Upgrade PC (videokaart?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HajoK
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-08 12:55
Hallo allemaal,

Mijn PC is inmiddels ongeveer 4 jaar oud, destijds was het een enorm goede PC maar voor gamen en betere prestaties zit ik er over na te denken om mijn systeem te upgraden. Mijn budget hiervoor zou ongeveer 300-400 euro zijn, en mijn systeem is als volgt:

Moederbord: Gigabyte GA-EP45-DS3R
Processor: Intel Quad Core Q9450
Intern Geheugen: 4 GB DDR2 800 MHz PC 6400 RAM
Videokaart: Ati Radeon HD4870 512 MB
Voeding: Cooler Master M620
(Kast Cooler Master CM690, OS Windows 7 Ultimate 64-bit, HD: 2x Samsung Spinpoint F1 640 GB)

Ik denk dat met een nieuwe videokaart de meeste winst valt te behalen, maar wat zou voor mijn systeem het beste zijn, zou ik evt een nieuwe processor + videokaart nodig hebben, of beter RAM-geheugen + videokaart? Graag zou ik er de komende 2 jaar weer goed mee willen gamen.
Als ik mn systeem nog meer had moeten specificeren laat het vooral weten :)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Binnen jouw budget is de enige voor de hand liggende optie RAM uitbreiden en een betere videokaart. Veel keuze heb je echter niet omdat je al gauw tegen bottlenecks aan zult lopen. Kijk eens op V&A of je nog wat RAM (maak er minimaal 8GB van) kunt vinden en bijv. een HD6950. Spaar je geld uit voor een grote upgrade later (mobo, cpu, RAM, gpu) als je het geld nu niet kunt missen.