Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De situatie:
Kerkgebouw met centrale Mac mini server die een en ander op zich neemt aan (kleine) taken. In een bijeenkomstruimte hangt een grote TV met netwerkaansluiting voor het tonen van informatie/foto's en agendapunten.

Dit willen we doen door middel van een DLNA server te installeren op de Mac mini server. Deze server zou gevoed moeten worden door een PPT/Keynote/eventueel ander materiaal die worden omgezet naar een soort presentatie die voorbij komt.

Het allermooiste zou zijn dat we bijvoorbeeld een mapje hebben waar we bestanden in kunnen zetten waarbij de DLNA server dit mapje uitleest en er een diashow van maakt. Zo kan iedere week de inhoud van dit mapje aangepast worden zodat er geen speciale instellingen gedaan moeten worden.

Ik kan deze situatie niet thuis testen, daarvoor moet ik naar het kerkgebouw, wat ik later deze week zal doen.

Wat ik gevonden heb is een DLNA server van tvmobili.com/. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Of is er iemand die andere (misschien wel betere) namen of methodes heeft om de info van de server naar de TV te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

DLNA servers zijn over het algemeen alleen in staat media te serveren, en geen applicatie-specifieke bestanden als Powerpoint en Keynote presenaties. Je zult het in een heel andere richting moeten zoeken.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Het is vrij eenvoudig op te lossen :)
Exporteer je preso in Keynote als filmbestand en zet dat vervolgens in iTunes. Maak een playlist aan met alle bestanden die je af wil spelen en zet eventueel shuffle en repeat aan. Dan is het alleen nog zaak de Mac Mini (al dan niet via een Apple TV) aan de TV te koppelen en op play te drukken. Voilà!

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het idee van iTunes is een aardig idee, als een DLNA server niet kan doen wat men wenst. Het omzetten van een Keynote naar een .mov is geen probleem, Kyenote kan dat standaard doen. Het in een map zetten waar iTunes in kijkt is ook geen probleem. Misschien moet ik hier de komende week eens mee experimenteren.

Het punt is dat deze "stream" via het netwerk moet, de Mac Mini server staat een flink eind van de TV af. Daarnaast hangt de TV in een publieke ruimte en staat de server in een afgesloten hok in een 19" rack, veilig van het publiek afgesloten.

De mensen die de keynote klaar moeten maken en op de server moeten zetten wisselen nogal eens. Het zijn vijrwilligers. De workflow moet feitelijk zo eenvoudig mogelijk gehouden worden. Keynote -> .mov gaat wel, het uploaden naar de server gaat ook wel (kwestie van een alias aanmaken). Ik weet alleen niet of iTunes constant kan scannen in een map op inhoud. (misschien met een Applescript?)

Waar het om gaat is dat er niemand op de server werkt, deze doet enkel agenda's, documenten serveren, de inhoud voor de TV en wat andere dingetjes.

Naar mijn idee zou de server ook gebruikt moeten kunnen worden om informatie uit een map te laten zien op de TV door middel van een DLNA server. Wanneer Keynotes niet kunnen maar bijvoorbeeld afbeeldingen wel, dan is het ook nog prima te doen om van een keynote presentatie naar afbeeldingen te exporteren en deze in een map te zetten.