Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[CM] Hyperpin F14 Tomcat

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• NemoWeed
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 17-04-2017
Hi All

Nu mijn project nagenoeg af is kan ik in navolging van anderen hier met een virtual pin/hyperpin cabinet
ook mijn resultaat posten. Heb bewust niet voor een CiP gekozen omdat ik gewoonweg géén ideeee had
hoelang e.e.a. kon gaan duren, mede omdat het initieel een budget build moest worden, daarover later meer.

Dus, een casemod ultra-large kun je het noemen, basicly heb ik een oude flipperkast uitgerust met drie LCD's en een PC met wat randmeuk. Pinball emulatie is in mijn ogen behoorlijk volwassen geworden, met goede recreatie's van het origineel, als je speelt dan "vergeet" je dat je het op een PC aan het spelen bent.

Ik open dit topic omdat ik anderen hoop te inspireren om ook een dergelijk project te starten, het is gewoonweg een ERG leuk hebbedingetje en het bouwen is minstens even bevredigend ! Ikzelf ben
40+ dus heb de gloriedagen van de arcades meegemaakt, ontelbare uren en guldens heb ik gesleten in
de locale hallen, geweldige ervaringen en zwoele liefdes heb ik er aan overgehouden (wát er in die hallen gebeurde ....... :9~ )

Anyhew, foto's !!

Gelukkig had een collega een perfecte donor, een Williams F14 Tomcat uit 1986, dit is een systeem 11
kast waar perfect een 37 " LCD in past ! Ding was behoorlijk smerig....

Ik heb ervoor gekozen om de kast wat bij te stippen en selectief te re-sprayen, resultaat is prima !

Veel onderdelen heb ik aangepast of vanuit de donorkast mee overgenomen, alle bekabeling van switches en LED's zijn nog van de oude Tomcat, evenals de Tilt-bob. De LED's voor de pushbuttons heb ik zelf "gefabriceerd" met SMT,s die ik nog had liggen. Een werkende één euro coinproof is natuurlijk een must !

De basis van m'n pinball is een C2D 6750 met een GT640 die alle LCD's van een plaatje voorziet (long live Kepler !) Om het een beetje "zippy" te laten reageren staat de hele software zwik op een SSD. Verder is er een IPAC2 voor de pushbutton kant en een PACDrive voor de LED zaakjes af te handelen.

Wel nog een seperaat board voor alle zekeringen en weerstanden, zo houden we alles netjes.

Het playfield LCD heb ik scharnierend gemaakt voor easy onderhoud aan PC/kabels/whatever

De kopruit heeft een 27" Monitor voor de backglass en een 13" voor de DMD, hiervoor mooi nieuw
ontspiegelend glas gezet, hetzelfde wat ook voor het playfield is gebruikt. Alles netjes afgewerkt geeft je dan een heerlijke pinball, met genoeg titels om uit te kiezen !

Het leukste aan een Virtuele pin is wel dat je in no-time een andere kast kunt spelen, het ding
gaat nooit vervelen !
Natuurlijk waren er de nodige issues, zéker op software gebied is het allemaal een samenraapsel van
verschillende programmatuur die samen een werkende flipperkast vormen. Gelukkig is er een actieve community waar alles te vinden is om tot een goed resultaat te komen. Ik ben er ongeveer twee maanden mee bezig geweest, oorspronkelijk als budget gestart, echter gaandeweg wat meer geld in gestoken om toch een goede kwaliteit en snelheid in het project te houden.

Ik heb er al heel wat uurtjes op zitten om wat highscores neer te zetten, ja het is een verslaving, ik moet echter nog wat finetuning her en der doen en dan met name LED aansturing vanuit ROM.

Eerst verder spelen.....

Keep Pinball Alive !

Voor een complete buildlog check:
http://www.hyperspin-fe.c...t-Budget-build-(37-28-14)

• Njay
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 24-06 12:03
Coole build ! nu nog een echte dmd erbij :P

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Rift CV1

• NemoWeed
Yup ! Ik denk dat ik het geheel nog ga wijzigen en idd een Vishay DMD is ge-wel-dig, ik hoop echter dat de pinball guru's @ Hyperpinboard (Pixel,shifters, russdx, zebulon e.d.) hun Pinball FX driverboard commercieel beschikbaar weten te maken. Een arduino is toch wel even heel wat flexibeler en makkelijker te configureren, zoiets als "one board to rule 'm all" >:)

Ach, eerst weer eens wat geld sparen, Vishay DMD + Russ's driverboardje is ook alweer $$$$

• Njay
quote:
NemoWeed schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 08:05:
Yup ! Ik denk dat ik het geheel nog ga wijzigen en idd een Vishay DMD is ge-wel-dig, ik hoop echter dat de pinball guru's @ Hyperpinboard (Pixel,shifters, russdx, zebulon e.d.) hun Pinball FX driverboard commercieel beschikbaar weten te maken. Een arduino is toch wel even heel wat flexibeler en makkelijker te configureren, zoiets als "one board to rule 'm all" >:)

Ach, eerst weer eens wat geld sparen, Vishay DMD + Russ's driverboardje is ook alweer $$$$
Zeb zijn board is te koop, dat scheelt weer een hoop losse resistors etc
Ik heb nu alles lopen via de ledwiz en tis ok :) vooral met b2s geen stutter meer :)

Ik heb net voor 350 een vishay dmd 12v plasma besteld dus een tikkeltje beter als de LED
Levertijd wel 16 weken :) dus mocht je cash hebben ik zou em bestellen :P ken je 16 weken sparen voor het volgende _/-\o_

Hmm als er meer virtual pinball mensen hiero zijn met kasten ik zeg meeting 8)

• NemoWeed
Als er idd meer mensen met een Cab zijn wil ik idd wel een meeting organiseren, misschien op een Pin-event ergens in het land (leeft de Flying Dutchman Club eigenlijk nog ?).

Ik had eigenlijk ook gelijk een Ledwiz moeten aanschaffen, de pacdrive geeft mij momenteel een hele hoop ergernis, krijg het ding niet aan de praat vanuit het ROM :( .
Je kunt bijna stellen dat ik beter een [CiP] hierzo had kunnen openen ipv een [CM], ben er alweer (te) veel tijd in aan het steken.

• Njay
Yup de Wiz is the way to go in VP land ...

• Stoney3K
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 24-06 16:19

Stoney3K

Flatsehats!

Nice build! Ik had altijd al een beetje het vermoeden dat een 37" of een 40" ideaal zou zijn voor een flipper-playfield, turned out I was right :)

Geeft de monitor op zijn kant geen problemen met de kijkhoek?

Voor flipper-events kun je misschien eens kijken of de NFV (Nederlandse Flippervereniging) binnenkort wat organiseert, en anders zien we jullie graag langs komen in de game-rooms van de Nederlandse anime-conventies, en Observe, Hack, Make 2013 natuurlijk. :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• NemoWeed
@stony3K Kijkhoek is idd altijd een probleem, mijn scherm gebruikt een mva panel dus kijkhoek is gelimiteerd, echter heb ik het panel zo geplaatst dat het perfect is als je voor de pin staat óf op een kruk zit.
Sta je zijdelings voor de kast, zeg als toeschouwer, dan gaat het gelijk aardig bergafwaarts met het contrast.
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True