[Win7] Opstartherstel werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 418701

Topicstarter
Hallo,
telkens als ik Win7 wil opstarten lukt dit niet. Eerst krijg ik het BIOS scherm te zien, waarna deze overgaat naar het gewone Win7 laadscherm, maar deze stopt na 1 seconde en keert weer terug naar BIOS, deze gaat op zijn beurt over naar een scherm met 2 keuzes: Opstartherstel of Win7 gewoon starten. Opstartherstel werkt niet en Win7 gewoon opstarten ook niet.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals veilige modus (kom ik ook niet in), commando's in opdrachtprompt, systeemherstel (werkt niet) en een geheugencontrole (geen fouten).

Weet iemand waar dit aan kan liggen of weten jullie een oplossing? Zou ik misschien Windows 7 opnieuw kunnen installeren zonder dat er gegevens verloren gaan?

Alvast bedankt,
Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-06 19:45

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vlak na de POST F8 rammen en niet automatisch laten herstarten bij systeemfout. Er is een BSOD maar gaat zo snel weg dat je 'm niet ziet. Opstartherstel heeft geen nut bij een mislukte update of gare driver. Geen fouten op geheugen betekend niet dat iets anders stuk is.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wat heb je zelf al gedaan behalve het proberen van systeemherstel? Ik zou proberen om het automatisch herstarten bij een systeemfout eerst uit te zetten zoals Hero Of Time ook aangeeft. Als je kans hebt de belangrijke bestanden veiligstellen. Wat voor informatie krijg je wanneer automatisch herstarten uit staat? Zie je bij het herstarten nog iets voorbij flitsen of is het echt instant?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik heb automatisch herstarten uitgezet en kom bij een blauw scherm met de codes: STOP 0x0000007B (0xFFFFF880009A97E8, 0xFFFFFFFFC0000034, 0x0000000000000000, 0x0000000000000000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wow, zo blij :)
't is gefixt. Heb in de BIOS de SATA-Mode moeten veranderen van IDE naar AHCI. Bedankt voor het vinden van de BSOD, anders had ik dit nooit op internet kunnen vinden. Had BIOS geupdate, blijkbaar was deze instelling hierdoor verkeerd veranderd.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 418701 op 05-08-2012 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-06 19:45

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Na een BIOS update ALTIJD! je settings controleren want ze gaan 99% van de tijd naar default.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Haha, zal ik niet snel meer vergeten. Hopen dat de rest goed staat nu, het systeem werkt in ieder geval weer.
Pagina: 1