Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-08 15:53
Beste mensen,

Binnenkort heb ik een eerste shoot die op TV komt. Het betreft een videoclip voor de Belgische VMMA. Ik gebruik een 5D mk3 op 1080/25p

De montage zal ik in Premiere CS6 doen. Doe ik dit zoals gewoonlijk op 1920 x 1080 x 25fps met 1.0 Pixel Aspect Ratio? Om daarna vervolgens te exporteren naar ProRes 720 x 576 in D1/DV PAL Widescreen met een PAR van 1.4587?

Ik heb dit getest en ik merk dat m'n beeld last heeft van interlacing (foto)

Tenslotte moet ik het bestand (laten) afleveren in D-Mat formaat. Ik heb begrepen dat ik hiervoor mijn gerenderd file doorstuur naar een geselecteerd productiehuis die dit omzet en dan ook doorstuurt naar de zender. (Hoeveel kost dit ongeveer?)
Vanaf ik dit doorgestuurd heb naar hen om te laten converteren is mijn werk dus eigenlijk klaar.

Ben ik fout in mijn denkwijze? Ik had het heel graag geweten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Hoeveel kost dit ongeveer?)
Waarschijnlijk is het filmhuis ook de opdrachtgever en zullen zei verder alles voor hun rekening nemen incl. de bestands conversie. Hier zijn dus als het goed is geen kosten verbonden maar dit kan je gerust aan hun vragen :)
Vanaf ik dit doorgestuurd heb naar hen om te laten converteren is mijn werk dus eigenlijk klaar.
Ja meestal wel als je je werk goed gedaan hebt iig en hopelijk heb je ook al een exact bedrag voor de vergoeding afgesproken dan zit je altijd goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:22
Wil ze trouwens niet een HD file hebben of beide. Overleg dit even met de zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-08 15:53
De opdrachtgever is een muzikant die een overeenkomst heeft met de zender om z'n videoclips uit te zenden. De opdrachtgever staat dus inderdaad in voor de kosten.

De zender wil - voorzover ik weet - uitsluitend het D-Mat formaat ontvangen. (http://www.abma-bvam.be/nl/dmat.cfm). Dit is bevestigd door de vorige filmmaker die de artiest in kwestie ingehuurd had voor een vorige clip.

Uit jullie reacties begrijp ik dat de werkwijze die ik uitgetypt heb wel goed zit - ik zit nu enkel nog met het probleem dat interlacing het beeld goed verpest... Ik zal nog even verder googlen hieromtrent.

Alvast bedankt voor de reacties! :-)