iWeb op macbook pro retina

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-10 14:26
Deze week krijg ik mijn nieuwe rMBP. Nu zit ik echter met één 'probleem' waarvoor ik op internet nog geen oplossing heb kunnen vinden. Ik heb met iweb een website gemaakt. Op de rMBP zit echter geen iweb meer. Nu heb ik de volgende vragen:

1) kan ik iweb overzetten middels migratie assistent inclusief instellingen website? iweb maakt immers geen onderdeel meer uit van ilife...
2) zo nee, is er een ander programma waar ik mijn website mee kan bewerken? Ben dus bang dat ik straks niet meer bij mijn website kan en de website niet meer kan aanpassen.

Ik hoop dat er meer mensen zijn met bovenstaande 'probleem' en hier een oplossing voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Erik-1980 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 19:52:
Deze week krijg ik mijn nieuwe rMBP. Nu zit ik echter met één 'probleem' waarvoor ik op internet nog geen oplossing heb kunnen vinden. Ik heb met iweb een website gemaakt. Op de rMBP zit echter geen iweb meer. Nu heb ik de volgende vragen:

1) kan ik iweb overzetten middels migratie assistent inclusief instellingen website? iweb maakt immers geen onderdeel meer uit van ilife...
2) zo nee, is er een ander programma waar ik mijn website mee kan bewerken? Ben dus bang dat ik straks niet meer bij mijn website kan en de website niet meer kan aanpassen.

Ik hoop dat er meer mensen zijn met bovenstaande 'probleem' en hier een oplossing voor hebben.
Zolang je een licentie hebt op iWeb, kun je deze blijven gebruiken. Of je 'm nog kan installeren via de Appstore, weet ik niet, maar als je een kopie op dvd hebt, gewoon installeren.

Updates zul je echter niet meer krijgen, dus het kan zeker geen kwaad om te gaan kijken naar een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
Dat is dan ook meteen het 'probleem'.

iweb kan je niet via de appstore downloaden en een dvd drive heb ik niet meer in de rmbp.....

Het zou dus via migratie-assistent moeten. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erik-1980 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 21:10:
Dat is dan ook meteen het 'probleem'.

iweb kan je niet via de appstore downloaden en een dvd drive heb ik niet meer in de rmbp.....

Het zou dus via migratie-assistent moeten. Iemand hier ervaring mee?
externe superdrive gebruiken zoals met de macbook air ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:53
Als je een licentie hebt mag je 'm toch ook gewoon via bijvoorbeeld torrents downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Migratieassistent zou die ook gewoon mee moeten kopieren zou ik zeggen.
Het is wel een goed idee naar een alternatief te gaan kijken, ik weet bijvoorbeeld niet of Mountain Lion wel iWeb compatible is.

[ Voor 47% gewijzigd door itsme op 05-08-2012 21:40 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:16
Je kunt je DVD speler van een andere mac delen met een macbook air of de nieuwe rMBP.
Of je maakt van de dvd een iso en kopieert deze naar de rMBP via een usb stick?!

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
Bedankt voor de reacties. Ik ga het deze week proberen zodra ik de rmbp binnen heb.
Hopelijk doet migratie-assistent wonderen.....
Pagina: 1