HD7950 van XFX of van Sapphire

Pagina: 1
Acties:

• Games4life
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-04 18:06
Hallo,

Ik ben bezig om een systeem samen te stellen. Ik ben aangekomen bij de videokaart en ik zat te kijken naar de HD7950 en dan vooral naar die van XFX en van Sapphire (heb gelezen dat dit goede videokaarten zijn om een videokaart van te kopen). Heeft iemand hier ervaring mee qua warmte en geluid?
Of is het beter om een Nvidia kaart te kopen in de zelfde prijs groep?

Wil in de toekomst misschien wel gaan overclocken maar nog niet gelijk.

Systeem tot nu toe:
i5 3570k/i7 3770k
Corsair HX650W
Asus P8Z77-V
Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8
Zalman Z11 Plus

Alvast bedankt

• Games4life
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-04 18:06
heeft iemand 1 van deze 2 kaarten en zou mij advies willen geven over wat ik hierboven heb geschreven?

Verwijderd

Ja, maar welke HD 7950 van XFX en Sapphire beste jongen man? :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2012 22:14 ]

• jackorobot
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-05 08:26
Inderdaad wat soup-nazi ook zegt, welke preciese modellen?
Ze hebben allebei verschillende modellen met overclocks, andere coolers e.d.
Ik ben op het moment in het bezit van een XFX 7970 Core Edition, en voorheen had ik een sapphire 5850 TOXIC, en ik heb over beide merken niets op of aan te merken.

XFX is over het algemeen een paar tientjes duurder, maar zijn kwa garantie veel gunstiger.
Sapphire levert namelijk altijd 2 jaar garantie op elk van hun videokaarten.
XFX levert ook 2 jaar garantie, maar op hun overclocked en apart gekoelde kaarten is het levenslange garantie. Ze blijven ook garantie geven zodra je de koeler van de videokaart vervangd, zolang je de oude koeler bewaard.
Al met al komt het er verder op neer hoe goed de koelers presteren, wat er kwa accesoires meegeleverd worden en hoe mooi ze zijn :P