Wat ik zo uit mijn hoofd kan bedenken:
-Geheugensnelheden goed zetten.
-Testjes draaien (ligt eraan welk mobo/bios je hebt, welke tests je allemaal kan draaien), om te controleren of alle componenten naar behoren werken op je moederbord.
-SSD op AHCI zetten.
-Boot-prioriteit op CD-drive zetten voor het installeren van windows.
-Instellen CPU-fan, hoe hard deze moet draaien op welke temperatuur (vaak kun je een temp aangeven en als hij daarboven komt gaat hij harder blazen om er alsnog onder te komen en onder die temp kun je zelf kiezen op hoeveel procent je cpu-fans gaan blazen. Dus bijvoorbeeld: Gewenste temperatuur: 40 graden C. Snelheid: 30%. Dan blijft de fan onder de 40 graden C, maar voor 30% van de maximale snelheid draaien.).
-Powersaving instellingen goed zetten, naar eigen wens.
-Alle andere instellingen bekijken en kijken welke je naar eigen wens wilt aanpassen.
-Windows installeren.
-Drivers van het internet plukken en installeren van je moederbord, videokaart en alle andere componenten die drivers nodig hebben om maximaal te kunnen functioneren.
-Prime95 en 3Dmark downloaden, installeren en aanzetten (3Dmark in 'loop'). Deze zolang mogelijk laten draaien (24 uur als het even kan) en dan weet je zo goed als zeker dat alles
echt naar behoren werkt.
-Memtest downloaden, installeren en ook een lange tijd laten draaien om ook zeker te weten dat je geheugen naar behoren werkt.
-Programma's als Steam, Skype, Office, etc. installeren.
-Genieten van je nieuwe pc

.
Zeg het maar als ik iets vergeten ben

.