Hallo tweakers
Ik koop binnen een maandje of in het najaar een nieuwe telefoon.
Om te beginnen even mijn telefoongeschiedenis. Ik heb altijd budgetgsm's gehad zonder echt OS. Wel heb ik een iPod touch met iOS 5. Qua "gsm" is dat het summum van mijn collectie
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe smartphone. Mijn budget is zo'n €500, maar daar zit wel nog wat rek op moest het nodig zijn. Ik zag dat WP 8 ook binnenkort uitkomt en die metro interface spreekt me wel aan. Ook vind ik de apps zeer mooi.
Wat ik allemaal met mijn smartphone doe:
- 10 sms'en per dag verzenden
- max. 2 telefoontjes per dag
- 2 à 3 uur per dag surfen op wifi en dit bij een donkere omgeving
- Wat courante apps installeren zoals tweakers.net (ofc), HLN.BE...
Mijn voorkeuren:
- qua OS zijn alle suggesties welkom (kom ik later op terug)
- scherm liefst 4 inch + (ik vind mijn 3,5 inch retina te klein)
- een mooi design (is subjectief, maar de Lumia reeks spreekt me zeker aan)
- een (720p) HD scherm of een retina-variant
- dual core of quad core (wat bij dit budget toch de maatstaf is)
Ik had eerder al een topic hier en toen werd de One X aangeraden. Ik heb in tussentijd al eens met android geprutst en het spreekt me niet zo erg aan.
Mijn vraag is nu ook of ik zou wachten op WP8 en dan kijken welke toffe modelletjes er van dat OS uitkomen? Of zou ik wachten op iPhone 5 (, maar ik vind het dan wel jammer dat ik het OS al volledig ken. Een nieuwe telefoon moet voor mij een ontdekkingstocht zijn, hoewel ik erg blij ben met iOS)
Suggesties zijn welkom.
MVG Mutn
Ik koop binnen een maandje of in het najaar een nieuwe telefoon.
Om te beginnen even mijn telefoongeschiedenis. Ik heb altijd budgetgsm's gehad zonder echt OS. Wel heb ik een iPod touch met iOS 5. Qua "gsm" is dat het summum van mijn collectie
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe smartphone. Mijn budget is zo'n €500, maar daar zit wel nog wat rek op moest het nodig zijn. Ik zag dat WP 8 ook binnenkort uitkomt en die metro interface spreekt me wel aan. Ook vind ik de apps zeer mooi.
Wat ik allemaal met mijn smartphone doe:
- 10 sms'en per dag verzenden
- max. 2 telefoontjes per dag
- 2 à 3 uur per dag surfen op wifi en dit bij een donkere omgeving
- Wat courante apps installeren zoals tweakers.net (ofc), HLN.BE...
Mijn voorkeuren:
- qua OS zijn alle suggesties welkom (kom ik later op terug)
- scherm liefst 4 inch + (ik vind mijn 3,5 inch retina te klein)
- een mooi design (is subjectief, maar de Lumia reeks spreekt me zeker aan)
- een (720p) HD scherm of een retina-variant
- dual core of quad core (wat bij dit budget toch de maatstaf is)
Ik had eerder al een topic hier en toen werd de One X aangeraden. Ik heb in tussentijd al eens met android geprutst en het spreekt me niet zo erg aan.
Mijn vraag is nu ook of ik zou wachten op WP8 en dan kijken welke toffe modelletjes er van dat OS uitkomen? Of zou ik wachten op iPhone 5 (, maar ik vind het dan wel jammer dat ik het OS al volledig ken. Een nieuwe telefoon moet voor mij een ontdekkingstocht zijn, hoewel ik erg blij ben met iOS)
Suggesties zijn welkom.
MVG Mutn