[Ads] vervelende ad op irc.tweakers.net

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Ik kwam net op irc.tweakers.net (via Mibbit) een vervelende advertentie tegen met dubieuze inhoud. De advertentie toont een download knop en een roodgekleurde teller waarbinnen de download knop ingedrukt dient te worden. De teller gaat van 09 tot 00 en begint daarna weer leuk overnieuw om de bezoeker de indruk te geven dat hij / zij er snel bij moet zijn. Ik weet dat irc niet echt onder de support valt maar een zo'n ad op een subdomain van tweakers.net lijkt mij niet echt de bedoeling.

Ik heb nog even een screenshot gemaakt ter verduidelijking alvorens te refreshen (hierna verscheen een andere totaal ongerelateerde advertentie).

De image is clickable.

Vervelende ad irc.tweakers.net

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Denk dat T.net daar weinig aan kan doen gezien het een iframe is, en je dus eigenlijk op de site van mibbit zit.

Een andere optie is natuurlijk om niet via een webserver op IRC te gaan, maar gewoon een client gebruiken. mIRC, IceChat, Irssi of wat anders.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-09 18:23
Wij hebben geen invloed op de advertentie die daar getoond wordt, zoals RaZ zegt.

Een IRC-client biedt een oplossing. Ik gebruik zelf bijvoorbeeld X-Chat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Ik had niet zo snel door dat het een externe ad in een iframe betrof. Dank voor de snelle reactie. X-chat is inderdaad een handig oplossing maar iets minder geschikt voor een computer waar je het beheer niet over hebt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 10:27
Bor de Wollef schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 01:38:
Ik had niet zo snel door dat het een externe ad in een iframe betrof. Dank voor de snelle reactie. X-chat is inderdaad een handig oplossing maar iets minder geschikt voor een computer waar je het beheer niet over hebt.
Als je iets niet wil installeren maar wel vanaf bijvoorbeeld een USB stick mag draaien, zou je ook de Windows versie van IRSSI kunnen gebruiken (mits je windows gebruikt natuurlijk). Deze kun je zonder installatie gewoon draaien.

De aangeboden executable is geen installer maar een self extracting zip, dus laat je dat niet afschrikken.

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Misha schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 23:42:
Wij hebben geen invloed op de advertentie die daar getoond wordt, zoals RaZ zegt.

Een IRC-client biedt een oplossing. Ik gebruik zelf bijvoorbeeld X-Chat
Dat je er geen invloed op hebt wil niet zeggen dat je er niks aan kan of moet doen natuurlijk. De eindgebruiker ziet het verschil niet en als die reclames het surfgenot inperken of onmogelijk maken, is dat dan géén goed moment om naar alternatieven te zoeken?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

CGI:IRC op 1 van de t.net server mikken? XS4ALL gebruikt dat ook al jaren. Freeware, ad-free. Maar vergeleken met mibbit weinig eye-candy.

[ Voor 18% gewijzigd door RaZ op 06-08-2012 02:10 ]

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1