Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Overclock vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik ben nieuw bij het overclocken en heb vragen. Ik heb een i5 2500k overgeclocked naar 4.5GHz en ik heb dit een half uur in prime95 getest, hierbij bereikte ik temperaturen van ongeveer 75 graden, is dit niet te hoog? Ik heb een scythe mugen 2 rev b als koeler en een corsair z68 extreme3 gen3 moederbord. Dit is een screen van snelheden, temperaturen en voltages:

Afbeeldingslocatie: http://img862.imageshack.us/img862/2378/71816685.png

Klopt alles hier ook de voltages, want van de voltages snap ik niet veel, behalve dat ze niet te hoog mogen zijn.

Ik wil ook graag m'n gpu gaan overclocken, een asus radeon hd7950 directcuII top, heeft iemand hier een tutorial voor hoe je deze kan overclocken?

Alvast bedankt,
Rick

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2012 17:05 ]

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:36

India Sierra

Learn by failure

Veel hoger dan 75 graden raad ik niet aan, 75 graden is namelijk een "veilige" temperatuur (het chip KAN veel meer hebben maar de effecten op langere termijn zullen dan niet al te best zijn).

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
thehawk007 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 19:19:
Veel hoger dan 75 graden raad ik niet aan, 75 graden is namelijk een "veilige" temperatuur (het chip KAN veel meer hebben maar de effecten op langere termijn zullen dan niet al te best zijn).
75 graden onder Prime of LinX is prima. Met normaal gamen of andere dingen ga je die temp namelijk nooit halen. 85 wordt redelijk algemeen gezien als max tijdens 100% stress op alle core's.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor de reacties, dit stelt me weer gerust. Wou die 4.5GHz graag halen, maar moest niet ten koste gaan van de maximale temperatuur.