Toon posts:

iPhoto op NAS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met de iphoto libary op een synology nas?

ik heb deze work-around samen met een appletv...en xbmc, waar een optie voor iphoto inzit..
alleen hij ziet hem niet, ander nadeel is dat mijn eigen iphoto hem ook niet ziet, als ik hem naar mijn nas (in de map photo) kopieer..

het zou wel ideaal zijn, als dit wel samen werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je je iPhoto lib opent op de NAS door iPhoto te openen met Option?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedoel je als ik iphoto open met ALT??

of bedoel je iets anders...wat is eigenlijk de option-toets...of bedoel je de toets met "fn" erop? overigens geeft dat geen verschil bij mij...het gekke is dat ik hem in de finder ook zie, als map en niet als iphoto-icoon zoals normaal..(ik heb hem overigens gekopieerd van time capsule op bureaublad naar externe hd naar NAS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-10 14:34

SmartDoDo

Woeptiedoe

Als je de Alt-key ingedrukt houdt terwijl je op het icoon van iPhoto klikt, dan krijg je bij het starten van iPhoto de keuze welke bibliotheek je wilt starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thanks, maar dat was mij wel duidelijk...het enige is alleen..dat als ik de library (dan met iphoto icoon) copieer naar een externe hd...(nog steeds met iphoto icoon) en dan vervolgens via mijn nas wil copieren op de nas met de usb externe hd..dat ik dan alleen nog maar de library ziet als een map...welllicht doordat de schijf fat32 is...

maar hiervoor had ik hem als apple geformateerd..maar toen zag mijn nas hem weer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:56
Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 12:01:
thanks, maar dat was mij wel duidelijk...het enige is alleen..dat als ik de library (dan met iphoto icoon) copieer naar een externe hd...(nog steeds met iphoto icoon) en dan vervolgens via mijn nas wil copieren op de nas met de usb externe hd..dat ik dan alleen nog maar de library ziet als een map...welllicht doordat de schijf fat32 is...

maar hiervoor had ik hem als apple geformateerd..maar toen zag mijn nas hem weer niet...
Nee, je iPhoto library is gewoon een map.....Mac OSX geeft er alleen een ander icoontje aan. Het is namelijk geen file maar gewoon een map. Het zou gewoon moeten werken, hij werkt bij mij ook maar waar ik mee zit is dat iPhoto niet alle foto's weergeeft als ik blader door de bibliotheek zie ik alle foto's maar als ik dan stop dan worden het gewoon zwart vlakken.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoSc
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-04 15:02
Ik zelf heb Iphoto op de DSM staan door middel van Cloud Station. Wij zitten wel met meerdere gebruikers op de NAS. Ik heb verder ook geen behoefte om de Iphoto library op een andere manier te openen dan vanuit de cloud station. Geen ervaring met Apple TV dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:18

Quakie

quakelen

werkt dit een beetje snel? zeg met meer dan 10.000 foto's?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoSc
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-04 15:02
Voor mij werkt het nu goed. Maar ik moet eerlijk bekennen dat het niet gaat om meer dan 10.000 foto's :). Die hebben we allemaal zelf gewoon op de synology staan zonder gebruik van Iphoto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITert
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik zit met het zelfde probleem. Ik heb ook 20.000+ foto's op mijn Synology DS211j NAS staan. Deze staan allemaal op de share 'photo' zodat PhotoStation ze automatisch publiceert op mijn (afgeschermde) website. Op deze manier kan ik ze op elke computer benaderen en via DSphoto+ op iPhone en iPads.

Nu heb ik net een Mac (MBA 2012) gekocht en ben nu ook op zoek naar de beste manier om met mijn foto bestanden om te gaan zodat ik de foto's netje in PhotoStation heb vanaf mijn NAS en ook nog in een iPhoto libary zonder dat ik alle foto's dubbel heb. Iemand ideeën hoe dit het beste te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITert
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-11-2024
Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Een goedkope hackintosh (Celeron+H61 bordje bv) als NAS gebruiken ipv zo'n Synology ding? Dan kan je gewoon de standaard iPhoto library sharing over t netwerk gebruiken. In combinatie met iCloud/PhotoStream is dat een simpele eenmalige setup.

[ Voor 20% gewijzigd door Dreamvoid op 24-08-2012 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzzls
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-12-2024
ik wil graag m'n Iphoto foto's standaard benaderen vanaf de NAS (met meerdere mac's). Kan ik gewoon het Iphoto Library bestand verplaatsen naar de NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 10:57
ITert schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:13:
Ik zit met het zelfde probleem. Ik heb ook 20.000+ foto's op mijn Synology DS211j NAS staan. Deze staan allemaal op de share 'photo' zodat PhotoStation ze automatisch publiceert op mijn (afgeschermde) website. Op deze manier kan ik ze op elke computer benaderen en via DSphoto+ op iPhone en iPads.

Nu heb ik net een Mac (MBA 2012) gekocht en ben nu ook op zoek naar de beste manier om met mijn foto bestanden om te gaan zodat ik de foto's netje in PhotoStation heb vanaf mijn NAS en ook nog in een iPhoto libary zonder dat ik alle foto's dubbel heb. Iemand ideeën hoe dit het beste te doen?
Heb je inmiddels een oplossing? Ik loop tegen hetzelfde aan en vind de library op de nas vrij traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Etge
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-10 16:58
dzzls schreef op zondag 11 november 2012 @ 13:29:
ik wil graag m'n Iphoto foto's standaard benaderen vanaf de NAS (met meerdere mac's). Kan ik gewoon het Iphoto Library bestand verplaatsen naar de NAS?
Dit zou prima moeten kunnen, ik heb mijn iPhoto library ook op mijn NAS staan en nadat ik met option - klik de library in iPhoto heb geselecteerd kan ik alles gewoon bekijken. Dit zou dan ook met andere Macs moeten lukken lijkt mij zo, in theorie zou je met meerdere Macs dit gewoon moeten kunnen openen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-10 11:03
ITert schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:13:
Foto's netje in PhotoStation heb vanaf mijn NAS en ook nog in een iPhoto libary zonder dat ik alle foto's dubbel heb. Iemand ideeën hoe dit het beste te doen?
Dat kan prima..zet vinkje "Copy items to the iPhoto library" uit in de iPhoto advanced preferences..

Mijn foto's staan alleen op mijn NAS en ik deel de library met meerdere gebruikers op de mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je dit ook via ftp server op afstand doen of doen jullie die allemaal local?
Pagina: 1