Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Dit is voor het eerst dat dat ik een topic plaatst in dit forum, ik heb een vraag betreft mijn logitech op mijn audio set waar ik niet geheel tevreden over ben. Het geluid is enigzins plat en leeft niet echt terwijl het bronmateriaal goed is . Ik wist dit toen ik hem kocht, met in mijn achterhoofd ik koop later wel een betere digitaal analoog converter . Na wat rondneuzen tussen de bekendere merken en kom je toch gouw op zo'n 400 euro minimaal .
Op dit forum komen regelmatig D.A.C. aan bod van ebay of van internetwinkels van net boven de 100 euro, wat kan ik hier van verwachten ?? of heeft iemand een goeie tip voor mij .

vriendelijke groet Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Hans, ik had hetzelfde 'probleem' maar las zo links en rechts dat een externe DAC weinig zou toevoegen aan de geluidskwaliteit van de SBTouch. Nou, dat is dus absoluut niet waar. Heb recentelijk een DAC gekocht en deze tussen SBT en versterker gezet en sindsdien ben ik mijn hele muziekverzameling weer opnieuw aan het ontdekken: wat een verschil in detail, helderheid en ruimtelijkheid. Laat je niets op de mouw spelden door een veel te dure (audiofiele) DAC aan te schaffen, ik heb zelf de nieuwe Beresford Bushmaster TC7530, kosten € 250,- voor verzending vanuit de UK, plus daarbij nog 3x RuConnect coax/cinch kabels. Hoor ook goede geluiden over de Schiit Bifrost en Cambridge Audio DacMagic (plus). Ook over de Metrum Quad en Octave zijn de gebruikers lyrisch, echter de Bushmaster is en blijft voor mij het apparaat met de beste prijs/kwaliteitsverhouding. Er zit geen USB aansluiting op, als je de DAC niet in combinatie met een pc/laptop gaat gebruiken hoeft dat geen gemis te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 12:00
Ik heb ook goede ervaringen met de DacMagic. Het vorige model (de niet "plus" versie) staat tegenwoordig scherp geprijsd op marktplaats (200?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Bedankt voor jullie reacties op mijn vragen , ik vind die Beresford Bushmaster wel interessant maar ik zie er nog geen recensies van op het net. Dat deze geen USB poort heeft maakt mij niet zoveel uit, omdat ik deze toch koppel met een digitale coax met de logitech.
De kabels van RU connect hebben wel een heel mooi prijsje.

vriendelijke groet Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
Je zou ook eens naar de Emotiva XDA-1 kunnen kijken, al is deze wat moeilijk te verkrijgen in Europa.

Wat voor versterker en luidsprekers heb je overigens? Die moeten namelijk wel een beetje in verhouding zijn met de DAC.

[ Voor 17% gewijzigd door HarmoniousVibe op 06-08-2012 22:24 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier veel over en mét Beresford:
http://theartofsound.net/forum/forumdisplay.php?f=47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Bedankt voor jullie reacties, mijn audio set bestaat uit de volgende componenten.
Audiovector K3 super speakers
Primare I21 versterker/cd speler
En hieraan de standaard logitech sqeezebox touch analoog gekoppeld
Hier moet toch wel een verbetering mee te behalen zijn lijkt mij met een betere DAC.

vriendelijke groet Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
Lijkt me ook. De schrale DAC in de Logi gebruiken is zonde :)

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:36

SED

de dac in de logitech is beslsist niet "schraal" maar er zijnsimpelweg betere.

Als je voor een dac kiest kijk dan ook naar een mooie aanvulling op de touch.
triode heeft namelijk een aangeapste kernel gemaakt die vrij simpel te installeren is ( aantal klikken) en die je logitech digitaal naar 192 bit brengt.

wel flac streaming only op het moment

kijk daarvoor hier:
http://forums.slimdevices...ac-and-192k-Digital-Ouput

en hier bijv: http://forums.slimdevices...sound-quality-impressions

ikzelf heb de Zero Dac gekocht die echt prima werkt !
http://www.ebay.com/itm/w...AQ:US:1123#ht_7880wt_1163

128+50 dollar.

succes!

Copyright and left by SED...

Pagina: 1