Toon posts:

Abit KT7A kan niet direct weer booten na power-off

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik m'n pc uitzet (bijvoorbeeld om van harde schijf te wisselen) moet ik eerst 5 minuten wachten voordat ie weer aankan. Zet ik 'm eerder aan, dan komen er slechts piepgeluiden en krijg ik een groen beeldscherm. Het lijkt wel een soort beveiliging, maar dan wel één waar ik graag vanaf wil.
De processor is een AMD 1 Ghz (niet overgeklokt), videokaart is een Asus V7700 (niet overgeklokt) en 256 Mb geheugen.
Wie weet een oplossing voor dit irritante probleem?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
je moet in je bios ff ergens iets vastzetten, je cpu multiplier geloof ik, mijn werkgever had een kt7 met hetzelfde probleem en dat is op die manier opgelost.
(beetje vaag anntwoord maar ik zit nu achter mijn eigen pc waar iets inzit wat verre is van een abit bordje)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik zal dat straks gaan proberen.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:00

OMX2000

By any means necessary...

eeehm ik heb hetzelfde probleem hierzo... het probleem is dat sommige KT7a's niet warm willen booten... Probeer maar eens even de netsnoer los te halen en dan weer vastmaken... Bij boot ie dus soms niet als ik ander multipliers instel...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels bij multiplier enzo gekeken, maar ik kan daar nix wijzigen. Heb ook het laatste bios geïnstalleerd, maar dit helpt niet. Stekker eruit halen helpt ook niet. Gewoon 5 minuten wachten dus.

Verwijderd

Ik heb het ook gehad met m'n abit be6-2
In de bios bij power management de instelling bij Recovery after Power Failure veranderen. Dan doet ie het wel. Anders moest ik 1 uur wachten voor ie weer aan kon

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Ligt waarschijnlijk aan je voeding, heb dit probleem ook ooit gehad, ging van kwaad naar erger. Heb de voeding vervangen toen het meer dan een uur werd.

Verwijderd

soft reboot ( ctrl alt del) doet ie wel enik moet ook ff wachten als ik reset of bios uit ga
hard reboot
als ik hem terug klok doet ie het niet
bios fail save geladen en toen multie op 5.5 gezet in plaats van 7 en bus van 140 en dan heb ik dat probleem enheb een 350 wat voedign lijkt me wel genoeg voor 770 mhz draai nu 145
nog geen agp kaart ( moet nog kome) 2 hd's cd + rw
moet toch genoeg zijn voor 350 wat ?

Verwijderd

Hmm, Heb je je kast/voeding geaard? Ik had ooooooit hetzelfde probleem. Even draadje naar m'n CV/radiator getrokken....Presto! 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor de reacties. Ik zal nog 's met wat opties gaan spelen. Mocht ik er nog uit komen, laat ik dat uiteraard nog even weten.
Pagina: 1