Ik heb hier een gloednieuwe HP laptop staan, model HP Pavilion G6-2154sd. Hiermee heb ik een raar probleem, waarvan ik niet goed weet waar ik dit topic moet plaatsen. De laptop heb ik net uitgepakt en afgeinstalleerd met Windows 7 HP x64, de standaard af-fabriek install.
Het volgende doet zich voor: Wanneer de laptop is opgestart en het bureaublad in beeld verschijnt, dan gaat na een tijdje spontaan de optische drive open. Als ik hem dicht doe, gaat na een tijdje de drive weer open. Het is geen seconden werk, maar eerder minuten werk voordat hij weer open gaat. De ene keer na een minuut, de andere keer na 3 minuten.
Gezien ik bezig was met office-install vanaf het internet
had ik het vermoeden dat er wellicht iets vies mee was geinstalleerd, en heb ik de laptop opnieuw geinstalleerd via de recovery omgeving. Na de recovery terug op het bureaublad, nog niets geinstalleerd en ook nog niet op internet aangesloten, gaat de drive weer open.
Om daarna vast te stellen of het wellicht iets mechanisch is (knopje wat blijft hangen o.i.d.) heb ik de laptop gestart van USB met Linux Mint, een uur laten staan en... niets. Geen problemen dus.
Maar wat nu? Ik kan niets vinden wat in windows die drive open gooit. Het is nu een af-fabriek install zonder dat er iets anders mee gedaan is. Geen updates, geen internetverbinding, default HP install dus. Ik heb gekeken of er programmatje opstart wat dit zou kunnen doen:
* geen programma's in de map opstarten van startmenu
* geen dingen in het 'run' gedeelte in het register
* msconfig nagekeken, geen gekken (of onbekende) dingen.
Ik heb er aan gedacht om de laptop met een eigen DVD te installeren, maar die herkend de HDD (of beter, de chipset) niet.
Iemand een idee?
Het volgende doet zich voor: Wanneer de laptop is opgestart en het bureaublad in beeld verschijnt, dan gaat na een tijdje spontaan de optische drive open. Als ik hem dicht doe, gaat na een tijdje de drive weer open. Het is geen seconden werk, maar eerder minuten werk voordat hij weer open gaat. De ene keer na een minuut, de andere keer na 3 minuten.
Gezien ik bezig was met office-install vanaf het internet
Om daarna vast te stellen of het wellicht iets mechanisch is (knopje wat blijft hangen o.i.d.) heb ik de laptop gestart van USB met Linux Mint, een uur laten staan en... niets. Geen problemen dus.
Maar wat nu? Ik kan niets vinden wat in windows die drive open gooit. Het is nu een af-fabriek install zonder dat er iets anders mee gedaan is. Geen updates, geen internetverbinding, default HP install dus. Ik heb gekeken of er programmatje opstart wat dit zou kunnen doen:
* geen programma's in de map opstarten van startmenu
* geen dingen in het 'run' gedeelte in het register
* msconfig nagekeken, geen gekken (of onbekende) dingen.
Ik heb er aan gedacht om de laptop met een eigen DVD te installeren, maar die herkend de HDD (of beter, de chipset) niet.
Iemand een idee?