Wie heeft er S3/SiS/PowerVR/XGI kaarten gehad?

Pagina: 1
Acties:

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
Dus, wie heeft van die kaarten gehad die het ooit moesten opboksen tegen nVidia, 3Dfx en ATi?
Ik doel hier op de kaarten aan het eind van het pci tijdperk en begin AGP, ~1998-2004.
Ik vond het altijd interresant deze kaarten te proberen en te zien of ze mee konden komen met de concurrentie.

Ik heb 2 PowerVR kaarten gehad, eerste was een kaart vergelijkbaar met de Voodoo1 en de tweede een Kyro2 64MB.
Heb ook een aantal SiS kaarten gehad en een moederbord met on-board Xabre 200 :)
Tevens nog enkele S3 Savage kaarten.

Een aantal merken/kaarten die het nooit gered hebben:

PowerVR Kyro 2:
Afbeeldingslocatie: http://www.digitalonline.rs/slike/fajlovi/tekstovi/10/vremeplov_01/slike/PowerVR_Kyro_1.jpg

S3 Savage 4:
Afbeeldingslocatie: http://77.242.90.22/vga/image/sbirky/palcal/ds3s520.jpg

SiS Xabre:
Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/video2/images/triplex-xabre/triplex-xabre-card-front.jpg

XGI Volari Duo V8 Ultra 256MB
Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/v2/graphics_cards/other/VolariDuo/CardF.jpg

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik heb een Videologic PCX2 powervr2 gehad, die presteerde wel aardig maar niet zo goed als een 3dfx kaart. Daarna nog ooit een Hercules Kyro2 gehad. Deze presteerde wel aardig, vergelijkbaar met een Geforce 2mx.

Vond het concept wel leuk door die tile based rendering die ze deden.

• unfor
Sn0wblind schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 16:16:
Ik heb een Videologic PCX2 powervr2 gehad, die presteerde wel aardig maar niet zo goed als een 3dfx kaart. Daarna nog ooit een Hercules Kyro2 gehad. Deze presteerde wel aardig, vergelijkbaar met een Geforce 2mx.

Vond het concept wel leuk door die tile based rendering die ze deden.
Precies de reden dat ik hem ook interresant vond.
In sommige benchmarks was hij daardoor sneller dan een GF2 GTS.
Grootste probleem met de kaart was het gebrek aan T&L.

• Sn0wblind
Ja inderdaad, en dan nog driver issues waardoor er bij transparante textures opeens de frame rate heel raar inkakte. Had daar met Quake3 bijvoorbeeld erg veel lastig van als ik iemand killde en de bloedvlekken verspreid werden.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-02 21:22

Nemesizz

Untouchable

Heb nog 2 S3 Savage 4 kaarten (1 word er zelfs nog gebruikt).

Heb ze wel eens vergeleken met een TNT2 M64 (de beruchte versie met 64-bit geheugen bus ipv 128-bit).
Resoluties t/m 800x600 16-bit kleuren kwamen ze nog redelijk mee, maar 24 of 32 bit kleuren kakte performance meteen in, ook 1024x768 was het doei doei prestaties.

Grootste probleem was eigenlijk drivers aan de praat krijgen.

Verder heb ik nog een S3 Virge 4MB, die gebruik ik nog in m'n retro PC. Die kwam meer in de tijd van de VooDoo1 kaarten. In DOS games was die echt goed (Descent draaide gewoon goed op 640x480, iets wat met een 1 of 2MB 2D kaart niet soepel liep), maar Windows based games (die toen sterk in opmars kwamen) liepen voor geen meter. Ding had ook de bijnaam "Media Decelerator".

Maar kaarten van nVidia en 3dfx waren veel beter eigenlijk. OpgenGL en Glide zorgden ervoor dat het grafisch er veel mooier uitzag (minder blokjes) en het liep ook nog soepeler.

Sis Xabre en die Volari dingen helaas nooit kunnen bemachtigen, misschien kom ik die ook nog wel een keer tegen bij de kringloop winkel >:) (ik "verzamel" een beetje die oude kaarten, en bij de kringloop liggen ze soms voor 1 to 4 euro ofzo).

• dieselross
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:39
Heb nog steeds een S3 Savage4 GT; weliswaar niet meer in gebruik.
Op zolder staat nog het toenmalige familie-pc'tje met die kaart een een AMD K6-II van 500 MHz.
Kan eigenlijk alleen maar herinneren dat ik Rollercoaster Tycoon en Age of Empires erop heb gedaan.

Een 3dfx Voodoo3 had ik tot vorig jaar nog in gebruik maar nooit op gegamed.
Paar maanden geleden voor tientje verkocht op marktplaats.

• Sn0wblind
De oude S3's zoals de Trio64 en Virge2 heb ik ook nog gehad. 3Dfx rush, Voodoo3 en Voodoo 5 heb ik ook nog gehad.

Toch wel jammer dat er nu maar 2 echt grote spelers zijn.

Vroeger had je er zoveel, Matrix, 3Dfx, Nvidia, Ati, S3 en nog een aantal kleinere.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mijn eerste 3D-kaart was een S3 Savage 3D :P Die is nog lang in gebruik geweest in een AMD K6-II 450MHz :)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:29
*Ahum* *kuch*

Alle non-3dfx videokaarten die ik heb; Floating Points
(onderaan de pagina staat een linkje "older posts" voor nog meer.)

Wat oudere foto's; Floating Points: Foto's van mijn verzamelingen.

Zeldzamere kaarten die ik heb zijn de 3DLabs Glint 300SSX (allereerste 3D kaart), Philips/Western Digital Paradise Tasmania3D, PowerVR Midas3, PowerVR Neon250, Artist Graphics Artist 2000i, en enkele Number Nine videokaarten.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wLp0ZvJ4KhqAS52XiXedv36x/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DDVUjXW4Skh9WGTBPouYoj1I/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TRpxt6GlIVLCpUzDxEcwdbTD/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LRPF86q6hvlAFjoh3p1l9KlH/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XjM0jtub0e1ERYMOEnZbxRpJ/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Q528y7HbeS7Tdu9le4HzcOSs/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/G0zjbO7ldpHRThu5ef8HNP1S/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JgbxunCBESSmQseetBGxemOV/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/y4liMiq0UqAemW1MPJXF6B8F/thumb.jpg

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Ik had nog een Trident Blade3D:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/old/video/tridentblade3d/board.jpg

Maar later toch overgestapt op wisselend nVidia (TNT2, 2mx/4mx, 2gts, 8800gt) en Ati (9700pro, 1950pro, 4890, 5850 en nu 7950).

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik had geen van alle kaarten aangezien ik zat te wachten op de geforce-killer kaart van Bitboys zodat ik wat moois in huis had voor als Duke Nukem Forever uitkwam.

Helaas gokte ik verkeerd, en is het verkeerde product geen vaporware gebleken.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• unfor
NitroX infinity schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:41:
*Ahum* *kuch*

Alle non-3dfx videokaarten die ik heb; Floating Points
(onderaan de pagina staat een linkje "older posts" voor nog meer.)

Wat oudere foto's; Floating Points: Foto's van mijn verzamelingen.

Zeldzamere kaarten die ik heb zijn de 3DLabs Glint 300SSX (allereerste 3D kaart), Philips/Western Digital Paradise Tasmania3D, PowerVR Midas3, PowerVR Neon250, Artist Graphics Artist 2000i, en enkele Number Nine videokaarten.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding] [afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Leuke collectie :)
Vind het jammer dat ik nooit wat bewaard heb.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-02 21:22

Nemesizz

Untouchable

unfor schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 19:02:
[...]
Leuke collectie :)
Vind het jammer dat ik nooit wat bewaard heb.
Ik bewaar juist bijna alles, zelfs defecte kaarten.
Heb zelfs nog (werkende) VLB en ISA videokaarten.

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01 23:21
Die heb ik ook nog mogen gebruiken, prima ding, maar was blij dat ik er vanaf was toen deze, hoognodig, werd vervangen door een GF2 MX400.

Van alle rare gpu-fabrikanten, vind ik het meest jammer dat XGI nooit wat is geworden. Ten tijde van NV's FX5*00-serie kwamen zij nog met grootse plannen, waar ze volledig op multi-gpu hadden ingezet. 1 GPU voor low/midrange, en tot 4 GPU's voor hun hi-end, welke toendertijd, volgends hunzelf, genoeg power had om te kunnen concurreren met ATI en NV.

Wie weet hoe het er nu uit zou zien, had het wat geworden, dan zaten we nu misschien niet met een duopoly die beide maar een halfbakken multi-gpu oplossing biedt.

Pentaxiaan

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

XGI was gewoon de videochiplijn van SiS die verzelfstandigd was na de aankoop van Trident. SiS was medio jaren '90 best innovatief in de low-end (UMA - Unified Memory Architecture oftewel GPU laten meedraaien op systeemgeheugen ipv eigen geheugen - hebben zij met de 5511/6205 combo voor het eerst ingezet in PCs), maar performance en vooral ook drivers bleven een major issue. Dat was ook grootste probleem met de XGI Volari gevallen, de hardware was interessant te noemen, maar de drivers functioneerden gewoon nauwelijks naar moderne begrippen, waarbij het feit dat de V3 (Trident team) enerzijds en V5/7 (SiS team) anderzijds totaal andere ontwerpen waren en dus aparte driverontwikkeling nodig hadden het alleen maar erger maakte.

XGI begon heel snel op S3 te lijken wat dat betreft, des te treffendere overeenkomst was dat S3 weer uit het dode opgestaan was met behulp van Via met hun *Chrome reeks chips. Helaas zijn die net zo hard geflopt als XGI om exact dezelfde reden. Dat heb ik trouwens zelf meegemaakt met een DeltaChrome geval. Ding ligt momenteel bij Thandor, op hoop van ooit verschijnende bug-free driver :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.pcstats.com/articleimages/100buckround_sis6326.jpg

in combinatie met een Voodoo2. Later SLI. Sis waren de perfecte kaartjes voor 2D beeld. Voor 3D had je voldoende aan een Voodoo2 meestal. Later is dat een Geforce 2MX geworden, een Geforce 3, een geforce 4, en sindsdien het vroegtijdig overlijden van een FX5700 Ultra 128MB alleen nog maar Ati. Daar begon ik met de X800 Pro (Flash naar XT met 4 extra pipes bijv), X1950Pro, HD3850, HD3870, HD4890 Top en nu een HD6870.

Kaart die me het meeste bijgebleven is is denk ik toch wel de Sis + 3dFX combi met een Cyrix CPU ofzo :P Waren vaak sneller dan een equal geklokte Pentium MMX. Vooral wanneer je deze overklokte van 166Mhz naar 183Mhz :9

tegenwoordig moet je ~ 600 MHz of hoger weten over te klokken om echt te spreken over merkbare gains met een PC. Ongelofelijk dat toen 16Mhz sneller al een wereld van verschil was.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2012 23:15 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SiS perfect voor 2D? Mogelijk was de chip an sich niet slecht, maar de kwaliteit van analoge filtercomponenten was waardeloos op iedere SiS-based kaart die ik gehad heb (en ja, die 6326 heb ik ook gehad). Nu hielp een Voodoo loopthrough natuurlijk je 2D altijd wel om zeep, maar geef me liever een Matrox G400Max dan een SiSje voor 2D ;)

Cyrix was in integertaken sneller dan de Pentium. Dat betekende in praktijk alles behalve Quake in die tijd. Toch rekende iedereen Cyrix af op Quake-performance :/

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ja, voor een low budget computer was Sis 6326 PCI de uitkomst voor 'goed 2d beeld'. En daar was dan ook alles mee gezegd. :P Verder dan software rendering kwam je niet met zo'n ding. Een 3DFX kaart gaf uitkomst. Zeker met UT en Quake en dergelijk.

Een G200 is het enige wat ik tijdelijk gebruikt had qua Matrox serie, maar ook hier was jaren het argument 'goed 2d beeld' terwijl 3D altijd al wat achter liep op de rest (Zelfs een budget Geforce 2 MX deedt het vaak in 3D al beter dan een G400).

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De Gf2MX was dan ook twee generaties nieuwer dan de G400. De G400 kwam tegelijk uit met de TNT2, de Savage4, de Rage128 en de Voodoo3. In de meeste benchmarks was het nek-aan-nek tussen G400MAX en TNT2-Ultra, dus niks achterlopen op 3D en beide (zeker in 32b) ver voor op de Savage4, Rage128 en Voodoo3. Sterker nog, de G400 was de eerste die bump mapping deed, dus in de demo's die daar wat mee deden (helaas weinig anders dan demos) was het indrukwekkend.

Pas toen nVidia de GeForce uitbracht en ATi reageerde met de Radeon, en Matrox veel te weinig veel te laat veel te duur leverde met de Parhelia kon je zeggen dat Matrox achterliep.

Die G200 was een tijdsgenoot van de Voodoo2 en RagePro3D (en Intel740...), daarmee vergeleken viel het helemaal niet tegen :P

Oslik blyat! Oslik!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:20
Deze past ws ook wel in dit topic, een Hercules Thriller 3D met Rendition Vérité V2200:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KVwr7CbZhYlSRjwXSEMOmRVq/medium.jpg
Stukje van wiki:
Rendition's 2nd generation architecture consisted of the Vérité V2100 and V2200. The chips were refined versions of the V1000 technology, most notably offering a single-cycle pixel computation (the V1000 took more than a single clock cycle to calculate each pixel). This boosted the chips' fillrate nearly twofold, and combined with faster memory and a slightly faster core clock rate, offered performance modestly ahead of 3Dfx Voodoo Graphics (the benchmark of the time).
Pas onlangs weggegooid wegens geen beeld meer.

[ Voor 65% gewijzigd door Nielson op 07-08-2012 23:18 ]

Verwijderd

Denk dat je hier ooit alle kaarten nog terug kunt vinden: http://cards.www.vgamuseum.info/

Afbeeldingslocatie: http://cards.www.vgamuseum.info/images/stories/vlask/tseng/et4000w32pf1.jpg

TSeng ET4000 1MB , kon niet ontbreken in een 386/486 systeem. Was kaartje wat o.a Decent 1 op SVGA resolutie acceptabel kon draaien :P

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een ET4000 was geniaal in een 386/486 systeem, al zou je deze PCI-uitvoering niet terugvinden in een 386 en slechts bij hoge uitzondering in een late 486. De ISA-variant daarentegen zag je overal:

Afbeeldingslocatie: http://cards.www.vgamuseum.info/images/stories/palcal/tseng/46_tseng_et4000ax_thmb.jpg

Tseng kaarten waren snel en hadden een reputatie voor goede beeldkwaliteit. Helaas horen zij bij de grote groep vendors die in de knoop raakten bij de release van Windows (vooral 95) en nooit fatsoenlijke drivers en/of windows acceleration leverden. Andere voorbeelden waren bijv Chips&Technologies, Oak Technologies en Cirrus Logic. In ISA en VLB-tijdperk zag je ze overal en hadden ze best goede naam (Cirrus Logic chips werden bijv gebruikt als 2D-core bij vroege professionele 3D kaarten).

Oslik blyat! Oslik!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb de volgende kaarten aangeschaft door de jaren heen:
- SiS5598, onboard video op een PC Chips TXProII bord.
- S3 Virge/DX
- Voodoo Banshee
- S3 Savage4
- S3 Savage2000
- Hercules Kyro2
- Matrox G550
- ATI Radeon 8500 (2dehands, inruil)

Tegenwoordig doe ik alleen nog maar Intel graphics, vind het wel prima zo.

Het echte tweaken is pas echt begonnen met de Savage4. Kaartje was redelijk, maar had meer van een TNT2 M64 qua performance. Is ook niet gek, want dat ding heeft een 64bit geheugenbus net zoals de M64, en mijn kaartje moest het doen met 110MHz ECLK en 125MHz MCLK. Ik heb die kaart letterlijk kapot getweaked, geheugen liep ergens rond de 153MHz, chip liep ergens op 135MHz, met standaard cooling. Kaart doet het nog prima, maar gaf in de benchmarks die ik destijds gebruikte (3D Winbench 2000) pixelfouten. Later heb ik er zelfs nog een RFI mod op gedaan, maar veel heeft dat niet geholpen voor de beeldkwaliteit.

Aangestoken door de baggerkwaliteit van S3 drivers en de skills om daar ook wat aan te doen, had ik gewoon zin in een nieuw prutsproject: de Savage2000. Die kaart was qua drivers nog veel rampzaliger, en moest het destijds opnemen tegen de Geforce256. Die kaart zou T&L hebben, maar het zat niet in de drivers. Toen uiteindelijk de drivers buggy ondersteuning voor T&L kregen bleek wel waarom: een K6/2-500 liep rondjes om de T&L engine van de Savage2000, en dat in de tijd dat Pentium 3 en de Athlon om de hoek kwamen kijken.

Verder heb ik daarna nog een Kyro2 gekocht, maar dat ding kon me gewoon niet bekoren. Drivers waren niet super, prestaties waren niet merkbaar beter dan de Savage2000, het voelde voor mij als een kat in de zak. Achteraf bleek ook dat het kleine ventilatortje dat Hercules erop had geplakt niet voldoende was, heb er later een complete Socket7 heatsink op gelijmd, waarna de problemen opgelost waren.

Uiteindelijk ben ik linux gaan draaien, en heb ik een G550 gekocht: prima beeld, fatsoenlijke linux drivers (voor die tijd). Die G550 heb ik uiteindelijk vervangen door een Hercules Radeon 8500 die ik als inruil kreeg, welke dezelfde behandeling heeft gehad als de Kyro2: een nieuwe heatsink. Beeldkwaliteit was goed te noemen, kwam redelijk in de buurt van de G550, maar voornaamste voordeel was 3D op de Radeon 8500, dat heb ik voor die tijd nooit gehad onder linux.

Overigens 1x snoeihard uitgelachen door iemand op een LAN-party toen ik daar met een K6/3+450@550 en een Savage2000 aan kwam zetten. Mijn prutshardware kon niet op tegen zijn dual P3 met Voodoo3 (die overigens Windows 98 draaide en dus maar 1 CPU gebruikte). Vervolgens heb ik UT GOTY edition opgestart, S3 MeTaL driver geselecteerd, beeldscherm op 1024x768@32bpp gezet en ben vrolijk met 70fps stabiel gaan spelen met textures die er 1000x beter uit zagen dan de blurry 16bpp graphics op zijn Voodoo3. Hij stond met zijn bek vol tanden op dat moment. Don't mess with the tweaker who assembles his own drivers >:).

Later die Savage2000 nog eens in een nieuw systeem gezet, een Duron 800 op een MSI K7TTurbo. Paar streepjes gezet, MP op 6.5 ingesteld en FSB ergens op 153MHz gezet. Met die setup ragde de Savage2000 op 1280x1024@32bpp er ruim 130fps stabiel doorheen in Unreal Tournament. Nadeel was alleen wel dat zo ongeveer alleen Quake en UT goed draaiden op die kaart, alle nieuwere games hadden bugs vanwege de brakke drivers.

Verwijderd

Mweh, de Slot 1 Athlons inderdaad. Vaak rebadged 750MHz modellen teruggeklokt op 600Mhz. Door GFD (Goldenfingerdevice) als een bezetene overklokken. In combinatie met de toen x4 AGP kaarten generatie strakke gamesystemen. Hetgeen waar ik de meeste uren op gespeeld heb was een GF2 MX van Hercules, met niet 32MB maar 64MB videogeheugen. Hercules en Leadtek waren de enige die Nvidia kaarten verkochten met net iets sneller geheugen (in latency) waardoor de oc'baarheid weer beter was. Maar vaak in die tijd allemaal dezelfde chipsets met de dezelfde features, maar weinig fabrikanten die ook vandaag de dag toevoeging maken dan een andere cooler, snelheden en nog meer.

Lan party's zijn ook vandaag de dag met de komst van breedband internet langzaam uitgestorven...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2012 10:56 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zeg dat niet zo snel, afgelopen weekend weer op eentje geweest. Wel zie je dat veel van de bezoekers ondertussen dertiger zijn, er nauwelijks serieus gegamed wordt en gesprekken vooral gaan over samenwonen/trouwen en kinderen, auto's en motoren - en verder men vooral lam bier drinkt bij de barbecue :z
Muv Terw_Dan, aangezien hij absoluut geen bier drinkt ;)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Sorry, in mijn tijd liep dat gewoon zwaar af met de komst van breedband verbindingen. De reden vroeger om met de vaste groep naar LAN partys te gaan was voornamelijk voor het leechen van nieuwe content. Met een snelle pijp + usenet hoef je je huis al niet meer uit met je PC :P Bedoel dan spreek ik over de tijd van de net geintroduceerde Casema kabelinternet (met stunning 16KB / 4KB p/s snelheden :+ )

Er werd ook gegamed, maar ook dat kon thuis worden gedaan en was zelfs goedkoper als je het met vrienden deedt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2012 13:39 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ja, Casema in de begindagen was inderdaad niet bepaald denderend. Wij hadden het in Utrecht op kantoor rond 2000, emails hadden vaak significante tijd nodig om binnen te komen, om nog maar over andere dingen te zwijgen :X

Zelf had ik toen thuis 2Mb/s kabelinternet van de KUN, dat was snel genoeg voor die gare mediabestanden van een paar honderd Meg van destijds - meer paste er toch niet op de schijf.

Maar goed, we zijn hier redelijk offtopic aan het gaan. Iig weet ik dat Thandor een shitlading van dit soort kaarten heeft, niet in de laatste plaats omdat ik'm een halfjaar terug mijn volledige verzameling gegeven heb. Het waren bijna allemaal PCI videokaarten, met vooral behoorlijk complete reeksen van S3 (alles van 805P tot en met Deltachrome), 3Dfx (al heb ik m'n V5 5500 PCI zelf gehouden), Trident en Cirrus Logic. En nog wat rare shit, van een i740 PCI (niet door Intel goedgekeurd, toch door een of andere fabrikant gemaakt) via Artist Graphics en Number Nine destijds onbetaalbare high-end dingen tot en met de STB NitroDVD met Chromatic Research MPACT! GPU (met vergelijkbaar ontwerp met Itanium...) en RDRAM.

Mooi spul allemaal, maar op gegeven moment vroeg ik me af wat ik er allemaal mee moest aangezien het bijna 4 jaar onaangeroerd stof had gehapt. Dus gedoneerd aan iemand anders die er wat mee zou kunnen doen - ware het niet dat hij ondertussen vaker bezig is met oplappen van vintage auto's dan vintage PC onderdelen :z

Oslik blyat! Oslik!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:12
Mijn eerste serieuze uitgave: S3 Vision968 / Diamond Stealth64 (900 gulden) + de Voodoo 1 (500 gulden)
Enorm getwijfeld destijds om de S3 Vision968 te kopen maar toch gedaan. Heb het
toen maar geheim gehouden voor m'n ouders ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door utbone op 08-08-2012 14:53 ]

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb destijds toch maar de S3 868 gekocht, performance was minder, maar kostte maar DFL 300. Is me van 1995 tot 1999 prima van dienst geweest.

Oslik blyat! Oslik!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-02 21:31

Thandor

SilverStreak

Zeer interessant dit soort kaarten. Zoals dion_b al aangaf heb ik inderdaad een hele reeks van dit soort kaarten en de toevoeging van dion_b was meer dan welkom :).

Van de kaarten die het moesten 'opboksen' vond ik het interessant om zelf te beleven hoe een dergelijke kaart werkte. De XGI Volari V8 Duo is bijvoorbeeld een leuke kandidaat; grote beloftes toen de kaart nieuw was (5000+ 3DMark03's) maar uiteindelijk tegenvallende prestaties, compatibiliteit, hoog energieverbruik en extreem lawaaiig. Helaas kun je uit tekst en/of een filmpje niet zo goed opmaken hoe lawaaiig het is dus moet je de kaart zelf maar in bezit hebben ;). Evengoed voor de compatibiliteit omdat de reviews zo goed als allemaal met Reactor versie 1.00.00 getest zijn, terwijl de laatste drivers niets opleverde met performance maar wel compatibiliteit bood voor alle spellen van die tijd. Compatibiliteit was aan het einde van de rit van XGI niet echt een issue meer :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1