Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:22
Sinds 15 Juni (dit moet zijn Juli!) woon ik in een nieuw opgeleverd appartement. De meter heeft 2 standen (Dag en nachtstroom) T1 & T2. Bij de oplevering stonden T1 en T2 allebei op 6 kwh. Op dit moment staat T1 op 50 en T2 op 49 kwh.
Ik ben van 15 Juni tot aan vandaag zeg maar thuis geweest. De volgende apparaten verbruiken stroom.

PC+randapparatuur (Zit op 1 stekkerdoos, bij het naar bed gaan gaat de knop van de stekker doos om)
Led TV, receiver,mediaspeler. TV verbruikt nagenoeg geen stroom in standby(0,3 w oid) receiver staat niet op passtrough, dus verbruikt ook nagenoeg geen stroom. En de mediaspeler staat ook uit.
Koelkast staat uiteraard 24/7 aan.
Wasmachine heb ik exact 2 keer overdag gebruikt.
Wasdroger is nog hagel nieuw, nog nooit gebruikt.
Inductie kookplaat + combi magnetron worden uiteraard alleen overdag gebruikt.

En we hebben een paar (led) lampjes gehaald. Die alleen s 'avonds even aan zijn.

Verder hebben we een lucht ventilatiesysteem wat 24/7 aan staat (2 nachten heb ik de stekker er uit getrokken om te kijken of het iets scheelde)

Ik weet gewoon niet wat het kan zijn, omdat ik overdag gewoon stroom verbruik en 's nachts slaap, dus zou het verbruik van overdag gewoon een stuk hoger moeten zijn. Iemand hier een gouden tip?

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:30

Onbekend

...

In het weekend heb je overdag meestal ook nachtstroom.
Als je in het weekend vaker thuis bent dan door de weeks, telt de stroom van jouw computer, magnetron of stofzuiger vaker voor nachttarief i.p.v. dagtarief.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:13

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

87kwh in anderhalve maand, ik teken er voor. :)

maar het gaat je waarschijnlijk om het kleine verschil tussen hoog en laag? , bel je leverancier even dat je een enkele meter wil, dan hoef je je ook niet meer druk te maken om savonds en smorgens.

waarschijnlijk een cv pomp of ventilatie die het snachts ook gebruikt, 2 dagen er uit maakt het verschil niet.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Petzl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11 19:30
Boiler voor douche of kleine keuken boiler ?

• Dacuuu
@onbekend: In het weekend ook..dat dacht ik wel ja.
@Rol-Co. Ja het verschil snap ik niet. Ik ben elke dag gewoon thuis. (Dus geen baan waar je bijvoorbeeld 8 a 10 uur van huis bent) Dus ik verbruik overdag gewoon alles. Het is een huur appartement. Dan denk ik dat ik eerst contact op moet nemen met de woningbouw? 1-8-2012 (5 dagen geleden dus) heb ik essent genomen. Aangezien het standaard Enexis was die tot de oplevering de stroom verzorgde.

@Petzl: Het enige wat wij hier hebben hangen is de filterkast van het ventilatie.systeem. Zelf hebben we hier geen boiler oid hangen. Dus het zal wel een centraal iets zijn hier in het complex.

Ps. Vanaf de oplevering hebben we veel gewerkt met boren, electrische zagen etc om het appartement klaar te krijgen. Dit ook alles overdag en niet op zaterdag en zondag.

[ Voor 16% gewijzigd door Dacuuu op 05-08-2012 20:57 ]

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:13

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Maar dat is ook het verbruik niet, boren en zagen, alles wat warmte geeft of moet geven en geen gas gebruikt zijn stroomvreters, droger, waterkoken, koffieapparaat, toaster, frituurpan, tostiijzer enz

Maar zoals ik al zei, nog geen 90kwu in anderhalve maand is al laag.
voor aanvraag enkele meter kan je essent bellen of misschien wel via de website, je houd gewoon dezelfde meter hoor maar ze tellen beide op en rekenen met 1 bedrag.
als je nu overdag meer of gelijk gebruikt kan je dat beter hebben aangezien hoog/laag overdag een cent duurder is ongeveer.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Dacuuu
Droger zoals in de OP vermeld, is nog hagel nieuw en nooit gebruikt :P
Waterkoker een paar keer overdag gebruikt.
Koffiezet apparaat een paar keer overdag&'s avonds.
Toaster,frituurpan etc hebben we niet.
Dat ik weinig stroom verbruik wil ik graag zo houden :) Maar ik snap gewoon niet waarom mijn nachtstroom zo hoog is.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
12,5 kWh per week (87/7) is peanuts!
De nachtverbruikers zijn volgens mij vooral koelkast, modem/router en het ventilatiesysteem.
Heb je een combiketel? Als die 's nacht het tapwater warmhoudt, loopt af en toe ook de pomp, dit is afhankelijk van type en de instellingen van dat apparaat.
Staat de mediaspeler echt helemaal stroomloos ?
Niet druk over maken, een gemiddeld éénpersoonshuishouden verbruikt volgens mij al minimaal 30kWh per week.
Als je zeker wilt weten dat je 's nachts niets verbruikt moet je de hoofdschakelaar omdraaien als je naar bed gaat :+

[ Voor 37% gewijzigd door Henk007 op 05-08-2012 21:54 ]

• Dacuuu
Henk007 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 21:46:
12,5 kWh per week (87/7) is peanuts!
De nachtverbruikers zijn volgens mij vooral koelkast, modem/router en het ventilatiesysteem.
Heb je een combiketel? Als die 's nacht het tapwater warmhoudt, loopt af en toe ook de pomp, dit is afhankelijk van type en de instellingen van dat apparaat.
Staat de mediaspeler echt helemaal stroomloos ?
Niet druk over maken, een gemiddeld éénpersoonshuishouden verbruikt volgens mij al minimaal 30kWh per week.
Maar de koelkast en modem (ziggo Ubee modem) draaien 24/7.
Hoe het zit met de ketel weet ik niet. We hebben hier zo'n vloerverwarming water wissel systeem. Maar die staat vanaf de oplevering al op zn koudst. Mijn grote vraag is hoe ik 'snachts ongeveer even veel gebruik als overdag terwijl ik 'nachts de pc/tv etc uit heb staan. of lees ik de meter zo verkeerd af? T1 op 50 en T2 op 49 kwh is toch samen 99 kwh?of ben ik nu 8)7 haha.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Dacuuu schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 21:55:
[...]

T1 op 50 en T2 op 49 kwh is toch samen 99 kwh?of ben ik nu 8)7 haha.
De 2*6 kWh beginstand heb ik er vanaf getrokken uiteraard.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:55

Barrycade

Through the...

Ubee van Ziggo doet 14 Watt dus dat is 0,3kW per dag of 2,1 per week (en ik vind het ook eigenlijk wel veel).
Als je beetje A++ koelkast hebt zit die rond de 3,4 kW per week.
Afzuiging zal afhankelijk of het een WTW is of een afzuigbox rond de 15-35 W doen 2,5 - 5,9 kW per week.

Gezien je andere verbruik zullen deze dus de grootverbruikers zijn en die zitten dus netjes verspreid over dag en dal.

• Dacuuu
Al die modems doen eigenlijk Te veel. Kan hem net zo goed 'snachts er uit trekken. We hebben een A+++ koelkast, rond de 150 kwh per jaar geloof ik dat er op staat. Maar dit zijn allemaal 24/7 verbruikers. En bijvoorbeeld de pc,tv etc niet.

GROTE EDIT.
In de OP staat 15 juni. Het moet zijn 15 juli. Domme ik.

[ Voor 13% gewijzigd door Dacuuu op 05-08-2012 22:42 ]

Pagina: 1