3,5MM splitter gebruiken voor computer mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-02 10:57
Ik had even een vraag met betrekking tot het aansluiten van 2 system op 1 3,5MM poort van mijn computer. Ik heb een setje van Logitech (Z130) en mijn Audio Set (LG FA163). Op de Logitech zit al direct een 3,5 MM output kabel, aan mijn LG Audio set gebruik ik een 3,5 naar 3,5mm jack kabel. Nu wil ik deze beide aansluiten op de 3,5MM poort die aan de achterkant van mijn PC zit. Ik ben van plan dit te gaan doen met een zogehete "splitter" die ik HIER gezien heb.

Nu is mijn vraag of dit überhaupt goed gaat werken of dat er problemen op zullen gaan treden met betrekking tot het volume en de kwaliteit van het geluid.

Ik hoop dat er iemand is met enige ervaring met dit soort dingen, ik zou graag wat advies krijgen.

iig alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pmleader
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-04 16:19
Hallo,

Zelf heb ik al jaren een splitter plugje:
Afbeeldingslocatie: http://www.dekoptelefoon.nl/contents/media/ac-012.jpg

Ooit gekocht bij de lokale elektronica winkel voor €1,50 daarom vind ik 9 euro voor een kabeltje wat aan de dure kant.

Over de geluidskwaliteit heb ik eigenlijk nooit wat aan te merken gehad, alhoewel ik er nooit meer spannende dingen als 2 koptelefoons op heb aangesloten.

Als je echt de lengte van die kabel nodig hebt, ben ik vrij zeker dat die ook wel iets goedkoper te vinden zijn(maar goed, 9 euro is ook weer geen rib uit je lijf mhmm :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashingst
Maar goed, als het uberhaupt goed gaat werken ben ik daar ontzettend blij mee! De voorste poort van mijn computer is niet heel goed meer en ik vind het ook zo'n rotgezicht, aangezien die 3,5 naar 3,5 kabel behoorlijk dik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Werken doet het sowieso. Nadelen kunnen dingen zijn als kwaliteitsverlies aangezien je toch een extra overgan hebt. Ook kan het geluid wat zachter zijn dan zonder splitter. Maar voor een paar euro kan je dat risico wel lopen. Moet ook zeggen dan ik 8,99 erg duur vind. Kocht die dingen vroeger bij de beun op de hoek voor een gulden...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Kan makkelijk veel goedkoper idd: http://www.ebay.nl/sch/i....io+splitter&_sop=15&_sc=1

Ik heb enkel wel een keertje een geluidskaart moeten vervangen vanwege het aansluiten van de pc op de audio op die manier. Denk niet dat het zozeer door de splitter kwam, meer meer vanwege de geluidsapparatuur en/of een aardlus ofzo.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashingst
@pedorus, ik weet natuurlijk niet wat voor een geluidsapparatuur dat was maar ik neem aan dat dat niet een simpel Logitech setje en een LG audio setje waren???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Dat was met een wat antieke versterker/stereoset, een simpel audiosetje bij de pc, en een simpele on-board geluidskaart aan de kant van de pc. Ik ben er niet achter gekomen of het kwam vanwege de splitter, of dat het sowieso mis was gegaan. Stopcontacten waren ongeaard, en misschien was de stereo wel een andere groep. Met een nieuwe geluidskaart is het niet meer mis gegaan (voor zover ik weet), en behalve de on-board geluidskaart is het moederbord het ook gewoon blijven doen. Duurde vooral even voordat ik er achter was dat de on-board geluidskaart echt stuk was gegaan.

Normaal gesproken zou het goed moeten gaan lijkt mij, en de nieuwe geluidskaart (tweedehands antieke soundblaster) heeft het wel uitgehouden aldaar ;)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashingst
Oke nou ik ga het maar gewoon kopen denk ik, anders heb ik aan 1 van de 2 speakersets helemaal niets :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littleburst
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-05 10:24
Heb zelf ook zo'n splitter. Handig als je met z'n tweeën op een laptop een film wil kijken in auto of trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 15:18
Ik gebruik het zelf ook voor het tegelijk kunnen aansluiten van een headset en speakers op de uitgang aan de achterkant.

Anders zitten die draden me zo in de weg.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:34
Ik gebruik zelf een Plantronics Autio Switch..

Afbeeldingslocatie: http://images10.newegg.com/NeweggImage/productimage/26-265-015-01.jpg

Je kunt dan gemakkelijk switchen (op je bureau) tussen headset en speakers, maar ook tussen twee speakersets natuurlijk. Voordeel is dat ze allebei aan kunnen staan, terwijl er maar eentje signaal krijgt.

[ Voor 22% gewijzigd door AtomicWing op 07-08-2012 10:22 ]

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Pagina: 1