Webcam aan/uit bij aanwezigheid mobiele telefoon?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supern0va
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 11:45
Hi,

Het volgende kwam in me op. Weet niet of het mogelijk is. Ben op google in elk geval niets tegengekomen.
Ik wil een webcam aan mijn htpc hangen zodat ik surveillance in mijn appartement heb als ik er niet ben.
Het idee is om de camera te laten reageren op beweging. Maar als ik er zelf ben wil ik dat het apparaat uit staat.
Zou het mogelijk zijn om het in/uitschakelen van deze surveillance cam te laten triggeren door de aanwezigheid van mijn mobiele telefoon op mijn draadloze netwerk? Dan ben ik er zeker van dat de camera alleen aan staat als ik niet thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:51
In principe zou dat moeten kunnen.
Weet niet hoe je met Vb.net bent, maar als je zoiets als dit maakt:
YouTube: Visual Basic How To: Webcam Capture
en dan je timer combineert met bijv een ping naar je telefoon, zou het gewoon moeten kunnen.
Misschien als ik me vanavond verveel dat ik even kijk voor je ;)

edit: Of zoiets al bestaat weet ik echt niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Biersteker op 05-08-2012 17:19 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supern0va
Thanks Bier. Pfoe, ben op m'n werk net aan een cursus VBA begonnen maar veel verder dan wat gerommel in excel ben ik nog niet. Het mooiste zou natuurlijk zijn als er iets bestaands beschikbaar is. Effe afwachten of er iemand anders nog een briljante ingeving heeft. Komt u maarrrr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:51
Was even aan het klooien met Visual Studio, heb nu een programma dat activeert als mijn telefoon niet in het netwerk is, en dan de webcam op monitor modus gooit. Zit alleen nog even te klooien met motion en het opslaan van de files. Heb de opslag nu in .bmp wat gewoon ruimte verspilling is, en motion gaat nog niet echt lekker. Maar het is dus zeker mogelijk.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supern0va
Nee, wat je liefst zou willen is dat de data als avi ofzo wordt opgeslagen, voorzien van datum en tijdstip.

...

En gezichtsherkenning. En een vriendelijke vrouwenstem die iets zegt als
"Ongeautoriseerde toegang gedetecteerd. [naam], je overtreding is gerapporteerd." :p

Ach, ik ga eerst die VBA cursus afmaken. Wie weet dat ik me daarna in .net stort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:22
http://www.webcamxp.com/home.aspx

Free for private use.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supern0va
MoiZie, thanks maar die software heeft voor zover ik kan zien niet de functionaliteit waarnaar ik zoek.
Het gaat erom dat de afwezigheid van mijn telefoon op mijn wifi netwerk het programma inschakelt, en andersom. Of lees ik eroverheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan je aanraden deze software eens te gebruiken: http://ispyconnect.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supern0va
Ja, die had ik gevonden idd. Uitgebreid pakket, maar voor zover ik kan zien in de feature list zonder de functionaliteit die ik zoek.

Het is open source maar mijn skills zijn verre van toereikend om zelf te maken wat ik in gedachten heb... Nouja. De kans dat er iets met een feature request wordt gedaan zal bij dit programma in elk geval groter zijn dan bij een commercieel product. Ik zal 'ns een balletje opgooien. Bedankt voor de suggestie in elk geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan daar ook zelf plugins voor schrijven en/of je systeem triggeren. Dus wat je kan doen is je pc zo inrichten dat deze op afwezigheid van jou bluetooth signaal (telefoon, laptop etc) start met recorden. Dan ben je er toch?

Met die software kun je trouwens ook schedules instellen op basis van je vaste thuis tijden bijvoorbeeld. Of via de webinterface "record on movement" inschakelen...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2012 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 11:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

supern0va schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 10:41:
Nee, wat je liefst zou willen is dat de data als avi ofzo wordt opgeslagen, voorzien van datum en tijdstip.
Nope, dat vreet ruimte...liefst zou je willen dat de cam elke x seconden een foto maakt...daar heb je veel meer aan dan een avi video...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supern0va
Mike2k schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 13:32:
[...]

Nope, dat vreet ruimte...liefst zou je willen dat de cam elke x seconden een foto maakt...daar heb je veel meer aan dan een avi video...
Als het goed is neemt de camera alleen op als er wat aan de hand is. Als in: ik richt hem op de deur van mijn kamer en als die open gaat terwijl mijn telefoon niet op mijn wifi netwerk zit dan begint het programma met opnemen. Ik heb geen huisdieren die de camera per ongeluk kunnen triggeren. Schijfruimte onder de 100 GB is niet echt een probleem, maar het lijkt me sterk dat die grens zelfs maar benaderd wordt als het programma normaal functioneert.

Daarnaast, met alleen afbeeldingen is het niet mogelijk om ook geluid vast te leggen. Zou je apart kunnen doen, maar tja, dan liever de full monty :)
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 13:29:
Je kan daar ook zelf plugins voor schrijven en/of je systeem triggeren. Dus wat je kan doen is je pc zo inrichten dat deze op afwezigheid van jou bluetooth signaal (telefoon, laptop etc) start met recorden. Dan ben je er toch?
(...)
Ik zag dat je zelf plugins kan schrijven ja. Maar zoals ik al eerder aangaf: ik heb wat VBA kennis en dat is 't wel. Heb net een mailtje met feature suggestion gestuurd naar die site. Ben benieuwd...
Pagina: 1