Ik was bezig met een site, maar ik loop tegen een dilemma aan. IK ben bezig met een systeem waarbij nieuwsberichten geplaatst kunnen, en bij deze berichten ook foto's bijgevoegd kunnen worden. Nu wil het zo zijn dat als iemand een bericht toevoegt, er ook foto's bij gezet kunnen worden. Deze worden opgeslagen in een map met het zelfde ID als het bericht, maar een bericht heeft geen ID totdat deze geplaatst is. Weten jullie hoe ik dat probleem op kan lossen. Ik heb zeld de volgende 2 opties bedacht:
1: Vraag de volgende insert id op in de database op (gaat fout met meerdere users)
2: Fotos uploaden naar een tijdelijke map en deze hernoemen naar de juiste.
Nu vraag ik me af hoe jullie dit strategisch op ouden lossen. Ik wil er bij zeggen dat de foto's worden toegevoegd aan de hand van SWFuploader, dus het kan niet gelijk met de content verwerkt worden...
1: Vraag de volgende insert id op in de database op (gaat fout met meerdere users)
2: Fotos uploaden naar een tijdelijke map en deze hernoemen naar de juiste.
Nu vraag ik me af hoe jullie dit strategisch op ouden lossen. Ik wil er bij zeggen dat de foto's worden toegevoegd aan de hand van SWFuploader, dus het kan niet gelijk met de content verwerkt worden...