Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 12:05

thorgal21

Forum Noob

Topicstarter
Goedendag.

Ik heb een Xperia Mini, en daar zit GPS + navigatie op. Nu heb ik een sim-only abbonoment en deze telefoon los gekocht zonder internet. Er zit standaard navigatie op en GPS, maar als ik GPS aanzet, kost dat dan geen internet? Want ik heb weinig zin dat als ik een keer in de auto zit en ik navigeer bijv. 150 km dat ik ineens een extra bedrag van 60 euro op mijn rekening heb staan MBT internet. Weet iemand als je gewoon GPS aanzet Afbeeldingslocatie: http://img684.imageshack.us/img684/9738/screenshot2012080515324.png of dat het dan niet van mijn internet afgaat?

Gr. thorgal21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Als het goed is dan staat gps los van internet gebruik. Je kan dit zelf ook testen door pakketgegevens uit te schakelen en vervolgens gps aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nu ben ik gewoon even nieuwsgierig hoor, maar waarom denk JIJ dat GPS eventueel internet "kost"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Als je navigatiesoftware internet nodig heeft wel. Lijkt me logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 21:32

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Wat ik wel merk dat als ik aan het roamen ben (= geen internet toegang) de GPS erg veel moeite heeft om de locatie te bepalen. Zodra hij weer ergens internet heeft gaat het razendsnel, dus waarschijnlijk gebruikt hij wel wat dataverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 12:05

thorgal21

Forum Noob

Topicstarter
Osiris schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 15:47:
Nu ben ik gewoon even nieuwsgierig hoor, maar waarom denk JIJ dat GPS eventueel internet "kost"?
Omdat ik het al een keer had geprobeerd, maar toen was er een paar dagen later wel internet vanaf gegaan (extra kosten op abbo), dus ik ben benieuwd of dat het eigenlijk geld kost of dat ik iets verkeerd had gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het is op GoT de bedoeling dat je eerst zelf zoekt voordat je een vraag stelt. Als je even een paar simpele zoektermen in Google invult dan vind je direct het antwoord. Het topic gaat daarom dicht wegens een gebrek aan inzet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.