Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1989
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-09 20:34
Ik ben bezig met een pc te installeren, mede om eens te kijken hoe bitcoin minen werkt.
Maar nu krijg ik in GUIminer geen videokaart te zien, wat zou moeten komen door een niet werkende opencl drivers.
ook in gpu-z staat er geen vinkje voor de opencl.
heb al een iemand gehoord die met een 5770 ook heel lang heeft zitten proberen, maar hij wist niet meer hoe hij het gedaan had.

ik draai met windows xp 32bi (clean install).

wat heb ik al geprobeerd:
verschillende drivers (de originele van de cd en de nieuwste van de site)
hier zit al helemaal geen opencl drivers in
daarnaast heb ik verschillende SDK versies geprobeerd, maar ook dat mocht niets helpen
ook losse opencl (1.0 en 1.2) bleken niet de oplossing te bieden.
sommigen schijnen het ook op te kunnen lossen met de hardwareversnelling op maximaal te zetten, maar daar staat hij bij mij al op.

ik hoop dat hier iemand is die weet wat ik verkeerd doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-09 00:08

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Wat zegt GPUZ? Kijk even of je daar wel OpenCL als optie bij hebt staan, het kan zijn dat het uit de driver is gehaald voor windows xp.
Moet je voor bitcoin niet een of andere flag aanvinken om je gpu te gebruiken? Misschien ook een gpu client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristo
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Mijn excuses dat ik dit oude topic omhoog schop, maar ik heb een vergelijkbaar zo niet hetzelfde probleem met mijn AMD HD6950.

Sinds een maandje probeer ik gebruik te maken van de OpenCL features om de GPU mee te laten werken met BOINC. Echter werkt het maar voor heel even. Wanneer ik de AMD Catalyst drivers heb geinstalleerd en ik BOINC opstart, werkt het allemaal prima. Wanneer ik de PC reboot, lijkt de OpenCL support verdwenen, zowel GPU-Z als BOINC geven aan dat OpenCL niet beschikbaar is. Na het opnieuw installeren van de drivers werkt alles weer naar behoren, totdat ik de PC weer reboot. Ik heb deze issue sinds ik de 12.10 drivers heb. Sinds vrijdag ben ik over gegaan op de 13.1 drivers, helaas blijft het probleem bestaan.

Ik heb al het een en ander aan info over gevonden op het web, maar helaas blijken die oplossingen voor mij niet te werken. Zowel op de AMD en BOINC fora als elders op het web heb ik nog niet de juiste oplossing gevonden.

Wat ik heb geprobeerd:
- OpenCL apart opnieuw geprobeerd te installeren door middel van de AMD APP SDK
- 12.10 Drivers compleet gedeïnstalleerd en DriverSweeper er nog achteraan laten draaien om ervoor te zorgen dat alles weg is, vervolgens opnieuw drivers geïnstalleerd en uiteraard tussendoor nog gereboot
- Zelfde als bovenstaande alleen dan uiteindelijk de 13.1 drivers geïnstalleerd.

De OpenCL bestanden zijn overigens gewoon te vinden in C:\Windows\system32 na de reboot, alleen zowel GPU-Z als BOINC lijken ze niet te kunnen 'vinden', totdat ik de AMD Catalyist drivers opnieuw installeer. Ik vind het vreemd dat dit zowel bij de 12.10 als bij de 13.1 drivers het geval is. Daarom begin ik te twijfelen of het echt wel driver gerelateerd is en niet een rare Windows 7 feature.

Systeem specs:
Windows 7 64bit
AMD HD6950 (deze)
AMD Catalyst 13.1 drivers
De rest lijkt me niet zo van toepassing.

Zijn er meer mensen die dit probleem zijn tegengekomen? Hoe hebben jullie dit opgelost? Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-09 00:08

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Wat je misschien zou kunnen proberen (beetje te ver gezocht idee), is een 3d applicatie starten die je kaart in 3d clocks gooit. Het kan zijn dat OpenCL in 2d clocks niet actief is?

Kijk of je power-save settings goed staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristo
  • Niet online
Bedankt voor je bericht!

Bij Windows energiebeheer heb ik de settings op 'Hoge prestaties' gezet, ook nog even de advanced settings doorgelopen om te kijken of ik daar nog iets aan de videokaart kan doen, maar alleen 'beeldscherm uitschakelen' kon ik daar regelen. Die heb ik nu ingesteld zodat ie nooit uit gaat, maar lijkt ook geen effect te hebben. Na reboot is OpenCL nog steeds 'weg'. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 14:25
Aristo schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:03:
Bedankt voor je bericht!

Bij Windows energiebeheer heb ik de settings op 'Hoge prestaties' gezet, ook nog even de advanced settings doorgelopen om te kijken of ik daar nog iets aan de videokaart kan doen, maar alleen 'beeldscherm uitschakelen' kon ik daar regelen. Die heb ik nu ingesteld zodat ie nooit uit gaat, maar lijkt ook geen effect te hebben. Na reboot is OpenCL nog steeds 'weg'. :/
Windows Energiebeheer heeft geen machtiging over de videokaart clocks, dat doet de Catalyst software, open eens een 3D applicatie om te zien of OpenCL misschien in 2D mode uitgeschakeld word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristo
  • Niet online
Bedankt voor je bericht, Dylan.

Zojuist BF3 gestart, en vervolgens GPU-Z geopend. OpenCL staat netjes aangevinkt. Lijkt erop dat, dat geen verschil maakt.

Wat me pas trouwens opviel wanneer Windows gestart is, dat er een ventertje verschijnt met als titel "Error" en als melding "Can not find graphics card information". Na wat Googlen bleek dat de bijgeleverde ASUS software, SmartDoctor genaamd, voor deze melding zorgde. Ik gebruikte SmartDoctor verder niet en heb dat dan ook meteen maar verwijderd.

Die melding komt niet meer tevoorschijn bij het opstarten, maar OpenCL is nog steeds elke keer pleite na een reboot.

Update: Ik kwam een thread tegen op het BOINC forum (zie een-na-laatse post) en heb die stappen uitgevoerd. Het leek even hoopvol, want nadat ik de drivers opnieuw had geinstalleerd en de PC had reboot gaven zowel GPU-Z als BOINC aan dat er OpenCL support aanwezig was. Echter nadat ik daarna opnieuw had gereboot (ik moest het toch even testen voor de zekerheid), was OpenCL weer weg. :|

[ Voor 27% gewijzigd door Aristo op 23-01-2013 14:59 ]

Pagina: 1