralsnog niet verkrijgbaar bij een winkel die in de pricewatch staat, Kingston heeft ze overigens wel, dus lijkt me aannemelijk dat het gewoon 1333mhz geheugen is. Ik zie daar wel een mogelijke bron van je problemen in, ik zou eerst het geheugen weer op 1333mhz proberen en kijken of het dan weer voorkomt)

[ Voor 30% gewijzigd door henri8096 op 13-08-2012 20:28 . Reden: gezocht naar 16mhz ddr3 valeuram ]

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
henri8096 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 20:18:
[...]

baby steps, gewoon voorzichtig met kleine stapjes omhoog en testen (p95 en memtest)
is je geheugen wel geschikt voor 1600mhz btw?
officieel niet, denk dat ik ook maar gewoon weer alles op standaard ga zetten. :+ Geen zin en geen tijd om alles te gaan testen. :z
Pagina: 1