Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers

Ik koop binnen een maandje of in het najaar een nieuwe telefoon.

Om te beginnen even mijn telefoongeschiedenis. Ik heb altijd budgetgsm's gehad zonder echt OS. Wel heb ik een iPod touch met iOS 5. Qua "gsm" is dat het summum van mijn collectie :D

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe smartphone. Mijn budget is zo'n €500, maar daar zit wel nog wat rek op moest het nodig zijn. Ik zag dat WP 8 ook binnenkort uitkomt en die metro interface spreekt me wel aan. Ook vind ik de apps zeer mooi.

Wat ik allemaal met mijn smartphone doe:
- 10 sms'en per dag verzenden
- max. 2 telefoontjes per dag
- 2 à 3 uur per dag surfen op wifi en dit bij een donkere omgeving
- Wat courante apps installeren zoals tweakers.net (ofc), HLN.BE...

Mijn voorkeuren:
- qua OS zijn alle suggesties welkom (kom ik later op terug)
- scherm liefst 4 inch + (ik vind mijn 3,5 inch retina te klein)
- een mooi design (is subjectief, maar de Lumia reeks spreekt me zeker aan)
- een (720p) HD scherm of een retina-variant
- dual core of quad core (wat bij dit budget toch de maatstaf is)

Ik had eerder al een topic hier en toen werd de One X aangeraden. Ik heb in tussentijd al eens met android geprutst en het spreekt me niet zo erg aan.

Mijn vraag is nu ook of ik zou wachten op WP8 en dan kijken welke toffe modelletjes er van dat OS uitkomen? Of zou ik wachten op iPhone 5 (, maar ik vind het dan wel jammer dat ik het OS al volledig ken. Een nieuwe telefoon moet voor mij een ontdekkingstocht zijn, hoewel ik erg blij ben met iOS)

Suggesties zijn welkom.

MVG Mutn

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
dan zou ik idd voor Windows Phone 7/8 gaan, dit is (eindelijk) een geheel nieuw OS, ziet er zeer strak uit en werkt ook heel erg fijn!
Je hebt dan ook weinig tot geen vastlopers/lagg etc. etc. (bij iOS ook niet hoor ;) )

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:45
In principe is OS natuurlijk erg persoonlijk. Maar je kunt ook eens naar de Samsung Galaxy Nexus kijken deze heeft stock Android 4.1 Jelly Bean wat op zich al een verbetering is t.o.v. ICS. Maar dan heb je ook geen last van bijvoorbeeld de Sense Skin die HTC zelf gebruikt. Ik heb zelf ook een aantal HTC telefoons en ik moet zeggen dat de stock loader en skin van Jelly Bean prettiger werkt dan de Sense skin van HTC.

Verder heb je met een budget tot 500 euro het standaard rijtje topmodellen dus Samsung Galaxy S III en HTC One X.

Zelf moet ik ook een nieuwe telefoon maar ik hou niet zo van die mega schermen van tegenwoordig vandaar waarschijnlijk de Iphone 5 die wordt waarschijnlijk geleverd met iOS 6 en daar zitten toch ook wel weer veel nieuwe snufjes in en het werkt allemaal soepeler dan bijvoorbeeld een Sense Skin.

Dus qua soepele interface en ontdekkingstocht zou ik of iOS 6 aanraden of Stock Jelly Bean. De markt voor Windows 8/Phone is eigenlijk heel klein dus veel keuze heb je dan niet en de community voor ondersteuning en apps is ook kleiner dus ik zou dan persoonlijk niet doen.

HD4Life @ Full-HD

Verwijderd

Topicstarter
De hoeveelheid apps enzo kan me eigenlijk niets schelen. Als ik maar de standaard appjes heb en goed kan surfen. Verder zie ik dat je bij WP7.5 al een soepele interface hebt met een singlecore en 512 MB ram. Het is nu natuurlijk normaal dat er geen WP7.5 phones meer uitkomen met WP8 in het vooruitzicht. Denken jullie dat er meteen high-end toestellen uitkomen voor WP?

Van hierboven, ik denk dat de Nexus misschien wat outdated is en WP8 phones zullen eigenlijk veel minder outdated zijn.

Verder lees ik ook niets dan goede dingen over bereik e.d. van de Lumia reeks. Zouden er ook WP8 Lumia's uitkomen?

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Davidshadow13 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 19:37:
Dus qua soepele interface en ontdekkingstocht zou ik of iOS 6 aanraden of Stock Jelly Bean. De markt voor Windows 8/Phone is eigenlijk heel klein dus veel keuze heb je dan niet en de community voor ondersteuning en apps is ook kleiner dus ik zou dan persoonlijk niet doen.
Niet zo heel gek als je bedenkt dat WP8 pas over een paar maanden uit komt.
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 20:32:
Verder lees ik ook niets dan goede dingen over bereik e.d. van de Lumia reeks. Zouden er ook WP8 Lumia's uitkomen?
Uiteraard. Nokia heeft nl alle hoop gevestigd op WP.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik dan nog wacht tot WP8.

• MrBeestje
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-10 23:00
Er komen WP8's in een lumia reeks

Zelf ben ik dit moment mobielloos(reserve telefoon verkocht en paardagen later mobiel van 6 hoog laten vallen 8)7 ) en zit te denken om een lumia800 voor 200euro(ik heb een kortingsbon) op te pikken en als WP8 uitkomt de mobiel te verkopen(voor 150-180 euro)
Maar is dat wel slim?
Met mijn mobiel moet ik bereilbaar zijn met whatsapp en sms, luister vaak muziek en nokia rijdeb zou erg handig zijn. Overigens zit ik vaak op internet

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Ik denk wel dat de Lumia's tweedehands nog minder waard worden als WP8 eenmaal uit is. Nu kan je er al een onder 200 euro tweedehands kopen.

• MrBeestje
Sigis schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 12:50:
Ik denk wel dat de Lumia's tweedehands nog minder waard worden als WP8 eenmaal uit is. Nu kan je er al een onder 200 euro tweedehands kopen.
Helaas wil geen een mede-tweaker het onder de 200 verkopen, tot nu toe minimaal 220.

Wat denken jullie dan, wachten of lumia800 tijdelijk en daarna WP8 toestel halen

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Daarom beperk ik me ook niet tot Tweakers.

• MrBeestje
Sigis schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 01:37:
Daarom beperk ik me ook niet tot Tweakers.
Als je ergens een link hebt of kennisen hebt die er een voor 200 euro of lager verkopen ben ik je ech dankbaar :)
Pagina: 1