Borg Cube, nieuwe hardware 'assimilated'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorArch
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-04 13:13
In 2003 heb ik samen met een kennis een custom borg cube kast gemaakt.
Toen nog voorzien van een via EPIA 933 moederbord met als voornaamste doel firewall en downloaden.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ujBN2X48UpLJR5TI0cyDFc28/full.png

Na enkele jaren deed de hardware het niet meer en is de kast eigenlijk niet meer gebruikt. Twee maanden geleden heb ik besloten hier verandering in aan te brengen en hem zo aan te passen dat hij dienst kan doen als game/every day systeem.

Ik was begonnen met het bij elkaar zoeken van goede doch passende (kleine) onderdelen ben ben op de volgende hardware uitgekomen:

MB: Asus P8Z77-I Deluxe
CPU: i7 3770K
MEM: Crucial balistix tracer 1866 8GB G/R
Video: EVGA GTX 670 FTW
Koeling: CPU Corsair H60, Noiseblocker M12-P 120mm + Bitfenix Spectre 120mm green led, Kast 2x Noiseblocker M8-S3HS.
Voeding: Silverstone SFX 450.
SSD: 256GB crucial M4 voor systeem en programma's en 256GB Samsung 830 voor games.
HDD (extern): Lacie minimus 2TB USB 3.0 voor opslag.

Binnenkant cube:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/n2rZAWOZT7GmqvZ1AMbokFGR/full.png

Voor de SSD's is er een verwijderbare slede gemaakt welke aan bovenkant van de kast bevestigt zit, zodoende is er voldoende ruimte om in de kast te werken zonder dat de disks in de weg zitten.
Ook is het moederboord op een verwijderbare slede geplaatst 1 schroefje verwijderen en je kan het tray ongeveer 2 cm naar voren schuiven waarmee hij uit het systeem gehaald kan worden.

Helaas heb ik geen modulaire voeding kunnen vinden om de kabel overhead wat lager te kunnen houden, en ook geen een met goed (single) gesleevde kabels wat een stuk netter had geweest....

De originele cube had een 80mm fan aan de achterkant, en de aansluitingen waren op het moederboard afgestemd. Om een ander moederboord, videokaart en een 120mm fan te kunnen plaatsen moest er veel aangepast worden aan de achterkant van de kast.
Er is deze keer gelijk rekening gehouden met mogenlijke toekomstige upgrades, zo het ik nu gebruik gemaakt van het originele moederboord IO schild en is er ruimte gemaakt voor een 2 slots videokaart. Dit alles heeft er wel voor gezorgd dat de achterkant iets minder afgewerkt kon worden maar al met al vind ik het eind resultaat nog altijd redelijk goed gelukt.

Oude achterkant:
Achterkant

Nieuwe achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5RC8aIJkmXkBYIFXJMuxUwGD/full.png

Aan de voorkant zijn twee USB 3.0 en 2.0 aansluitingen gemaakt en in de voet zit een USB 3.0 hub verwerkt.

Aansluitingen voorkant:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/levWiMAUCbPmi3bstonhkm9u/full.png

USB 3.0 hub in voet:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YbGRavmIEY4V1gIaOPUG2oL8/full.png

En aan de rechterkant van de kast zit een fan controller verborgen om de snelheid van de ventilator aan de voorkant te kunnen regelen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BNSKiwhIXSMZ3wPKbmJlBwYB/full.png

Voor diegenen die het topic van de originele cube nooit gezien hebben:
Custom case (Borg Cube)

De cube is gemaakt van karton en verschillende dikte metaaldraad.
Hij is opgebouwd uit verschillende lagen zo is er de binnen laag welke een bak vormen met een deksel, hierin zijn enkele gaten gesneden om licht en lucht door te laten en om bouw naar binnen toe (voor 3 dimentionaal effect) toe te laten. Daarop aan de 4 zijkanten en bovenkant is een bewerkte laag geplaatst, elk van deze lagen kan verwijderd worden (met 12 schroefjes)

Een binnen wand en een opbouw wand:
Eerste Detailering

steeds meer detail:
Bedrading in aanbouw (achterkant)

Met 1 zijde af en gespoten:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/24369/full.jpg

De buitenkant is nadat deze af was geairbrushed in gun metal en wat silver flake.

Als er vragen zijn hoor ik dat graag, en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorry2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 19:04
Fantastische scratch build d:)b

En nieuwe hardware......O ja, "achieving perfection" :Y

Autorijden brengt u en anderen rondom u ernstige schade toe. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Toffe upgrade van het systeem :) zag de titel en zag de kast meteen weer voor me. Leuk dat ie nog in gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 22:32

3DDude

I void warranty's

We are borg.
You will be assimilated

Nu nog een 7 of 9 :D

Very nice build :D

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:42
Tof ! toen ik deze de 1e keer zag was ik echt helemaal verliefd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:17

Fordox

00101010

"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."

geweldig ^^

alleen ben ik wel benieuwd hoe warm alles word in jou kast, voornamelijk je gpu.

[ Voor 16% gewijzigd door Fordox op 04-08-2012 20:27 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorArch
Fordox schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 20:25:
alleen ben ik wel benieuwd hoe warm alles word in jou kast, voornamelijk je gpu.
De GPU wordt bij stress testen rond de 80 graden (furry en tessy stress test van EVGA OCScanner X), wat hij ook deed toen hij niet in de cube zat.
Daar moet ik wel bijvertellen dat het standaard fan profiel op de kaart vanuit de fabriek is ingesteld op stilte, met een iets aggresiever custom profiel komt hij niet boven de 70 graden.

De CPU wordt na enkele uren prime95 rond de 73 graden (real temp hoogste core), dit is op 4Ghz.
De door asus meegeleverde temperatuur meter geeft dan 50 graden aan....

Moederboard temp zit tussen de 30 en 35 graden.

Niet onredelijk zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hij was toen mooi en dat is ie nu nog steeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electrom
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-11-2024

electrom

Sapiens ars vivendi

Toen ik je eerste versie zag dacht ik: Dit kan niet beter worden! Wel dus!
Slim van je om hem zo te bouwen dat ie niet alleen is om naar te kijken ;) .

HTC One X+ - Toshiba Satellite C660 - Qware Pro 3 7" - Ipod Touch v4 | Website | Specs | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook bezig met een krachtig Mini-ITX systeem.

80% van mijn setup is hetzelfde als die van jou. En ik zie overal op het internet die setup.
Blijkbaar de ultieme Mini-ITX setup :)

Standaard die Asus board of ASrock(Asrock moeilijk te verkrijgen dus is de Asus eigenlijk alleen heerser in het hoge Mini-ITX wereldje. De rest is troep. En natuurlijk de dikste CPU mogelijk, waterkoeling van corsair en samsung SSD en een GTX kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer, zeer nette kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 19:31

Axon

Dikke tetten

Echt geniaal bedacht! :D
Ziet er super uit, slim bedacht van de verschillende ijzerdraden!
Dat maakt de behuizing zelf ook nog eens superstevig ;)

Alleen vroeg ik me af hoe je die 'verhogingen' in de behuizing hebt gemaakt, als je snapt wat ik bedoel.

Tetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorArch
Rick van Gerwen schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:10:
Echt geniaal bedacht! :D
Ziet er super uit, slim bedacht van de verschillende ijzerdraden!
Dat maakt de behuizing zelf ook nog eens superstevig ;)

Alleen vroeg ik me af hoe je die 'verhogingen' in de behuizing hebt gemaakt, als je snapt wat ik bedoel.
Bedankt.
Ik weet niet echt wat je bedoeld met verhogingen, maar alles is van karton op de leidingen na dan. De diepte (of hoogte) zijn verschillende lagen op elkaar geplakt, waar een aantal lagen een vorm hebbben, dus niet alleen vlakken en platte rondjes maar ook buizen, en ventilatie roosters allemaal van karton gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorArch
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 18:08:
Ben ook bezig met een krachtig Mini-ITX systeem.

80% van mijn setup is hetzelfde als die van jou. En ik zie overal op het internet die setup.
Blijkbaar de ultieme Mini-ITX setup :)

Standaard die Asus board of ASrock(Asrock moeilijk te verkrijgen dus is de Asus eigenlijk alleen heerser in het hoge Mini-ITX wereldje. De rest is troep. En natuurlijk de dikste CPU mogelijk, waterkoeling van corsair en samsung SSD en een GTX kaartje.
Ja de keuzes zijn beperkt, de GTX 670 is bijna even snel als de GTX 680 maar kost een stuk minder, en heeft als bijkomend voordeel dat hij een stuk korter is (dat is de reden dat ik hem gekozen hebt over een 680) en iets minder stroom gebruikt.

Het mb op dit moment is het de beste keuze als je ook overweegt om te overclocken vanwegen het 8+2 phase design en de gunstige plaatsing van de CPU socket, verder is het ook een heel compleet MB.

Voor koeling had ik er graag een H100 in gehad maar die was te groot. Wat betreft de keuze voor de SSD's tja de samsung 830 heeft een zeer gunstige prijs kwaliteits verhouding en de M4 was heel gungstig geprijst en komt vaak goed uit de (windows) boot benchmarks.

Kwa voeding niet al te veel keuze op SFX gebied, heb overwogen om een complete SFX kast te kopen met een custom 600 watt voeding erin om die te gebruiken maar heb deze keer besloten standaard producten te gebruiken zodat upgraden de volgende keer eenvoudiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-04-2024

Asphiax

" Will I Dream ... "

EXTREEM !!!!
Ik vind je build zo gruwelijk vet man !
Moet dit even mijn groep ingooien hoor, er zullen er een hoop heel blij mee zijn dat je hem nieuw leven in gaat blazen !

ModWithMe - Custom SCIFI gaming rigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kier
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-10-2022
Geweldige mod _/-\o_

www.Madebykier.com CiP : TJ11 Carbon - LiLi Tower CCiP : Lightning McMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:47
Asphiax schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:00:
EXTREEM !!!!
Ik vind je build zo gruwelijk vet man !
Moet dit even mijn groep ingooien hoor, er zullen er een hoop heel blij mee zijn dat je hem nieuw leven in gaat blazen !
Haal je Eurisko van stal, the Borg are invading!

Topmod, leuk dat je de hardware update. De sneaky aan/uit knop en de fancontroller zijn wel echt goed weggewerkt.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelleeddie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-05 15:16
Nice heb deze mod als is een paar keer zien passeren maar nooit gedacht dat deze al zo oud is. Echt super gedaan love all the details. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

+1

Fantastisch ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-12-2024
Gaaf dat je hem een upgrade geeft!
+1 voor de detaillering! Inspirerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Vet hoe deze oude kast zo'n nice uitgevoerde upgrade krijgt! d:)b

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Pagina: 1