Vervangen HD iMac

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemkoDJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-01 13:59
Goedemiddag,

Ik heb een iMac versie late 2006 gekregen. Echter gaf hij aan de de HDD niet meer goed was.
Nu was ik in de veronderstelling dat je deze gewoon kon vervangen met een andere sata HDD.
Nu heb ik dus met veel moeite en gepriegel de HDD vervangen
Echter met opstarten geeft hij alleen een wit beeld en gaat hij niet verder. Ook de opstart toetsen combinaties doen niks.

Is het misschien zo dat er toch speciale apple HDD's in zitten ofzo? Of moet ik eerst een aantal handelingen doen voordat de nieuwe HDD herkent word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Een reguliere SATA HDD moet het in principe gewoon doen. Welke toetsencombinaties heb je geprobeerd?

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemkoDJ
Alt ingedrukt houden en de N ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Moet je hem niet opstarten met een Mac OS CD/DVD om het OS er op te zetten? Bij een oude powermac moest ik de OS 9 CD erin stoppen en booten met de C ingedrukt.

[ Voor 36% gewijzigd door MegaTronics op 04-08-2012 19:16 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemkoDJ
Ja dit heb ik ook geprobeerd. Echter wil hij niet van de CD booten ik zie alleen maar het witte scherm. De cd draait wel een poos en dan op een gegeven moment krijg ik een knipperend folder icoontje met een vraagtegen erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Van wat voor CD probeer je te booten?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
ja als je dat foldertje met dat vraagteken krijgt dan mist je OS op de HDD.

Probeer idd nogmaals met de Mac OSX (de OS CD dus niet de applicatie-CD) en dan opnieuw opstarten, zodra je het boot geluidje hoort/scherm aan gaat dan moet je C inrammen en ingedrukt houden totdat je een ander scherm beeld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Voor de zekerheid ook maar eens een PRAM en NVRAM reset uitvoeren voor je verder zoekt.

De CD die je probeert te booten, is dat de originele OS X dvd die bij de iMac geleverd werd?

[ Voor 26% gewijzigd door Darkstar op 04-08-2012 22:19 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemkoDJ
Ik probeer te booten met originele CD die erbij geleverd is. Op moment als ik opstart met CD erin en dan nar het geluidje de c inram gaat hij proberen de cd te lezen. echter veranderd er niks op het scherm en na 5 min (lamme vinger) komt dat foldertje met vraagteken in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemkoDJ
Die andere optie van die ram reset is trouwens niet gemakkelijk omdat er zon wireless bluetooth keyboard bij zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon4ce
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

Je moet de c ingedrukt houden, en dan de mac aanzetten, dan ingedrukt houden totdat je ziet dat hij vanaf de cd gaat booten ( apple logo komt dan in beeld )

Omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Het kan natuurlijk ook gewoon een defecte superdrive of een slechte dvd zijn.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Pagina: 1