Toon posts:

samsung eu46c7700 vindt geen dig. zenders

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een samsung UE46C7700 nu een jaar of 2-3. prima tv.
Nu wil ik over op digitale tv, dus upc ci+ module besteld.
Kaartje in huis, proberen, handleiding volgen... NIKS!
Bij het zoeken naar zenders vind ik alleen maar analoog, niks geen digitaal. Van alles geprobeerd. Zelfs groen antenne kabel zonder cai doos in de tv, nog steeds niks. Nieuwe kabel gebruikt met schroefconnectorem. niks niks niks.
Is dit een probleem van geen ci+ certificaat?
iemand met hetzelfde probleem.
anders alles terug naar upc, en misschien toch zo'n verrekte mediabox (ik wil geen extra AB)
help!!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:14
Volgens mij is die niet gecertificeerd voor UPC / Ziggo.
De 46C7700 heeft een CI+ of Common Interface Plus slot aan boord en omdat we in het Ziggo verzorgingsgebied zitten hebben we de TV getest met CI+ CAM ondanks het feit dat dit Samsung model formeel nog niet door Ziggo gecertificeerd is. Dat dit laatste het geval is merkten we al snel omdat onze SMiT CI+ CAM meteen wel goed werkte met de 3D TV maar de Neotion CI+ CAM bleef af en toe problemen geven. Nadat we de software versie 1011 van de Samsung website hadden aangebracht werkte de Neotion CAM beter maar nog niet zonder problemen. Zolang deze TV niet door Ziggo gecertificeerd is voor CI+ gebruik heeft u geen ondersteuning van dit kabelbedrijf bij eventuele problemen.
Zonder de CI+ CAM in de TV vonden we snel alle Ziggo kanalen en na een herstart van het toestel met CI+ CAM en Ziggo Smartcard werden ook de gedecodeerde kanalen goed weergegeven.
Kan zijn dat dit dus het probleem is, hoewel het over Ziggo gaat zou het me niks verbazen het daarom ook niet werkt van UPC

Een kastje is weer een extra AB, je kan ook overwegen er een Harmony bij te kopen en dan dus je Bluray / UPC / TV etc te bedienen met 1 remote ;)

[ Voor 100% gewijzigd door Mektheb op 04-08-2012 18:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
snap wat je bedoelt. Dingetje is echter dat ik een artikel van toaaltv op internet las, dat ze daar de ci+ module van upc hadden getest , en wel op een zelfde tv. en dat werkte super volgens dat artikel.
dus....
misschien toch ergens een instelling??

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:22
Mediabox? Dan denk ik dat je bij UPC zit. Kijk even naar Installatie CI+ (Samsung PS63C7700) op het Chelloo UPC forum.

Verwijderd

Topicstarter
hehe, het is gelukt.
handleiding gevolgd als beschreven in de link.
eerste zenders gevonden, maar niet alles. Na handmatig alle freqs. te hebben ingevoerd lijken alle zenders aanwezig t zijn.
dank u dank u.
nu alleen nog de enorme klus om alles een beetje fatsoenlijk op zijn plek te zetten.
iemand hier misschien een trucje voor??

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:22
Je kunt de zenderlijst op USB zetten via MENU→Kanaal→Overdracht kanalenlijst en ze vervolgens op je computer bewerken. Voor de C-serie kun je het programma van Samsung zelf nemen: chlpced-1.01.
Pagina: 1