Problemen met Installeren van Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodolfo
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-09-2012
Beste mensen,

Omdat Windows XP binnenkort of al niet meer helemaal ondersteund wordt ben ik ook overgestapt naar Windows 7. Hiervoor heb ik een installatie .iso gedownload van Surfspot en Licentie heb ik ook erbij en heb er nog eentje van Windows XP. Dit heb ik ook ondertussen op een cd gebrand.

Tijdens het installeren van Windows 7 heb ik er voor gekozen om volledige installatie van Windows 7 en deze niet naast Windows XP te zetten. Tijdens het opnieuw starten kreeg ik een zwart scherm waarbij ik dus de computer heb geherstart. Na het zoeken op Internet kwam ik erachter dat het kon te maken hebben met de aansluiting van het beeldscherm, nadat ik dus de kabel had verwisseld kreeg ik wel weer beeld alleen kom ik nu bij een nieuw probleem:

Windows installeren geeft het volgende aan in een scherm:
" Uw computer is onverwacht opnieuw opgestart of er is een onverwachte fout opgestreden. Klik op OK om de computer opnieuw op te starten en start vervolgen de Windows-installatie opnieuw als u Windows wilt installeren""

Hierbij volg ik dus de aanwijzing op het scherm.

Daarna wordt er gemeld dat de Installatie wordt hervat op het moment dat de computer is opgestart.

Opnieuw opstarten geeft hetzelfde resultaat, ik blijf dus eigenlijk steeds dezelfde foutmelding houden.

Wat moet ik doen om ervoor te zorgen dat Installatie wel goed wordt doorlopen en dat Windows 7 wordt geinstalleerd??

Gr Rhodolfo

Update:

Mijn excuses voor het verkeerd gebruik van het Forum.

Mijn specs zijn de volgende:

Processor: Intel (R) Core(tm) 2 CPU 6400 @ 2.13 GHZ 2.13 GHZ
RAM: 3.00 GB DDR 2
Systeem: Windows 32 bit Windows 7 Home Premium (x86)
Videokaart: Nvidia Geforce 7900 GS
Drivers: Alle Drivers opgedate tot Windows 7

Ondertussen heb ik het systeem werkend gekregen, uiteindelijk opnieuw geinstalleerd dmv een usb-stick met daarop de data. Ik had hiervoor moeite om hem opnieuw geinstalleerd te krijgen, na hints hier en op andere fora heb ik uiteindelijk de bios aangepast zodat hij eerst de USB opstart.

Systeem werkt op dit moment goed, heb niet de indruk dat hij moeite heeft met Windows 7, maar ik heb wel een probleem met het beeld. Hij staat dit moment op de juiste Beeldscherm (heeft hij automatisch gekozen), ik heb alleen het gevoel dat hij op dit moment niet alles haarscherp en duidelijk vertoont, komt hier en daar wat korrelig over. Dit ten opzichte van het beeld wat hij vertoonde op Windows XP.

Daarnaast heb ik er voor moeten kiezen om de aansluiting van het beeldscherm om een ander uitgang te zetten dan gebruikelijk, op de normale uitgang pakt hij het beeld niet goed meer. ( Hij staat op dit moment op uitgang [D-sub]). Wat kan hier het probleem zijn en hoe kan ik dat oplossen??

Andere zaak die opvalt is dat hij USB-stick van draadloos niet herkent. Hij wordt tijdens installatie niet herkend terwijl hij het wel gedaan heeft. Dit geldt voor alle USB-poorten. Volgens systeem werken ze allemaal goed. Wat kan hier het probleem zijn en hoe kan ik dat oplossen??

[ Voor 35% gewijzigd door Rhodolfo op 07-08-2012 13:05 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thajunior
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2018
Vertel ons even de specs van je pc en welke versie je van w7 hebt gekocht (32 of 64 bit) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodolfo
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-09-2012
Duellcore 2.4 GHZ Processor
4 GB RAM
Videokaart met ondersteuning voor Direct-9

Die gegevens zijn in principe voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is zeggen dat je een auto hebt met vier wielen en dat de monteur deze moet maken met een blinddoek om.

Heb je de installatie al eens overnieuw gestart?

Neem de troubleshooting guides door die ze op dit forum hebben, zoek de fout codes op of strip het systeem zo kaal mogelijk en probeer het dan nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-10 17:22

Koenvh

Hier tekenen: ______

Rhodolfo schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 08:46:
Duellcore 2.4 GHZ Processor
4 GB RAM
Videokaart met ondersteuning voor Direct-9

Die gegevens zijn in principe voldoende
Welke dual-core? 2,4 hoeft niet per sé 64-bitjes te kunnen ondersteunen.. 4 GB DDR3 of DDR2 RAM?

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-10 21:38

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Intel of AMD CPU? Welke chipset? Er mist nog zo veel informatie. Eigen inzet is ook niet geweldig te noemen IMO.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:24
doe de installatie weer eens helemaal opnieuw. Start dus weer op vanaf windows dvd. Gooi dan alle partities weg en maak ze weer opnieuw aan. Laat dan de installatie weer opnieuw lopen. Ik heb het idee dat doordat jij de pc midden in de installatie een herstart hebt gegeven, dat windows dat niet meer recht getrokken krijgt.

Booten vanaf cd kun je doen door middel van de F11/F12 toets in te drukken tijdens boot of door de boot order aan te passen in HET bios.

aanpassingen gemaakt vanwege heldere uitleg van Hero of Time :)

[ Voor 9% gewijzigd door muppet99 op 07-08-2012 10:26 ]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-10 21:38

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het BIOS ;). Het is 'het systeem', BIOS staat voor Basic Input/Output System. Als het een bioscoop was, dan is 'de' juist. [/taalnazi] :+

En F8 is niet op elk systeem om het Boot Menu naar voren te halen. Het is eerder F11 of F12 die dat doet, dan F8. F8 is juist niet gekozen omdat je ermee naar het boot optie menu van Windows komt. En daar heb je geen optie om van CD te starten, want het systeem heeft al van HDD gestart ;).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:03

TheVMaster

Moderator WOS
Welkom bij GoT!

Misschien dat je ook even aan kunt geven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google of de GoT-Search (Je kunt je TS bewerken via de Edit (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif) knop boven je post).

Lees, voordat je in de toekomst een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)
Pagina: 1