Toon posts:

China - Verbonden met Japanse VPN, toch blokkade

Pagina: 1
Acties:
  • 961 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben op vakantie in China, en wil ook hier graag gebruik maken van sociale media (aub. geen namen van sociale media noemen in deze topic, anders wordt deze topic ook geblokkeerd door 'de Chinese censuurmuur')

Om websites te bezoeken heb ik de VPN-software PacketiX VPN geinstalleerd (een van de weinige VPN software die ik kan downloaden in China). Ik ben inmiddels verbonden met de VPN (dat geeft Windows aan), maar toch kan ik nog steeds geen gebruik maken van sociale media, aangezien mijn verbinding niet via de VPN gaat.

Hoe kan ik dit probleem oplossen?

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik denk dat jij je gewoon aan de regels en wetten van het land waarin je verblijft hebt te houden.

Ware het niet dat ik zelf ook tegen dit soort censuur ben!

Verwijderd

Topicstarter
F4T4L_3RR0R schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 07:05:
Ik denk dat jij je gewoon aan de regels en wetten van het land waarin je verblijft hebt te houden.

Ware het niet dat ik zelf ook tegen dit soort censuur ben!
Deze wetten waren bedoeld om te voorkomen dat Chinezen opstanden zouden organiseren via sociale media, niet voor toeristen die hun vakantiefoto's willen uploaden..

• F4T4L_3RR0R
Van een kennis weet ik dat er in China shabby internetcafeetjes zijn, waar je wel gewoon toegang hebt tot onder andere f-b.

• LvE
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-02 16:15

LvE

Wat je even moet controleren is de optie 'use default gateway on remote network' op die manier weet je zeker dat al je netwerkverkeer via het externe netwerk gaat.
Zit ergens in de netwerkinstellingen van je VPN verbinding. Helaas niet op een windows machine momenteel, anders had ik even een screenshot voor je gemaakt.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-02 09:21
Op Windows wordt standaard al je verkeer over de actieve VPN verbinding gerouteerd. Op OSX gebeurd dat niet.

Op wat voor systeem zit je?

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:55

Onbekend

...

Volgens mij wordt in Japan ook het e.e.a. geblokkeerd.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Japan blokkeert afaik niks hoor. Maar je moet idd zorgen dat alle verkeer via je VPN gaat. Dat is meestal een checkbox ergens in de instellingen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties! Ik zit op dit moment op een Windows XP-systeem, deze is echter in het Chinees (en laat dat nu niet mijn sterkste kant zijn...). Ik ga gewoon maar even wat dingen aanvinken en kijken wat het wordt.

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:21

mrc4nl

Procrastinatie expert

in de browser kan je ook een vpn instellen, wie weet werkt dat beter

ora et labora

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
mrc4nl schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 15:10:
in de browser kan je ook een vpn instellen, wie weet werkt dat beter
Wut? :X

Niet in de war met "proxy"?

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:21

mrc4nl

Procrastinatie expert

Osiris schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 15:11:
[...]

Wut? :X

Niet in de war met "proxy"?
kan wel :$ , maar het doel is toch omzeilen chinese filters? ;)
heb het gebruikt om aankopen in india te doen, moest je je wel in "india" bevinden

[ Voor 16% gewijzigd door mrc4nl op 05-08-2012 15:13 ]

ora et labora

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

mrc4nl schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 15:12:
[...]

kan wel :$ , maar het doel is toch omzeilen chinese filters? ;)
De firewall zit tussen jou en buitenwereld. En dus ook tussen jou en de proxy, gaat dus niet werken.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Marcade
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-02 07:29
Chinesen die ik ken die naar buiten willen gebruiken freegate:

http://us.dongtaiwang.com/loc/download_en.php

zelf betaal ik voor astrill ( http://www.astrill.com )

En overheid kan 't echt geen ruk schelen als je facebook/linkedin op internet zet -_- ZO paranoid zijn ze ook weer niet.

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-02 12:24
LuCarD schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 15:13:
[...]

De firewall zit tussen jou en buitenwereld. En dus ook tussen jou en de proxy, gaat dus niet werken.
Niet per definitie hoor. Een VPN maakt gebruik van encryptie, waardoor een firewall alleen maar kan zien dat er 'verkeer' is tussen jou en betreffende VPN. De firewall kan vervolgens _of_ dit verkeer volledig blokkeren, _of_ toestaan, maar filteren in verkeer met encryptie is nagenoeg niet mogelijk.

Jij stuurt, versleutelt, het verzoek naar de VPN-server. Deze vraagt de pagina op, pakt het weer in in een versleuteld pakketje, en stuurt dat terug naar jou. Vervolgens pakt jouw computer dit versleutelde pakketje weer uit. Omdat alleen jouw computer en de server het voorafgesproken sleuteltje kennen/hebben, ziet de firewall alleen wat gibberish taal langskomen.

Zie het als een ruimte vol mensen, waarin afgesproken is dat er niet over katten gepraat mag worden. Zodra je 'kat' zegt, mag je niet meer praten. Ga je nu ineens in het frans praten in praats van in het nederlands, met iemand die ook die taal machtig is, dan is er niets aan de hand :)

Edit: @Hieronder: Das best knap, daar moeten dan best wat vage samenwerkingen achter zitten? :X

[ Voor 41% gewijzigd door Henk op 05-08-2012 15:19 ]

• Marcade
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-02 07:29
Henk schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 15:14:
[...]

Niet per definitie hoor. Een VPN maakt gebruik van encryptie, waardoor een firewall alleen maar kan zien dat er 'verkeer' is tussen jou en betreffende VPN. De firewall kan vervolgens _of_ dit verkeer volledig blokkeren, _of_ toestaan, maar filteren in verkeer met encryptie is nagenoeg niet mogelijk.
De standaard VPN protocollen worden desondanks toch gewoon fijn gemonitord door de chinese muur. Alleen OpenVPN is nog veilig.

• Osiris
  • Niet online
Marcade schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 15:16:
[...]

De standaard VPN protocollen worden desondanks toch gewoon fijn gemonitord door de chinese muur. Alleen OpenVPN is nog veilig.
Wut nummer 2 in dit topic :X

Bron van je claim?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Meh, zoek een SSH server en gebruik de ingebouwde SOCKS proxy van ssh.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• F4T4L_3RR0R
Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 06:47:
Hoi,

Ik ben op vakantie in China, en wil ook hier graag gebruik maken van sociale media (aub. geen namen van sociale media noemen in deze topic, anders wordt deze topic ook geblokkeerd door 'de Chinese censuurmuur')
Marcade schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 15:14:
En overheid kan 't echt geen ruk schelen als je facebook/linkedin op internet zet -_- ZO paranoid zijn ze ook weer niet.
;w

• eddie4nl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-01 16:27
Stuur je DNS ook over je VPN?

ik stel voor dat je kijkt of het verkeer ook echt over de tunnel gaat tracert & route print om er zeker van te zijn dat het over de vpn gaat.

Ik ga zelf binnen kort ook naar azie dus ben benieuwd wat er mogelijk is.

[ Voor 18% gewijzigd door eddie4nl op 05-08-2012 23:33 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:41

Equator

Crew Council

#whisky #barista

jammer om te zien dat er sommige mensen het nodig vinden om te topicstarter te klieren door allerlei social media te roepen in het topic.

Maar goed: Topicstarter, mocht je dit nog kunnen lezen:
Wij - GoT - gaan niet helpen met het omzeilen van de netwerkbeveiliging. Of deze nu op school, op kantoor of in het gehele land is opgelegd, een beleid is er niet voor niets. Daarmee zeg ik niet dat ik het beleid van China goedkeur..

In ieder geval wens ik je veel plezier met je vakantie in China, en adviseer je om je foto's - zodra je thuis bent - op je favoriete social media te plaatsen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.