Ik ben op het moment bezig met een nieuw systeem samen te stellen voor een familielid en heb wat advies nodig betreffende de raid configuratie. Omdat we helaas al eerder problemen hebben gehad met kapotte schijven hebben we besloten twee HDD van 2TB te gebruiken in RAID1, naast de externe opslag voor extra veiligheid. Nu is het de bedoeling dat het besturingssysteem (W7) geinstalleerd wordt op een 3e schijf namelijk een +/- 120GB SSD.
Ik heb de volgende vragen over deze setup:
- voor extra back-up is het mogelijk de SSD te mirroren als partitie op de HDDs en is dit wel verstandig ivm met de performance mocht dit kunnen. De bedoeling is uiteraard dat de tweede grote partitie op beide schijven gebruikt kan worden en dat deze in gemirrored zijn.
- wat voor moederbord is aan te raden voor deze situatie (wil iig gaan voor een Ivybridge) bv Intel Matrix RAID?
- werkt dit volledig vanuit een BIOS situatie of gaat dit softwarematig (W7)
Ik heb de volgende vragen over deze setup:
- voor extra back-up is het mogelijk de SSD te mirroren als partitie op de HDDs en is dit wel verstandig ivm met de performance mocht dit kunnen. De bedoeling is uiteraard dat de tweede grote partitie op beide schijven gebruikt kan worden en dat deze in gemirrored zijn.
- wat voor moederbord is aan te raden voor deze situatie (wil iig gaan voor een Ivybridge) bv Intel Matrix RAID?
- werkt dit volledig vanuit een BIOS situatie of gaat dit softwarematig (W7)